Το «πράσινο φως» έδωσε η δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo στο φιλόδοξο σχέδιο των 250 εκατομμυρίων ευρώ, για την αναμόρφωση της Champs-Élysées, το οποίο, ωστόσο, δεν θα πραγματοποιηθεί πριν η γαλλική πρωτεύουσα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες το 2024.
Σύμφωνα με τον Guardian, η Anne Hidalgo δήλωσε ότι το προγραμματισμένο αυτό έργο, που παρουσιάστηκε το 2019 από ηγέτες της τοπικής κοινότητας και επιχειρήσεις, θα μετατρέψει τη λεωφόρο των 1,9 χιλιομέτρων στο κεντρικό Παρίσι σε έναν «εντυπωσιακό κήπο». Η επιτροπή της Champs-Élysées πραγματοποιεί εκστρατεία για τον σημαντικό ανασχεδιασμό της λεωφόρου και των, γύρω από αυτή περιοχών, ήδη από το 2018.
«Η θρυλική λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων έχει χάσει το μεγαλείο της τα τελευταία 30 χρόνια. Εγκαταλείφθηκε σταδιακά από τους Παριζιάνους και έχει πληγεί από πολλές διαδοχικές κρίσεις: τα κίτρινα γιλέκα, τις απεργίες, την υγειονομική και οικονομική κρίση», δήλωσε η επιτροπή καλωσορίζοντας την ανακοίνωση της Hidalgo.
«Αποκαλείται συχνά ως η πιο όμορφη λεωφόρος του κόσμου, αλλά όσοι από εμάς δουλεύουμε εδώ κάθε μέρα δεν είμαστε καθόλου σίγουροι γι’ αυτό», είχε δηλώσει ο πρόεδρος της επιτροπής Jean-Noël Reinhardt, το 2019. «Η Champs-Élysées έχει όλο και περισσότερους επισκέπτες και μεγάλες επιχειρήσεις που παλεύουν να βρίσκονται σε αυτή, αλλά στους Γάλλους δείχνει ταλαιπωρημένη».
Η επιτροπή πραγματοποίησε δημόσια διαβούλευση για το τι πρέπει να γίνει με τη λεωφόρο. Τα σχέδια περιλαμβάνουν τη μείωση του χώρου για τα οχήματα κατά το ήμισυ, τη μετατροπή δρόμων σε πεζοδρόμους και χώρους πρασίνου και τη δημιουργία «τούνελ» από δέντρα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Το Champs-Élysées είναι η γαλλική ονομασία για τον μυθικό ελληνικό παράδεισο, τα Ηλύσια Πεδία. Αρχικά, ήταν ένα μείγμα βάλτων και λαχανόκηπων.
Ο André Le Nôtre, ο κηπουρός του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΔ’, ήταν αυτός που σχεδίασε για πρώτη φορά τον μεγάλο χώρο περιπάτου με μια διπλή σειρά από φτελιές σε κάθε πλευρά, που ονομάστηκε Grand Cours. Μετονομάστηκε σε Champs-Élysées το 1709 και επεκτάθηκε, ενώ μέχρι το τέλος του αιώνα είχε γίνει ένα δημοφιλές μέρος για περπάτημα και πικνίκ. Σήμερα, η λεωφόρος φημίζεται για τις ακριβές καφετέριες, τα πολυτελή καταστήματα, για τα ενοίκια επαγγελματικής στέγης που είναι από τα υψηλότερα στον κόσμο, καθώς και για την ετήσια στρατιωτική παρέλαση της Ημέρας της Βαστίλης.
Πριν από την κρίση που προκάλεσε ο Covid-19 και σταμάτησε τον διεθνή τουρισμό, ο αρχιτέκτονας Philippe Chiambaretta, του οποίου η εταιρεία, PCA-Stream, εκπόνησε τα σχέδια της αλλαγής, δήλωσε ότι από τους 100.000 περίπου πεζούς που εκτιμάται ότι περνούν από τη λεωφόρο κάθε μέρα, το 72% είναι τουρίστες και το 22% εργάζονται εκεί. Η λεωφόρος των οκτώ λωρίδων χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο από 3.000 οχήματα την ώρα με τη μόλυνση να είναι μεγαλύτερη από ό,τι στην πολυσύχναστη περιφερειακή οδό γύρω από τη γαλλική πρωτεύουσα.
Ο Chiambaretta συνέχισε λέγοντας ότι η λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων έχει γίνει ένα μέρος που συνοψίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πόλεις σε όλο τον κόσμο, «ρύπανση, αυτοκίνητα, τουρισμός και καταναλωτισμός» και πρέπει να διαμορφωθεί εκ νέου ώστε να είναι «οικολογική, επιθυμητή και χωρίς αποκλεισμούς».
Τα σχέδια περιλαμβάνουν επίσης τον επανασχεδιασμό της περίφημης Place de la Concorde – της μεγαλύτερης πλατείας του Παρισιού – στο νοτιοανατολικό άκρο της λεωφόρου, που περιγράφεται από τον δήμο ως «δημοτική προτεραιότητα». Αυτό το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ ο στόχος για την μεταμόρφωση της Champs-Élysées είναι να έχει πραγματοποιηθεί μέχρι το 2030.
Η Hidalgo δήλωσε στη Le Journal du Dimanche ότι το έργο ήταν ένα από τα πολλά πρότζεκτ με σκοπό τη μεταμόρφωση της πόλης «πριν και μετά το 2024», συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής της περιοχής γύρω από τον Πύργο του Άιφελ σε ένα «εξαιρετικό πάρκο στην καρδιά του Παρισιού».