Ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες λύσεις προσπαθούν να βρουν ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, προκειμένου η επιστροφή στα ταξίδια να γίνει με ομαλό αλλά και ασφαλή τρόπο.
Ειδικότερα, με βάση το σχέδιο για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων κατά του κορωνοϊού, προβλέπεται:
-ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες να είναι ίσος με 50
– ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες να είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού
-στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων να είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό
-Στις καμπίνες να τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση
-στα εξωτερικά τμήματα του πλοίου να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρων και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας
Ωστόσο, όλα τα παραπάνω προκαλούν πονοκέφαλο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα να μην μπορέσουν να αντέξουν το οικονομικό βάρος που θα προκληθεί από όλους αυτούς τους περιορισμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές ακτοπλοϊκές σκέφτονται να περιορίσουν το δίκτυο τους ή ακόμα και να μην κινήσουν καθόλου τα πλοία τους το καλοκαίρι. Όλες αυτές οι συνθήκες αναμένεται να προκαλέσουν ραγδαία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, πράγμα το οποίο θα έχει καταστροφικές συνέπειες στον τομέα του τουρισμού.
Επιπλέον, δημιουργούνται ερωτηματικά για το πόσο εύκολη και γρήγορη θα μπορεί να είναι η διαδικασία θερμομέτρησης όλων των επιβατών κατά την επιβίβαση αλλά και η ταυτόχρονη συμπλήρωση «εντύπου-ερωτηματολογίου δήλωσης υγείας».
Τι προτείνουν οι ακτοπλόοι για τη σταδιακή επαναδρομολόγηση των πλοίων
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακτοπλόοι ζητούν την εφαρμογή του πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών που προτείνεται και που θα φθάνει το 50% μέχρι και το 55% κατά περίπτωση να ισχύσει μέχρι τις 15 Ιουνίου και από εκεί και πέρα να υπάρξει εκ νέου επανεξέταση του θέματος με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα των υπηρεσιών υγείας.
Οι εκπρόσωποι των ακτοοπλόων έχουν προτείνει επίσης ότι η χρήση μάσκας να είναι απαραίτητη για επιβάτες και πληρώματα.
Να σημειωθεί ότι η εκπαίδευση των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας για την αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος (σε επιβάτη) Covid- 19 έχει ήδη ολοκληρωθεί ενώ καθημερινά τα πλοία απολυμαίνονται μετά το πέρας των δρομολογίων.
Μένει λοιπόν να δούμε αν τελικά θα βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να εξασφαλισθεί η υγειονομική θωράκιση επιβατών και πληρωμάτων, χωρίς όμως να πληρώσουν τα σπασμένα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά και οι πολίτες που θα επιθυμούν να ταξιδέψουν για διακοπές το καλοκαίρι.
Ο Αναλυτής