Πώς θα ταξιδέψουμε το καλοκαίρι – Οι αλλαγές στα πλοία και τα μέτρα για τους επιβάτες

1.501

Σχέδιο 21 σελίδων για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων κατά του κορωνοϊού απέστειλε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο οποίος με τη σειρά του το προώθησε στις εταιρείες.

Με βάση το σχέδιο, ο μέγιστος αριθμός επιβατών θα φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση ενώ στα ταχύπλοα το 50%. Συγκεκριμένα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Κενά καθίσματα…

Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.

Ένας επιβάτης ανά καμπίνα

Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.

Μέτρα και για τους εξωτερικούς χώρους

Επίσης, αναμένεται σε όλους τους χώρους στα εξωτερικά τμήματα του πλοίου να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρων και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας. Τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των κανόνων και των μέτρων από τους επιβάτες σε όλους τους χώρους του πλοίου. Όπως και στο μετρό, όπου υπάρχουν καθίσματα που δεν μετακινούνται, θα πρέπει να έχουν σήμανση για να ξέρει ο επιβάτης που μπορεί να κάτσει και που όχι.

Θερμομέτρηση και συμπλήρωση εντύπων

Η θερμομέτρηση όλων των επιβατών και η συμπλήρωση των σχετικών εντύπων κατά την επιβίβαση αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλες καθυστερήσεις και ουρές, ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό. Το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση η οποία θα πραγματοποιηθεί σήμερα Πέμπτη μεταξύ των αρμόδιων πολιτικών και υγειονομικών αρχών.