Θεοχάρης Μιχαηλίδης: Πολλοί Έλληνες φέτος θα επιλέξουν βραχυχρόνιας μίσθωσης κατάλυμα για λόγους ασφαλείας

521

Την έως τώρα κατάσταση στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, σχολιάζει στο Passenger.gr, o ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, Villaman IKE, Θεοχάρης Μιχαηλίδης.

“Είναι σίγουρο πως πολλοί Έλληνες που ποτέ δεν θα πήγαιναν σε βραχυχρόνια, φέτος θα πάνε για λόγους ασφαλείας”, τονίζει και παράλληλα συμβουλεύει για το πως να επιλέξουν κατάλυμα όλοι όσοι σκέφτονται να ταξιδέψουν το καλοκαίρι.

1. Ο κλάδος του τουρισμού είναι αυτός που δέχεται την μεγαλύτερη πίεση από την κρίση του κορωνοϊού με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, να είναι εξαιρετικά δυσοίωνες για τη φετινή σεζόν. Ποια είναι η προσωπική σας εκτίμηση για τη διαμόρφωση του κλάδου αυτό το καλοκαίρι;

Οι καταστάσεις που ζούμε είναι πρωτόγνωρες και πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς τι θα γίνει. Τα δεδομένα αυτή τη στιγμή είναι πως όλες οι χώρες της Ευρώπης θέλουν κατά κύριο λόγο να κρατήσουν τους πολίτες τους εντός των συνόρων τους. Αυτή τη στιγμή οι μόνοι δυο καλοκαιρινοί προορισμοί που είναι «καθαροί» από τον ιό είναι η Ελλάδα και η Πορτογαλία, οι οποίοι λογικά θα προσελκύσουν όλους όσους θέλουν να ταξιδέψουν. Επισης η Κροατία θα μαζέψει λογικά πολύ κόσμο από τις γειτονικές τις χώρες. Το μόνο θετικό είναι ότι αυτοί που θα ταξιδέψουν λογικά θα έχουν μια μεγαλύτερη οικονομική άνεση

2. Έως σήμερα, πως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στον δικό σας κλάδο, στις βραχυχρόνιες μισθώσεις; Υπάρχει ενδιαφέρον από πελάτες; Ποιο είναι το μακροπρόθεσμο πλάνο σας;

Από τη στιγμή που δεν μπορούσε κανείς να ταξιδέψει, το ενδιαφέρον πάγωσε για 2-3 μήνες. Προς το τέλος Μαϊου είδαμε μια κίνηση από Έλληνες που ήθελαν να έρθουν Αθήνα για δουλειές/Γιατρούς καθώς και κάποιες τουριστικές κρατήσεις για Αύγουστο και μετά. Επίσης υπάρχει ενδιαφέρον από Έλληνες για συγκεκριμένα νησιά.

Εμείς προσπαθήσαμε να μειώσουμε τα κόστη μας, να προσελκύσουμε πελάτες που ήταν αποκλεισμένοι σε Αθήνα λόγω ιού, να μεταφέρουμε καλοκαιρινές κρατήσεις που δεν μπορούσαν να έρθουν για το 2021 ή για αργότερα στη χρονιά.

3. Δεδομένου των συνθηκών, φέτος ο εξωτερικός τουρισμός θα είναι πολύ περιορισμένος. Το κενό που θα δημιουργηθεί θα μπορέσει να καλυφθεί από τον εσωτερικό τουρισμό; Θα επιλέξουν οι ενδιαφερόμενοι την βραχυχρόνια μίσθωση;

Το 2019 ήρθαν 34 εκ. τουρίστες στη χώρα, είναι αδύνατο να καλυφθεί αυτό το κενό… Είναι σίγουρο όμως πως πολλοί Έλληνες που ποτέ δεν θα πήγαιναν σε βραχυχρόνια, φέτος θα πάνε για λόγους ασφαλείας.

4. Έχετε προχωρήσει σε ενέργειες προσέλκυσης πελατών και αν ναι ποιες είναι αυτές;

Έχουμε προβεί στις παρακάτω ενέργειες:
• Ελέγξαμε προσεκτικά τις καταχωρήσεις των σπιτιών μας σε όλες τις πλατφόρμες και προσθέσαμε ότι πληροφορίες ζητάει η κάθε πλατφόρμα
• Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με όσους έχουν ήδη κρατήσεις για να τους ενημερώνουμε για την κατάσταση και για να ξέρουμε αν έχουν σκοπό να έρθουν ή όχι
• Επικοινωνήσαμε με παλαιότερους πελάτες από χώρες που μπορούν να έρθουν
• Σε όλες τις καταχωρήσεις μας ενημερώνουμε για τα μέτρα που λαμβάνουμε στην εποχή του Covid19

5. Ποια η άποψη σας σχετικά με τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα; Τα μέτρα για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι ίδια με αυτά των ξενοδοχείων;

• Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν εχεί βγει επίσημο πρωτόκολλο για βραχυχρόνιες. Εμείς χρησιμοποιούμε επαγγελματικές εταιρείες καθαρισμού που μας συμβουλεύουν ανάλογα.
• Επίσης ως μέλος του Vacation Rental Managers Association εχουν προσβαση και στις δικές τους προτάσεις και πρωτόκολλα καθαρισμού.

6. Τι θα συμβουλεύατε τους ανθρώπους που σκέφτονται να ταξιδέψουν φέτος; Με ποιον γνώμονα να επιλέξουν κατάλυμα;

• Να μην κοιτάξουν πρώτα την τιμή, είναι μια δύσκολη χρονιά και το κόστος καθαρισμού θα είναι αυξημένο.
• Το κατάλυμα να καθαρίζεται από επαγγελματίες
• Να είναι ξεκάθαρη η πολιτική ακύρωσης και όσο το δυνατόν πιο ευέλικτη
• Φυσικά να προτιμήσουν αυτόνομα καταλύματα και όχι ξενοδοχεία
• Να μην ζητάνε πρωινό μέσα στη τιμή, ένα welcome basket αρκει για φέτος
• Το κατάλυμα που θα διαλέξουν να έχει κριτικές ή τουλάχιστον να το διαχειρίζεται εταιρεία με άλλα καταλύματα που έχουν καλές κριτικές και να μην είναι νέοι στον κλάδο.
• Πριν κάνουν μια κράτηση να έρθουν σε επικοινωνία με τον οικοδεσπότη/host κάνοντας έστω μια απλή ερώτηση. Από τον τρόπο που θα απαντήσει μπορούν να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για το πόσο σοβαρό είναι το κατάλυμα και αν τους ταιριάζει σαν ταξιδιώτες.

 

*Οι Έξι Ερωτήσεις είναι μια σειρά μικρών συνεντεύξεων ουσίας με έμπειρους επαγγελματίες πρώτης γραμμής του ελληνικού τουρισμού και γενικότερα της αγοράς, που καταθέτουν τις απόψεις τους σχετικά με τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, η οικονομία και η τουριστική βιομηχανία σήμερα.