Το πρώτο Starbucks στην Ιταλία άνοιξε μόλις πριν απο λίγες μέρες για να κατακτήσει την χώρα του espresso

6

Ο παγκόσμιος γίγαντας του καφέ, η αμερικανική εταιρία Starbucks άνοιξε το πρώτο της υποκατάστημα στην Ιταλία μόλις πριν από λίγες ημέρες, ως μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου για την κατάκτηση της πνευματικής πατρίδας του espresso.

      Η πολυεθνική που εδρεύει στο Σιάτλ αποφάσισε να κάνει την μεγάλη… απόβαση στην χώρα που καταναλώνονται περίπου 6 δισεκατομμύρια εσπρέσο τον χρόνο, σύμφωνα με την ιταλική ομοσπονδία τροφοδοσίας, FIPE.

Έκπληξη  προκαλεί το γεγονός πως η Starbucks, που κατέχει ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα brands διεθνώς, έχει ήδη καθυστερήσει την είσοδό της στην ιταλική αγορά την στιγμή που σε άλλες χώρες τις Ευρώπης- με λιγότερη αγάπη για τον καφέ- λειτουργούν εκατοντάδες καταστήματα.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Χάουαρντ Σουλτς είχε επανειλημμένα δηλώσει πως η εταιρεία του θα έρθει στην Ιταλία με «μετριοφροσύνη». «Κατά τη διάρκεια του πρώτου μου ταξιδιού στο Μιλάνο το 1983, με ενθουσίασε η αίσθηση της κοινότητας που βρήκα στα εσπρέσο μπαρ της πόλης – τις στιγμές της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης μεταξύ των μπαρίστας και των πελατών τους» είχε δηλώσει ο Σουλτς.

Η μετριοφροσύνη ίσως αποδειχθεί πολύτιμη για την εταιρία που εδώ και δεκαετίες φιλοδοξεί να καταστεί αδιαμφισβήτητος ηγέτης του καφέ. Πώς όμως θα γίνει αυτό αν δεν καταστεί ηγέτης και στην χώρα όπου ο καφές είναι κάτι σας ιεροτελεστία;

Η εταιρεία επενδύει στην Ιταλία με μια εντελώς νέα φιλοσοφία εξυπηρέτησης και αισθητικής από αυτήν που μας έχει συνηθίσει σε όλα τα καταστήματα της παγκοσμίως. Το νέο κατάστημα στην Ιταλία, η ναυαρχίδα των Starbucks με το όνομα Reserve Roastery, βρίσκεται  στις εγκαταστάσεις ενός πρώην χρηματιστηρίου και ταχυδρομείου, κοντά στον καθεδρικό ναό του Μιλάνου. Το 2.300 τετραγωνικών μέτρων κτήριο – το πιο όμορφο Starbucks στον κόσμο όπως το αποκαλεί η ίδια η εταιρία– θα προσπαθήσει μέσα από δόσεις χλιδής, φινέτσας και υψηλής αισθητικής να προσελκύσει τους απαιτητικούς αλλά και καχύποπτους Ιταλούς λάτρεις του καφέ.

 

Banner horizontal
Η αισθητική του νέου καταστήματος έχει προσαρμοστεί στις υψηλές απαιτήσεις των Ιταλών

Η αμερικανική εταιρεία ισχυρίζεται πως το καφέ σχεδιάστηκε ως «ένα αφιέρωμα στην ιταλική κουλτούρα του καφέ που βοήθησε στην διαμόρφωση της Starbucks και σε μια γιορτή όλων όσων έχει μάθει όλα αυτά τα χρόνια η εταιρεία για την τέχνη και την επιστήμη του καφέ».

Εντός του καταστήματος μπορεί να δει κανείς ακόμη και έναν πελώριο μύλο ψησίματος του καφέ, όπου οι κόκκοι ψήνονται μπροστά στους πελάτες.

Διαθέτει επίσης αυτό που λέει η εταιρεία ότι είναι ο πρώτος «σταθμός affogato» όπου το προσωπικό χρησιμοποιεί υγρό άζωτο για να φτιάξει παγωτό με βάση την παραδοσιακή ιταλική συνταγή και σερβιρισμένο με εσπρέσο. Ένα ακόμη στοιχείο που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού, είναι το ολόφρεσκο ψωμί, το οποίο ψήνεται επιτόπου από τον Ιταλό αρτοποιό Ρόκο Πρίντσι.

Banner after content