Κινητά: Χρεώσεις “φωτιά” από 5ψήφια νούμερα – Πλήθος καταγγελιών από συνδρομητές

97

Λογαριασμούς – “φωτιά” καλούνται να πληρώσουν το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι χρήστες κινητής τηλεφωνίας , μετά από μηνύματα που έρχονται στα κινητά τους από πενταψήφια νούμερα.

Συγκεκριμένα, οι καταγγελίες πολιτών για υπερβολικές χρεώσεις από κλήσεις πενταψήφιων τηλεφωνικών αριθμών που αφορούσαν σε υπηρεσίες για τις οποίες δεν είχαν συναινέσει, αυξήθηκαν το 2019 κατά 70,83%. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, η αύξηση αυτή αποτελεί ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018- Νοέμβριος 2019) η οποία φέρνει τους καταναλωτές σε κατάσταση αγανάκτησης.

Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του Καταναλωτή ο οποίος, το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποστείλει τις θέσεις και τις απόψεις του προς την αρμόδια διεύθυνση για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τα θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών για το έτος 2019.

Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Παραδείγματα αποτελούν οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.

Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.

Υπάρχουν όμως Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη.

Τι πρέπει να προσέχετε

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.

Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.

Για τον λόγο αυτόν οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.

Πάντως σήμερα ο νόμος προβλέπει τη μέγιστη διάρκεια παροχής ΥΠΠ –ανώτατο όριο χρέωσης.

Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις φωνητικών ΥΠΠ και ΥΠΠ μέσω διαδικτύου οφείλουν να διακόπτουν οι πάροχοι αυτόματα τη σύνδεση μετά τη πάροδο 20 λεπτών, ώστε να αποφεύγονται υπερχρεώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο το μηναίο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία (αριθμό) με συνδρομή , εκτός κι εάν έχει δηλωθεί διαφορετικό όριο.

Πληροφορίες από “Τα Νέα”