Θέμα ημερών η διάσωση της Aegean με κρατική στήριξη

56

Τα νέα δεδομένα για την κατάσταση της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σχολίασε ο πρόεδρος της, Ευτύχιος Βασιλάκης, ο οποίος παράλληλα ανέλυσε τις λεπτομέρειες του «σχεδίου σωτηρίας» για την στήριξη της βιωσιμότητας και την ανάπτυξη του πτητικού έργου της Aegean.

Μιλώντας σε αναλυτές ο Ευτύχιος Βασιλάκης ξεκαθάρισε πως η εταιρεία του επιθυμεί να λάβει κρατική στήριξη, στη βάση όσων προβλέπονται από τους ειδικούς κανόνες ανταγωνισμού που θέσπισε η Κομισιόν για την πανδημία. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν είναι επιθυμητή η παραχώρηση ποσοστού της εταιρείας στο Ελληνικό Δημόσιο, ως αντάλλαγμα για αυτή τη στήριξη.

Εφιαλτική πτωτική πορεία

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ενώ η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία, και με ένα πολύ πετυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ήρθε ο Μάρτιος – οπότε και κηρύχθηκε επισήμως από τον ΠΟΥ η πανδημία του κορονοϊού – και κατέγραψε 56% μείωση της επιβατικής κίνησης και κατά 30% περιορισμένες πτήσεις.

Το 2020, το χειρότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας

Παρά την αναμενόμενη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης τους επόμενους μήνες, ο πρόεδρος της Aegean τόνισε ότι το 2020 θα αποτελέσει το χειρότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας λόγω των ζημιών οι οποίες θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, το οποίο διαχρονικά είναι το σημαντικότερο με την υψηλότερη επιβατική κίνηση.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το τέλος Ιουλίου θα έχει αποκατασταθεί περίπου το 25% των πτήσεων, με το αντίστοιχο ποσοστό έως το τέλος Σεπτεμβρίου να ανέρχεται σε περίπου 45% με 50%.

Προσωπικό σε αναστολή, μείωσε κόστους, μη ανανέωση εποχιακών συμβάσεων

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines Δημήτρης Γερογιάννης τόνισε στους αναλυτές πως η εταιρεία εστιάζει σε μείωση του κόστους και πως στη βάση αυτή έχει προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση με τους μεγάλους προμηθευτές της.

Όπως είπε, τον Μάιο οι αμοιβές της διοίκησης θα μειωθούν κατά 20-30%, το 70% του προσωπικού έχει ήδη τεθεί σε αναστολή, ενώ αποφασίσθηκε η μη ανανέωση περίπου 300 εποχιακών συμβάσεων.

Μέτρα στήριξης

Οι διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι η Aegean χρειάζεται άμεσα ένα πακέτο στήριξης 380 έως 500 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με κρατικές εγγυήσεις για τα επόμενα 2-3 χρόνια προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες και να καλύψει τις υποχρεώσεις της συμφωνίας απόκτησης νέων αεροσκαφών με την Airbus. Ωστόσο μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστη η τελική συμφωνία της χρηματοδότησης από την κυβέρνηση.