Αειφόρες επιλογές ταξιδίων φαίνεται ότι προτιμούν τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες.
Έτσι οι influencer στα social media δημοσιεύουν αναρτήσεις από άγνωστους προορισμούς ώστε να στρέψουν τα βλέμματα των ταξιδιωτών σε νέα μέρη, για την ανακούφιση των μεγάλων προορισμών από τον υπερ-τουρισμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, με ένα πρόσφατο άρθρο της, η ταξιδιωτική συντάκτρια του Forbes, Alexandra Talty, παρουσιάζει τις ανερχόμενες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό το 2020.
1. Η αειφορία θα είναι το σημείο αιχμής στις πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Εφόσον ήδη τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρίες προσαρμόζονται σε πράσινα πρότυπα, η τάση αειφορίας στα ταξίδια αναμένεται να γιγαντωθεί. Τα πράσινα ταξίδια θα ανθίσουν το 2020, καθώς ήδη η Marriott καταργεί τα πλαστικά δοχεία και τα αεροδρόμια, όπως του Ντουμπάι, έχουν αποφασίσει την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης μέχρι το τέλος του 2020. Όσον αφορά τις πολυτελείς εμπειρίες, θα επικρατήσει η τάση για μηδαμινά απόβλητα και ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Χάρη στις εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας όπως η ηλιακή, αλλά και στο ενδιαφέρον των καταναλωτών για πράσινες πρακτικές, η πολυτέλεια δεν θα είναι απαραίτητα ρυπογόνα το 2020.
2. Τα ταξίδια σε άγνωστους προορισμούς είναι το νέο Παρίσι
Καθώς ορισμένοι προορισμοί συνεχίζουν να κυριαρχούν στα social media, θα αναδυθούν τα ταξίδια σε δευτερεύοντες προορισμούς πόλης. Κίνητρο είναι η αποφυγή της μεγάλης συγκέντρωσης κόσμου καθώς και των υψηλών τιμών. Σύμφωνα με τη Booking.com, το 54% των ταξιδιωτών παγκοσμίως επιθυμούν να διαδραματίσουν ρόλο στη μείωση του υπερ-τουρισμού και το 51% προτιμά να αλλάξει προορισμό και να προτιμήσει αντίστοιχο εναλλακτικό αλλά λιγότερο γνωστό.
3. Μεγάλο ενδιαφέρον για νέους τρόπους μεταφοράς.
Το κύμα «ντροπής» για τις πτήσεις αυξάνεται ανάμεσα στους καταναλωτές και αναζητούν διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς.Στην Ευρώπη, οι πτήσεις εσωτερικού μειώθηκαν σε μια προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν την κλιματική αλλαγή. Η Γαλλία πρότεινε την απαγόρευση των περισσότερων πτήσεων εσωτερικού.Σύμφωνα με τη Booking.com, πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες δεν νοιάζονται για το χρόνο ταξιδιού εάν ταξιδεύουν με ένα μοναδικό μέσο μεταφοράς, και καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται, θα υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για παλαιότερα και πιο αειφόρα είδη μεταφορών (τρένα, πλοία κτλ).
4. Ταξίδια με έμφαση στις δραστηριότητες
Σύμφωνα με τον σπεσιαλίστα ποδηλατικών διακοπών της Βρετανίας, Saddle Skeddaddle, οι κρατήσεις διακοπών του είδους παρουσίασαν αύξηση 140% στη Β. Αμερική από το 2014 έως το 2018.Με την άνθιση των ταξιδίων δραστηριοτήτων, οι επιλογές των ταξιδιωτών διευρύνονται περισσότερο από ποτέ.
Πληροφορίες από TornosNews