Ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βρίσκεται από τον Ιανουάριο σε συνεχή επικοινωνία με τις αρμόδιες Αρχές του ελληνικού Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για την εφαρμογή σχετικών με τον κορωνοϊό μέτρων.
Για την καλύτερη ενημέρωση του επιβατικού κοινού αναφορικά με τα μέτρα σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι:
-Για τον COVID-19 ακολουθούμε πιστά το σχέδιο δράσης που έχει εκδοθεί από τον ΕΟΔΥ το οποίο και ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που εκπονούνται από την εταιρεία μας κατ’ απαίτηση του διεθνούς και εθνικού κανονιστικού πλαισίου και εγκρίνονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
-Σε συνεργασία με το Πυροσβεστικό Σώμα, έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα μείωσης της επικινδυνότητας για τους υπαλλήλους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Στους Πυροσβεστικούς Σταθμούς και με τη συχνότητα που προβλέπεται, πραγματοποιείται διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε όλους τους προκαθορισμένους χώρους
Από τον Ιανουάριο του 2020 έχουμε προμηθευτεί με ποσότητες μέσων ατομικής προστασίας για το προσωπικό της διαχειρίστριας εταιρείας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, ρόμπες μιας χρήσης, σκουφάκια και γυαλιά προστασίας).
-Οι υπάλληλοι ασφαλείας (security) στα σημεία ελέγχου επιβατών κατά την αναχώρηση φορούν υποχρεωτικά μάσκες ενώ η χρήση γαντιών προβλέπεται ούτως ή άλλως στην πρότυπη διαδικασία σε όλα τα αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece.
-Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, προχωρούν αδιάλειπτα σε συστάσεις για τήρηση της απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου για τους επιβάτες που περιμένουν τόσο στον έλεγχο όσο και στις πύλες αναχώρησης.
-Με στόχο την αποφυγή χρήσης λεωφορείων επιβατών για τις επιβιβάσεις και αποβιβάσεις εφαρμόζεται κατά το δυνατόν η διαδικασία walk in –walk out, δηλαδή οι επιβάτες περπατούν από τον τερματικό σταθμό προς το αεροσκάφος και αντίστροφα, αντί να μεταβαίνουν από και προς αυτά με τα λεωφορεία.
-Από την πρώτη στιγμή εμφάνισης του ιού στη χώρα μας και βάσει του σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, χώροι παραμονής πιθανού κρούσματος αλλά και χώροι παραμονής συνεπιβατών από ενδεχόμενο κρούσμα σε πτήση, έχουν οριστεί σε όλα τα αεροδρόμια ευθύνης μας.
-Με στόχο την αποτροπή αυξημένης μετάδοσης του Κορωνοϊού ή και επαφής πιθανού κρούσματος ή φορέα του ιού στο προσωπικό μας αλλά και για λόγους διασφάλισης της συνέχισης λειτουργίας των πολύ σημαντικών για τη χώρα αεροδρομικών υποδομών, έχουμε ρυθμίσει τις βάρδιες του προσωπικού μας καθώς και τις διαδικασίες παραλαβής/παράδοσης βάρδιας με τέτοιον τρόπο ώστε να μην έρχονται σε επαφή.
-Ταυτόχρονα, έχουμε μεριμνήσει για σύστημα διαχείρισης αποβλήτων βιολογικού κινδύνου για περιπτώσεις απολύμανσης αεροσκαφών, οχημάτων, εγκαταστάσεων αλλά και για διαχείριση πιθανού κρούσματος στους χώρους μας.
-Δυνατότητα απολύμανσης μετά από πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα με τη χρήση των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας από τις εταιρίες καθαρισμού.
-Τα συνεργεία καθαρισμού έχουν εντατικοποιήσει τις υπηρεσίες καθαριότητας/ προληπτικής απολύμανσης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του αεροδρομίου.
Αναλυτικά:
Αφίξεις: μετά από κάθε άφιξη, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δηλαδή σε πόμολα, πόρτες, ιμάντες, κουπαστές, μπουτόν ασανσέρ, καθίσματα, τραπεζάκια, βρύσες, νιπτήρες, συσκευές κλπ.)
Αναχωρήσεις: μετά από κάθε αναχώρηση, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
Check in: με την ολοκλήρωση της διαδικασίας check-in μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
Gate counter: με την ολοκλήρωση της επιβίβασης μίας πτήσης διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
Αυτόματα μηχανήματα ανάληψης μετρητών (ATM) σχολαστικός καθαρισμός με ενδεδειγμένο τρόπο
Στους χώρους διαβατηριακού και τελωνιακού ελέγχου που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση επιβατών, μετά και τη κάθε χρήση τους, πραγματοποιείται διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
Λοιποί κοινόχρηστοι μη ελεγχόμενοι χώροι, όπως και παραπάνω, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι
Σε ότι αφορά στα σημεία ελέγχου επιβατών και χειραποσκευών (Security screening points): μετά από κάθε αναχώρηση των επιβατών της πτήσης ή όπου αυτό δεν είναι εφικτό ανά 3 ώρες, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε ό,τι έρχεται σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι (δοχεία εναπόθεσης αντικειμένων και ταινίες)
– Στα WC, διεξοδικός καθαρισμός και απολύμανση σε όλες τις τουαλέτες (πόμολα, πόρτες, βρύσες, νιπτήρες, λεκάνες, συσκευές κλπ.). Ταυτόχρονα, τοποθετούνται συσκευές χειροπετσετών στα WC των αεροδρομίων και γίνεται τακτικός έλεγχος διαθεσιμότητας σαπουνιού και τρεχούμενου νερού έτσι ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο η προσωπική υγιεινή των επιβατών και υπαλλήλων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ και των Αρχών Δημόσιας Υγείας.
Στα γραφεία του προσωπικού της Fraport Greece διενεργείται σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση ανά τακτά χρονικά διαστήματα .
Τοποθέτηση tensa-barrier μπροστά από τα γκισέ των check in και τα γραφεία πωλήσεων (sales desks) με στόχο τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης κατά την διαδικασία check-in & έκδοσης εισιτηρίων. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει, στην απαγόρευση μαζικής εισόδου στα γραφεία έκδοσης ταυτοτήτων και έχει γίνει υποχρεωτική η χρήση γαντιών από τους υπαλλήλους έκδοσης ταυτοτήτων
Ακόμη, με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και τη Δημόσια Υγεία, στοχεύοντας στην αποτροπή μετάδοσης του ιού μέσα από επαφές αλλά και για λόγους διασφάλισης της συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της εταιρείας μας, έχουμε προχωρήσει στην εφαρμογή της εργασίας από το σπίτι (τηλεργασία) για το προσωπικό των γραφείων μας στην Αθήνα.
Τέλος, μέσα από συχνές ενημερώσεις προς το σύνολο του προσωπικού μας, στηρίζουμε την πρωτοβουλία «Μένουμε Σπίτι» και επικοινωνούμε τις συστάσεις και τα μέτρα του ΕΟΔΥ.