Χρήσιμα tips για τη σωστή αγορά ποδηλάτου – Η νέα μόδα που ήρθε για να μείνει;

122

Ιδιαίτερα αυξημένη είναι τους τελευταίους μήνες η κίνηση με ποδήλατα τόσο για άσκηση όσο και για κοντινές μετακινήσεις. Μικροί, μεγάλοι, οικογένειες με παιδιά έχουν εντάξει στη ζωή τους το ποδήλατο εκμεταλλευόμενοι τις συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός.

Άλλοι το κάνουν για γυμναστική και άλλοι για να κάνουν τα ψώνια τους. Πολλοί είναι μάλιστα εκείνοι που ποδηλατούν για να πάνε στη δουλειά τους!  Άλλοι πάλι επιλέγουν να βολτάρουν παρέα μ’ έναν φίλο. Και κάπως έτσι κεντρικά σημεία και δρόμοι της πρωτεύουσας γεμίζουν…ποδήλατα.

Ήρθε για να μείνει;

Ωστόσο γεννάται ένα μεγάλο ερώτημα. Μετά από την κρίση του κορωνοϊού πόσοι απ’ αυτούς που ποδηλατούν σήμερα θα είναι ξανά στους δρόμους με τα ποδήλατά τους;

Αν η Πολιτεία και οι Δήμοι σταθούν στο ύψος το περιστάσεων δεν θα αφήσουν αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη. Η δημιουργία υποδομών θα πρέπει άμεσα να πέσει στο τραπέζι προκειμένου οι συνήθειες και ο τρόπος μετακίνησης των Αθηναίων να αλλάξει προς το καλύτερο.

Δείτε εδώ μερικές πανέμορφες διαδρομές ιδανικές για ποδήλατο!

Χρήσιμες συμβουλές για να αγοράσετε το ποδήλατο που σας ταιριάζει

Έχετε αρχίσει να σκέφτεστε ότι δεν θα ήταν κακή ιδέα να κάνετε τις μετακινήσεις σας διαφορετικά και θέλετε να αγοράσετε κι εσείς ποδήλατο; Το lifesteps.gr συγκέντρωσε τα λάθη που πρέπει να αποφύγουμε πριν και μετά την αγορά ποδηλάτου μέσω διαδικτύου ή σε κατάστημα και μας τα παρουσιάζει.

Τα κριτήρια για την αγορά ποδηλάτου

Πολλές φορές επηρεαζόμαστε από τον σχεδιασμό του ποδηλάτου, εστιάζοντας μόνο στην εξωτερική εμφάνιση και το χρώμα. Επιπλέον, θεωρούμε εσφαλμένα ότι ένα ωραίο και φθηνό μεταχειρισμένο ποδήλατο είναι υπεραρκετό για να καλύψει απόλυτα όλες τις διαδρομές μας. Τα κυριότερα που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας είναι:

-το μέγεθος και τη γεωμετρία

-τη χρήση για την οποία το θέλουμε

-το σωστό μέγεθος

Τα λάθη μετά την αγορά ποδηλάτου

Αν είμαστε νέοι στο ποδήλατο, είναι πολύ πιθανό να κάνουμε διάφορα λάθη. Είναι ικανά να μας απογοητεύσουν, ακόμη και σε σημείο να θέλουμε να παρατήσουμε την ποδηλασία.

Επιπλέον, μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στο ποδήλατο ή ακόμη χειρότερα να κάνουν κακό στο σώμα μας. Τα παραθέτουμε συνοπτικά:

  • Το ύψος της σέλας: Επηρεάζει τον τρόπο που μεταδίδεται η δύναμη από τα πόδια προς τα πετάλια. Αν δεν είναι στο σωστό σημείο, μπορεί να βλάψει το σώμα μας. Το κατάλληλο ύψος είναι όταν πατάμε την φτέρνα μας στο πετάλι και το πόδι είναι σχεδόν τεντωμένο. Προσοχή, όχι τελείως τεντωμένο.
  • Υπερεκτιμούμε τις δυνάμεις μας: Πρέπει να μην αφήσουμε τον ενθουσιασμό να μας συνεπάρει γιατί η απογοήτευση καραδοκεί. Έτσι, δεν πρέπει να κάνουμε μία βόλτα 30-50 χιλιομέτρων, αν δεν έχουμε ήδη κάνει αρκετές φορές αυτά τα χιλιόμετρα.
  • Φρένα στις στροφές: Ο πιο αποτελεσματικός και ασφαλής τρόπος φρεναρίσματος είναι πάντα πριν από την στροφή και όχι την ώρα που το ποδήλατο έχει πάρει κλίση και στρίβουμε. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να χάσουμε την πρόσφυση και να πέσουμε, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
  • Κακή εκτίμηση της διαδρομής: Θεωρείται λάθος να αλλάζουμε ταχύτητες όταν αναγκαστούμε εκ των πραγμάτων να το κάνουμε. Αν δεν ανιχνεύουμε το πεδίο μπροστά μας και αλλάζουμε ταχύτητα την τελευταία στιγμή, χάνουμε την ορμή που είχαμε. Το αποτέλεσμα είναι να δυσκολευτούμε πολύ να ξεπεράσουμε ένα εμπόδιο ή να ανέβουμε μια ανηφόρα.
  • Λάθος ταχύτητες: Επιβάλλεται να έχουμε έναν σταθερό ρυθμό περιστροφής των ποδιών, είτε βρισκόμαστε σε ευθεία, είτε σε ανηφόρα. Δεν πρέπει να είναι ιδιαίτερα αργός ώστε να πονάμε στα γόνατα, αλλά ούτε τόσο γρήγορος ώστε να χάνουμε τον έλεγχο των ποδιών στα πετάλια.
  • Μεγάλες διαδρομές χωρίς συντήρηση: Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα λάθη, καθώς το καλά συντηρημένο ποδήλατο, εκτός του ότι είναι πιο ασφαλές, δεν θα μας αφήσει στα μισά από τακάκια φρένου.
  • Αμελούμε την αλυσίδα: Χωρίς αυτήν το ποδήλατο δεν πάει πουθενά. Πρέπει να την συντηρούμε και να την λαδώνουμε συχνά, ειδάλλως κινδυνεύουμε να βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
  • Λάθος πίεση ελαστικών: Η μέγιστη επιτρεπόμενη πίεση στο ελαστικό του ποδηλάτου δεν θα μας βοηθήσει. Όμως, αν χρησιμοποιούμε ελαφρώς χαμηλότερες πιέσεις, τότε θα είμαστε πιο ξεκούραστοι πάνω στο ποδήλατο, θα στρίβουμε και θα φρενάρουμε καλύτερα.

Αλουμίνιο ή σίδερο;

Τα ποδήλατα αλουμινίου είναι φυσικά πολύ πιο ελαφριά από τα σιδερένια, και κατά συνέπεια πιο ακριβά. Είναι ιδανικά για μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα και έξω από την πόλη, αλλά και για κοντινές ή μακρινές αποστάσεις.

Τα σιδερένια ποδήλατα, τα οποία ως επί το πλείστον είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, είναι χρήσιμα συνήθως για διαδρομές σε δύσβατους δρόμους και για μέτριες αποστάσεις.

Φυσικά, υπάρχουν και τα ποδήλατα που κατασκευάζονται με ανθρακονήματα ή τιτάνιο, αλλά το κόστος ανεβαίνει δραματικά. Πρόκειται για μια αγορά ποδηλάτου που είναι για όσους δεν έχουν πρόβλημα να διαθέσουν αυτά τα χρήματα.