Δέκα παραδείγματα καινοτομίας στην εμπειρία πελατών στον κλάδο των ξενοδοχείων, παρουσιάζoνται σε άρθρο στο Forbes.
Σύμφωνα με το άρθρο, οι πελάτες που νιώθουν ότι το ξενοδοχείο κατανοεί τις ανάγκες τους, είναι κατά 13% πιο πιθανό να μείνουν και πάλι στο ίδιο ξενοδοχείο. Στη πλειονότητά τους οι επισκέπτες των ξενοδοχείων επιθυμούν να έχουν εμπειρίες που σχετίζονται με νέες τεχνολογίες και προτίθενται να εγκαταλείψουν παραδοσιακές εγκαταστάσεις όπως το γυμναστήριο ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτές.
Δείτε ποιες είναι οι 10 επίκαιρες καινοτομίες και ποιες εταιρείες ηγούνται στον κλάδο:
Αναγνώριση προσώπου
Αντί των παραδοσιακών ουρών και των πάγκων υποδοχής για το check-in, μερικά ξενοδοχεία χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου για να επιταχύνουν τη διαδικασία. Ο όμιλος Marriott δοκιμάζει την τεχνολογία αυτή στην Κίνα, η οποία μειώνει το χρόνο που χρειάζεται για check-in απο τα 3 σε λιγότερο από 1 λεπτό. Οι επισκέπτες πλησιάζουν έναν ειδικό χώρο, σκανάρουν το πρόσωπό τους για να επιβεβαιώσουν την ταυτότητα τους και να πάρουν το κλειδί του δωματίου τους.
Δωμάτια με φωνητικές εντολές
Αρκετά ξενοδοχεία διαθέτουν «έξυπνα» δωμάτια, τα οποία συνδυάζουν την τεχνητή νοημοσύνη με την τεχνολογία φωνητικής αναγνώρισης, ώστε να ενσωματώσουν εικονικούς «βοηθούς» σε αυτά. Ο όμιλος Intercontinental έχει ήδη δημιουργήσει τέτοιου τύπου δωμάτια στην Κίνα, τα οποία επιτρέπουν στον επισκέπτη να έχει εξατομικευμένη βοήθεια μέσω φωνητικών εντολών τόσο στα ταξίδια αναψυχής όσο και στα επαγγελματικά.
Ρομπότ
Τα ρομπότ μπορούν να πραγματοποιήσουν αρκετές εργασίες στο ξενοδοχείο, από την καθαριότητα μέχρι και την επάνδρωση του γραφείου υποδοχής. Τα ξενοδοχεία Aloft χρησιμοποιούν το Botlr, ένα ρομπότ «μπάτλερ», το οποίο παρέχει προϊόντα στους επισκέπτες επί 24ωρου βάσεως. Οι επισκέπτες τους New York’s Yotel μπορούν να αποθηκεύουν τις βαλίτσες τους μέσω του Yobot, ένα ρομπότ που λειτουργεί ως «θυρωρός». Τα ρομπότ δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν πλήρως τους ανθρώπους, ωστόσο, όπως αποδείχθηκε και από το ξενοδοχείο Henn-na Hotel, το οποίο «απέλυσε» το μισό του ρομποτικό προσωπικό για να προσλάβει περισσότερους ανθρώπους.
RFID Περικάρπια
Τα ξενοδοχεία αποχαιρετούν τα κλασικά κλειδιά δωματίων και παρέχουν στους επισκέπτες την τεχνολογία RFID μέσω περικάρπιων, η οποία είναι πολύ δημοφιλής στα θέρετρα Disney World και Great Wolf Lodge. Αντί να έχουν να κουβαλούν ένα κλειδί δωματίου και το πορτοφόλι τους, οι επισκέπτες θα έχουν ένα περικάρπιο εφοδιασμένο με όλα τα δεδομένα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να έχουν πρόσβαση στα δωμάτιά τους, αλλά και στις συναλλαγές τους.
Chatbots
Παρέχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται ο επισκέπτης να περιμένει τον υπάλληλο υποδοχής. Το ξενοδοχείο Cosmopolitan στο Las Vegas διαθέτει τη Rose, μια τεχνητή νοημοσύνη, η οποία βοηθά τους επισκέπτες να κάνουν κρατήσεις σε υπηρεσίες σπα, εστιατόρια και παρέχει ειδικές πληροφορίες, όπως μυστικά μενού στο μπαρ του ξενοδοχείου. Τα ξενοδοχεία Four Seasons χρησιμοποιούν το Four Seasons Chat για συνεχή εξυπηρέτηση, η οποία παρέχεται από ανθρώπους και όχι τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο μια πιο προσωπικά επαφή και ανταποκρίνεται στα μηνύματα σε λιγότερο από 90 δευτερόλεπτα.
Κλειδιά δωματίων στα κινητά
Συνδυάζοντας τις ιδέες του check-in και των απλών κλειδιών δωματίων, αρκετά ξενοδοχεία επιτρέπουν στους επισκέπτες να κάνουν check-in και να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα των δωματίων τους μέσω εφαρμογών σε κινητά. Αντί να περιμένουν στην υποδοχή, μπορούν να πηγαίνουν στο δωμάτιό τους και να τα ξεκλειδώνουν μέσω των «έξυπνων» κινητών ή των ρολογιών τους. Τα ξενοδοχεία Hilton εφαρμόζουν ήδη την τεχνολογία αυτή.
«Έξυπνες» παροχές
Πρόκειται για εντελώς εξατομικευμένες παροχές στα μέτρα του επισκέπτη με στόχο να έχει μια αψεγάδιαστη εμπειρία. Κάθε δωμάτιο στο ξενοδοχείο CitizenM Hotel στο Άμστερνταμ διαθέτει ένα ειδικό τάμπλετ, το οποίο επιτρέπει την αλλαγή καναλιού στην τηλεόραση, θερμοκρασίας, φωτεινότητας και ξυπνητηριού. Μερικά ξενοδοχεία του ομίλου Marriott διαθέτουν «έξυπνες» πόρτες στα μπάνια, όπου οι επισκέπτες μπορούν να γράφουν τις ιδέες τους όση ώρα βρίσκονται εκεί και έπειτα να της στέλνουν με e-mail.
Εικονική πραγματικότητα
Επιτρέπει στους επισκέπτες να ξεναγηθούν σε ένα ξενοδοχείο, να διαλέξουν ένα δωμάτιο και να κάνουν την κράτηση μέσω διαδικτύου. Μπορούν, επίσης, να δουν τα τοπικά αξιοθέατα πριν επιλέξουν να κάνουν το ταξίδι, ώστε να είναι σίγουροι για την επιλογή τους. Τέτοιες υπηρεσίες παρέχονται από τα ξενοδοχεία Radisson και Omni, τα οποία έχουν σημειώσει άνοδο στην ικανοποίηση των πελατών τους και περισσότερες κρατήσεις.
Υπηρεσίες με βάση την τοποθεσία
Μέσω της χρήσης τεχνολογιών τοποθεσίας οι ξενοδόχοι μπορούν να εντοπίζουν άμεσα τους πελάτες στους χώρους του ξενοδοχείου και να τους στέλνουν σχετικές προσφορές, όπως για παράδειγμα προσφορές για κοκτέιλ όταν ο επισκέπτης χαλαρώνει στο μπαρ. Τα ξενοδοχεία Hilton χρησιμοποιούν τέτοιες τεχνολογίες σε μερικές από τις εγκαταστάσεις τους.
Επαυξημένη πραγματικότητα
Η Επαυξημένη πραγματικότητα, γνωστή και ως Augmented Reality μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξεναγηθούν οι υποψήφιοι πελάτες στο ξενοδοχείο, να αποκτήσουν μια ιδέα των παροχών και να λάβουν πληροφορίες σχετικά με την περιοχή. Κάθε τοίχος στο ξενοδοχείο Hub by Premier Inn στη Μεγάλη Βρετανία διαθέτει χάρτη της περιοχής. Όταν οι επισκέπτες δείχνουν με το κινητό τους τον χάρτη, τότε εμφανίζονται οι τα τοπικά αξιοθέατα και λαμβάνουν προτάσεις για δράσεις τριγύρω.