Το τραίνο που συνδέει Χονγκ Κονγκ-Πεκίνο προκαλεί αντιδράσεις για έναν παράξενο λόγο

Πρόκειται για ένα έργο κόστους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων

55

Την πρώτη του διαδρομή έκανε ένα απο τα πιο γρήγορα τραίνα του κόσμου στην μακρύτερη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων παγκοσμίως ξεκινώντας απο το Χονγκ Κονγκ, με εκατοντάδες άτομα να επιβιβάζονται με κατεύθυνση της ηπειρωτική Κίνα, με κάποιους όμως να αντιδρούν στο έργο αυτό.

Ο λόγος δεν είναι περιβαλλοντικός ή οικονομικός (η σύνδεση κόστισε πάνω απο 11 δισεκατομμύρια δολάρια στους Κινέζους) αλλά επειδή για κάποιους παραβιάζει την ανεξαρτησία της περιοχής! 

 

Ο λόγος είναι πως το Χονγκ Κονγκ είναι επίσημα υπό την κυριαρχία του Πεκίνου, αλλά στο πλαίσιο μιας πολιτικής που ονομάζεται «μία χώρα, δύο συστήματα», η πόλη έχει πολύ διαφορετικό πολιτικό και οικονομικό staus quo από ότι η ηπειρωτική χώρα.

Σύμφωνα με το Σύνταγμα του Χονγκ Κονγκ, οι εθνικοί νόμοι της Κίνας δεν ισχύουν για την πόλη, με εξαίρεση ορισμένων, όπως η Άμυνα. Μάλιστα υπήρξε διχογνωμία για το νομικό καθεστώς που θα διέπει το τοπικό γραφείο της σιδηροδρομικής εταιρίας στο Xoνγκ Κονγκ που εκτελεί το δρομολόγιο, όπου τελικά συμφωνήθηκε να διέπεται απο το κινεζικό δίκαιο και τους νόμους. 

Το δρομολόγιο του τρένου, ωστόσο, ξεκίνησε με μεγάλο ενθουσιασμό για το επιβατικό κοινό. Στον σταθμό υπήρχαν και Κινέζοι αξιωματούχοι μετανάστευσης.

«Με άριστα το 10, του βάζω 9», ανέφερε, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters η 10χρονη Ng Kwan-lap που ταξίδευε με τους γονείς της, δείχνοντας τον ενθουσιασμό της για τις ψηλές ταχύτητες που αναπτύσσει.

«Δεν έχει σημασία τι σκέφτεται ο καθένας για τη νέα γραμμή. Το τρένο κινείται με μεγάλες και ταχύτητες και είναι εξαιρετικά βολικό», σημείωσε ο επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Επικοινωνιών του Πεκίνο, Feng Yan, σημειώνοντας πως «μπορεί να πάρει σε κάποιους χρόνο να καταλάβουν πόσο βολικό είναι, ωστόσο θα το συνειδητοποιήσουν αργά ή γρήγορα».