Σήμερα το πρωί στις 6:55 το Rail Bus που είχε ξεκινήσει από τον Πειραιά στις 4:38 έφτασε στον νέο τερματικό σταθμό της γραμμής, το Αίγιο, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο.
Λίγο αργότερα, στις 7:38 ξεκίνησε αντίστοιχα το πρώτο ιστορικό δρομολόγιο από το Αίγιο με τελικό προορισμό τον Πειραιά.
Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι πλέον θα υπάρχει άμεση σύνδεση με τις κυριότερες συγκοινωνιακές πύλες της πρωτεύουσας, δηλαδή τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, το Μετρό, το Λιμάνι του Πειραιά αλλά και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Τα δρομολόγια
Τα νέα δρομολόγια θα συνδέουν το Αίγιο και την ευρύτερη περιοχή της Αιγιαλείας, μέσω του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, με την πρωτεύουσα, το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς και με το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Συνολικά θα πραγματοποιούνται 6 ζεύγη δρομολογίων, από το Αίγιο προς την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο προς το Αίγιο, αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα:
Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αεροδρόμιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 07:38, 12:38 και 17:38.
Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αθήνα-Πειραιάς θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 09:57, 14:57 και 19:33.
Στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά: 04:38* (από Αθήνα), 09:17 και 14:17.
Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αεροδρόμιο: 06:49, 11:49 και 16:49.
Οι ενδιάμεσες στάσεις
Σημειώνεται ότι στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αίγιο, θα πραγματοποιούνται ενδιάμεσες στάσεις σε Ελίκη, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα), Πλάτανο, Ακράτα, Λυγιά, Λυκοποριά και Ξυλόκαστρο.
Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα δρομολόγια θα γίνεται μετεπιβίβαση στο σταθμό του Κιάτου, από ηλεκτροκίνητο Desiro σε ντιζελοκίνητο Rail Bus και αντίστροφα, χωρίς αλλαγή αποβάθρας.
Σε όλα τα δρομολόγια υπάρχει σύνδεση με μεγάλους συγκοινωνιακούς κόμβους, μέσω του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Οι κρατήσεις θα μπορούν να γίνουν εύκολα και διαδικτυακά στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (trainose.gr) είτε από τα εκδοτήρια των σταθμών. Υπενθυμίζεται πως σε όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, όπως συμβαίνει σε στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τα εγκαίνια
Τα επίσημα εγκαίνια της νέας γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-Αίγιο θα γίνουν αρχές Ιουλίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Τα έργα που ολοκλήρωσαν τη γραμμή ανέλαβε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ, του ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Πως θα γίνονται οι ανταποκρίσεις με τον Οδοντωτό
Την έναρξη των δρομολογίων, χαιρετίζει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης, ο οποίος ωστόσο τονίζει ότι υπάρχει ένα θέμα με τις τακτικές ανταποκρίσεις των δρομολογίων με τον Οδοντωτό.
Σύμφωνα με τον κ.Καραπαναγιώτη, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες και η ελπίδα είναι ότι σύντομα θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να υπάρχουν ανταποκρίσεις του Οδοντωτού, στο Διακοπτό, από και προς Αίγιο και Αθήνα χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή των επιβατών.
Να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι των Καλαβρύτων περίμενα με ανυπομονησία το σύγχρονο τρένο στο Αίγιο, καθώς αυτό θα έδινε ένα ισχυρό πλεονέκτημα στον Οδοντωτό, και κατ’ επέκταση στην τοπική οικονομία της πόλης τους.