Θεοχάρης: Στόχος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

44

«Δίνουμε το έναυσμα της στροφής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη βιώσιμη, ποιοτική, πολυσχιδή τουριστική ανάπτυξη. Αυτό το ταξίδι θέλει χρόνο, επιμονή, στρατηγική στόχευση. Έχουμε την ομάδα, τη θέληση και έχουμε αποδείξει πόσο αποτελεσματικοί είμαστε. Ξεκινάμε».

Με αυτά τα λόγια ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης έκλεισε τη συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα «Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή», και στην οποία εκτός από τον Υπουργό συμμετείχαν και μίλησαν ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας και η Πρόεδρος του Ε.Ο.Τ. κα Άντζελα Γκερέκου.

Ο κ. Θεοχάρης αναφερόμενος στην επιλογή του χώρου της συνέντευξης, είπε πως πρόκειται για «ένα νέο, σύγχρονο μουσείο, με μια εντυπωσιακή συλλογή έργων τέχνης, δίπλα στο Καλλιμάρμαρο και μια ανάσα από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί παρά να προσελκύει επισκέπτες από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Και το Υπουργείο Τουρισμού αγκαλιάζει και στηρίζει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος από όπου και εάν προέρχεται».

Ο Υπουργός Τουρισμού παρουσίασε τους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού για το 2020, «που απώτερο σκοπό έχουν τη μεγιστοποίηση των ωφελειών για τον κλάδο και την εθνική οικονομία γενικότερα».

Οι στόχοι, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, αφορούν στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών και τη βελτίωση της ποιότητας, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας στον τουρισμό, με την αναβάθμιση του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand και της εικόνας της χώρας.

Αναφερόμενος στους ποσοτικούς για το 2020, έθεσε ως προτεραιότητα την διψήφια αύξηση των εισπράξεων(10%), την μονοψήφια αύξηση των αφίξεων(5%), την αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά τους μήνες Απρίλη, Μάη, και Σεπτέμβρη, Οκτώβρη άνω του μέσου όρου του έτους, την αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 5% στο τέλος του έτους, την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 4,5% και τέλος την αύξηση των κλινών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων κατά 3% στο τέλος του έτους.

«Εκτιμάμε ότι το 2020 θα είναι καλύτερο από το 2019», τόνισε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι το 2019 τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού κινήθηκαν αυξητικά, ενισχύοντας σημαντικά την εθνική οικονομία.

Για το 2020 στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μια πολυκεντρική και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.

Για το λόγο αυτό η φετινή καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού, με κεντρικό σύνθημα «Greece. Always in season», ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά (15 Ιανουαρίου συγκεκριμένα) με στοχευμένες παρεμβάσεις σε ομάδες και αγορές στόχους, δίνοντας έμφαση στα σύγχρονα μέσα προβολής.

Το γεγονός αυτό έχει ήδη βρει θετική ανταπόκριση στη διεθνή τουριστική αγορά και οι πρώτες αντιδράσεις είναι απολύτως θετικές και ενθαρρυντικές.

Στη συνέντευξη ο υπουργός, προανήγγειλε και τη μεταστέγαση των υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση με τις αντίστοιχες του ΕΟΤ σε κτίριο στην περιοχή της Ομόνοιας, και συγκεκριμένα εκεί που στεγαζόταν το ξενοδοχείο “Ambassadeurs”, το οποίο μετά έγινε το παλιό Εφετείο Αθηνών. Γεγονός που θα εξασφαλίσει ετήσια εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου της τάξεως του 1,8 εκατομμυρίου ευρώ.

Μάνος Κόνσολας: Για πρώτη φορά, το 2019, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας ήταν αυξημένη κατά 12,3%

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, επεσήμανε ότι η τελική εκτίμηση προβλέπει το 2019 να κλείσει με έσοδα 18 δισεκατομμυρίων 145 εκατομμυρίων ευρώ, με το ποσό της αύξησης να κινείται στο 12,6%, αφού τα έσοδα το 2018 είχαν κλείσει στα 16 δισεκατομμύρια 113 εκατομμύρια ευρώ. Τόνισε ότι η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και η καλή πορεία του τουρισμού , συνέβαλε στο να υπερβεί η οικονομία μας το όριο του 2% στο ρυθμό ανάπτυξης για το 2019.

Χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά, το 2019, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας ήταν αυξημένη κατά 12,3%, φτάνοντας τα 559 ευρώ από 498 ευρώ που ήταν το 2018 ενώ αναφέρθηκε και στην άνοδο της κρουαζιέρας με δεδομένο ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 43 λιμάνια της χώρας ανήλθαν το 2019 στις 3.899 έναντι 3.410 κρουαζιεροπλοίων το 2018, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό ανόδου 14,34%. Αντίστοιχη αύξηση καταγράφηκε και στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας, που ανήλθαν στις 5.537.500 για το 2019 έναντι 4.788.642 επιβατών το 2018, με το ποσοστό ανόδου να φτάνει στο 15,64%.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, τόνισε ότι εντολή του Πρωθυπουργού αλλά και πρόσταγμα των καιρών είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να καταστεί συμβατή με τις προκλήσεις του μέλλοντος και να μετατραπεί σε υπεραξία για τον τουρισμό μας. Με βάση αυτή την εντολή, ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση ενός νέου νόμου-πλαίσιου για την τουριστική εκπαίδευση σε ό, τι αφορά στις δομές του Υπουργείου Τουρισμού, τον οποίο ο κ. Κόνσολας χαρακτήρισε ως την πιο σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια που έχει γίνει στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης.

Άντζελα Γκερέκου: Μετασχηματισμός του ΕΟΤ σε ένα σύγχρονο ψηφιακό Οργανισμό

Η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κα Άντζελα Γκερέκου αναφέρθηκε στο μετασχηματισμό του ΕΟΤ σε ένα σύγχρονο ψηφιακό Οργανισμό, στην έγκαιρη έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας φέτος, στο άνοιγμα σε νέες αγορές – στόχους, και στις συντονισμένες ενέργειες που γίνονται για τη μεγιστοποίηση των ήδη θετικών αποτελεσμάτων στον ελληνικό τουρισμό. Ακόμη επισήμανε ότι πλέον η Ελλάδα καλείται να κινηθεί στο δρόμο της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της οικονομίας, και Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη σημαίνει ξεκάθαρα σταθερή αύξηση στα έσοδα και στον αριθμό των διεθνών επισκεπτών με ταυτόχρονη προώθηση και εφαρμογή πρακτικών βιωσιμότητας σε όλη την τουριστική διαδικασία.

Επίσης τόνισε ότι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο με σαφείς στόχους το οποίο και σε συνεργασία με τους φορείς του τουριστικού τομέα και την Αυτοδιοίκηση θα αποδώσει θετικά αποτελέσματα.

Ακόμα η κυρία Γκερέκου παρουσιάζοντας τους στόχους μάρκετινγκ ανάφερε μεταξύ άλλων ότι περιλαμβάνουν : την αύξηση της τουριστικής δαπάνης ανά επισκέπτη με ταυτόχρονη αύξηση των άμεσων τουριστικών εσόδων, και την ενίσχυση Roadshows με ανάδειξη τοπικών χαρακτηριστικών, κάθε φορά, σε χώρες στόχους σε συνεργασία με tour operators και έξυπνες συνεργατικές προσπάθειες. Επίσης στους στόχους περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ψηφιακού marketing μέσα από σειρά δράσεων καθώς επίσης και η δημιουργία δικτύου Greek Tourism Ambassadors από εθελοντές προσωπικότητες κύρους της επιστήμης, της τέχνης και του αθλητισμού.