Διαφορετική φέτος η Black Friday: Διαδικτυακά οι αγορές – Οδηγίες και συμβουλές προς τους καταναλωτές

28

Black Friady σήμερα 27 Νοεμβρίου και οι καταναλωτές σπεύδουν να πραγματοποιήσουν διαδικτυακά τις αγορές τους -λόγω της πανδημία του κορωνοϊού. Τι πρέπει όμως να προσέξουμε κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών μας συναλλαγών;

Μάθετε για την ιστορία της Black Friday εδώ.

Ειδικές οδηγίες εν όψει της Black Friday 2020 εξέδωσε και η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, της ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Οι υπεύθυνοι της ΓΓ Προστασίας Καταναλωτή επισημαίνουν ότι οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών, λόγω της αίσθησης του «επείγοντος» στη λήψη απόφασης αγοράς κατά τη Black Friday.

Επιπλέον, καλεί τους πολίτες να ελέγχουν αν κατά τη Black Friday τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν τις εξής πληροφορίες:

• 1) Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

• 2) Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

• 3) Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

• 4) Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

• 5)Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

• 6) Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

• 7) Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές κατά τη Black Friday:

• 8) Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
• 9) Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
• 10) Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
• 11) Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
• 12) Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.