Καθώς οι ραγδαίες εξελίξεις στο ζήτημα του κορωνοϊού οδήγησαν την κυβέρνηση στην απόφαση να ανασταλούν προσωρινά όλα τα θεάματα και θεατρικές παραστάσεις, δεν είναι λίγοι οι καλλιτέχνες που αποφάσισαν να αντιδράσουν έμπρακτα στα νέα δεδομένα. Αφού, λοιπόν, οι εξελίξεις μάς θέλουν να «μένουμε σπίτι» για την προάσπιση όχι μόνο της ατομικής αλλά κυρίως της δημόσιας υγείας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι του θέατρου παίρνουν την πρωτοβουλία να ανεβάσουν ελεύθερα στο διαδίκτυο τις δουλειές τους, επαναπροσδιορίζοντας για λίγο την παραδεδομένη, ζωντανή σχέση ηθοποιού-θεατή.
Έτσι, εκτός από τις παλαιότερες παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, που βρίσκονται ήδη στο ψηφιοποιημένο αρχείο του, και τη νέα υπηρεσία on demand του Θεάτρου Τέχνης που θα είναι σύντομα διαθέσιμο, μπορείτε να δείτε:
Την παράσταση «Άφιξις» από την ομάδα ΠΥΡ, που παρουσιάστηκε στη Μικρή Επίδαυρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου το 2017. Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την «Οδύσσεια», η ομάδα που έχουν ιδρύσει οι Ιώ Βουλγαράκη, Αργύρης Ξάφης και Δέσποινα Κούρτη πρότεινε έναν μη ρεαλιστικό τρόπο αφήγησης μίας εκ των εμβληματικότερων και πιο αιμοτοβαμμένων σκηνών της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Την παράσταση σκηνοθέτησε η Ιώ Βουλγαράκη και έπαιξαν οι ηθοποιοί: Γιώργος Δικαίος, Δέσποινα Κούρτη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαίρη Μηνά, Γιώργος Μπινιάρης, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου.
Τις «Οκτώ γυναίκες», που σκηνοθέτησε ο Νίκος Καραθάνος το καλοκαίρι του 2007 στο Φεστιβάλ Αθηνών και επαναλήφθηκε λόγω επιτυχίας τη χειμερινή σεζόν. Η μαύρη κωμωδία του Ρομπέρ Τομά γύρω από τη μυστηριώδη δολοφονία ενός άνδρα άφησε εποχή καθώς τους ρόλους των οχτώ γυναικών που θεωρούνται ύποπτες ανέλαβε ένα καστ αξιώσεων από ισάριθμους άνδρες ηθοποιούς: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Κότσιφας, Χρήστος Λούλης, Αργύρης Ξάφης, Χρήστος Στέργιογλου, Κοσμάς Φουντούκης, Νίκος Χατζόπουλος, Αιμίλιος Χειλάκης.
Τον «Χρύσιππο» του Δημήτρη Δημητριάδη που σκηνοθέτησε στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών ο Θάνος Σαμαράς. Το άπαιχτο έως τότε έργο του Δημητριάδη αποτέλεσε μία απολύτως προσωπική δουλειά του Θάνου Σαμαρά, καθώς εκτός της σκηνοθεσίας υπέγραψε την κίνηση, τα σκηνικά-κοστούμια, τους φωτισμούς, τον σχεδιασμό ήχου και τα animation. Στο καστ οι: Ράνια Οικονομίδου, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Νικόλας Μίχας, Θανάσης Δόβρης, Σοφία Κόκκαλη, Γιάννης Σιαμσιάρης, Αγγελική Στελλάτου, Νίκος Καραθάνος.
Τις «Παραλογές ή μικρές καθημερινές τραγωδίες» του Γιάννη Καλαβριανού και της ομάδας Sforaris. Πρόκειται για την πρώτη δουλειά της ομάδας που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών (2010) και βασίστηκε σε τέσσερα δημοτικά τραγούδια και σε στίχους του Τάσου Λειβαδίτη. Ερμήνευσαν οι: Κίκα Γεωργίου, Άννα Ελεφάντη, Χριστίνα Μαξούρη, Αναστασία Μποζοπούλου, Βασιλική Σαραντοπούλου.
την παράσταση «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν που παρουσίασε η ομάδα Σημείο Μηδέν σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου το 2015. Το μελλοντολογικό, δυστοπικό μυθιστόρημα του Ρώσου συγγραφέα που προφητεύει έναν κόσμο ολοκληρωτικού ελέγχου και καταστολής δοσμένο σε μία παράσταση σωματικού θεάτρου με τους: Δαυίδ Μαλτέζε, Ελεάνα Γεωργούλη, Έλλη Ιγγλίζ, Δημήτρη Παπαβασιλείου, Εβελίν Ασουάντ.
«Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» του Γεώργιου Βιζυηνού, από την ομάδα Ξανθίας σε σκηνοθεσία του Κώστα Παπακωνσταντίνου. Η παράσταση δόθηκε το 2018-19 στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Μεγάρου Μουσικής και έπαιξαν οι: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Αγγελική Μαρίνου, Κώστας Παπακωνσταντίνου. Μουσικός επί σκηνής: Νίκος Κολλάρος.
«Οι κότες και οι ψύλλοι» της ομάδας Nova Melancholia, που παρουσιάστηκε το 2012 στην κατάληψη του θεάτρου Εμπρός. Την εμπνευσμένη από τα δύο ομώνυμα διηγήματα του Γιώργου Ιωάννου περφόρμανς σκηνοθέτησε ο Βασίλης Νούλας και ερμήνευσαν οι: Ράνια Κελαϊδίτη, Κώστας Κουτσολέλος, Άννα Τζάκου, Σωτήρης Τσακομίδης, Γιώργος Τσάμης, Σταύρος Μπαφέτης, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου.
Πηγή: Athinorama