Η Ελλάδα παραμένει για άλλη μια χρονιά, ο πέμπτος δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών των Βρετανών για το καλοκαίρι του 2025, συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς 11%, σύμφωνα με την έκθεση Holiday Habits 2024-25 που παρουσίασε η Ένωση Βρετανών ταξιδιωτικών πρακτόρων ΑΒΤΑ κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου στο Costa Navarino.
Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνα 2.000 ανθρώπων από τη Μ. Βρετανία και πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2024, αποκαλύπτει ότι κατά το περασμένο 12μηνο, η Ελλάδα ήταν ο πέμπτος δημοφιλέστερος προορισμών διακοπών των Βρετανών, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13%, με πρώτη επιλογή τους την Ισπανία (31%) ενώ ακολούθησαν η Γαλλία (22%), η Ιταλία (17%) και οι ΗΠΑ (15%).
Η κλιματική αλλαγή μπορεί να μην επηρεάζει την επιλογή προορισμού των ταξιδιωτών αλλά μεταθέτει την πραγματοποίηση κρατήσεων αργότερα μέσα στο χρονιά, προειδοποίησε ο Chief Executive της ΑΒΤΑ, κ. Mark Tanzer. Οι ταξιδιώτες ενδέχεται να ξεκινήσουν να κάνουν κρατήσεις αργότερα καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά τις καιρικές συνθήκες στους προορισμούς όλο και λιγότερο προβλέψιμες. Όλοι περιμένουν να διαπιστώσουν πώς θα είναι ο καιρός, και ιδιαίτερα αν θα είναι υπερβολικά υψηλές οι θερμοκρασίες, πριν κάνουν κράτηση διακοπών.
Εάν οι κρατήσεις ξεκινούν αργότερα, θα επηρεαστούν οι ταμειακές ροές της ταξιδιωτικής βιομηχανίας οδηγώντας πιθανόν σε υψηλότερα κόστη, επισήμανε ο κ. Tanzer.
Ωστόσο, ο CEO της easyJet holidays, Garry Wilson, ανέφερε ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα πρόσφατα κύματα καύσωνα στη Μεσόγειο επηρεάζουν τις κρατήσεις, και, όπως είπε, «κάποιες φορές όσο πιο ζεστός είναι ο καιρός, τόσο το καλύτερο για τους Βρετανούς καταναλωτές».
Ακόμη και οι πυρκαγιές του 2023 στη Ρόδο, που ανάγκασαν τους τουρίστες να εκκενώσουν τα ξενοδοχεία, δεν απέτρεψαν τους Βρετανούς να επιλέξουν το νησί για τις εφετινές διακοπές τους, τόνισε, και πρόσθεσε ότι για την easyJet holidays η Ρόδος ήταν το νησί με την υψηλότερη ζήτηση στην Ελλάδα το 2024.
Ωστόσο, αναγνώρισε ότι οι πιο ψυχροί καλοκαιρινοί μήνες, ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος, είναι πολύ ενισχυμένοι μήνες, ιδιαίτερα από Βρετανούς χωρίς παιδιά σχολικής ηλικίας.
Η έκθεση έδειξε επίσης ότι οι Βρετανοί κάνουν πλέον περισσότερες διακοπές από οποιαδήποτε άλλη χρονική περίοδο από την έναρξη της έρευνας το 2011. Παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις στο κόστος ζωής, ο μέσος Βρετανός έκανε 3,94 διακοπές κατά το περασμένο έτος, έναντι 3,42 κατά την προηγούμενη περίοδο.
Διαπιστώνεται αυξανόμενη τάση για «Συνήθεις Παραθεριστές», καθώς όλο και περισσότεροι Βρετανοί θεωρούν τις διακοπές απαραίτητες στη ζωή τους.
Οι οικογένειες με παιδιά κάτω των 5 ετών ήταν η πιο επικερδής ομάδα ταξιδιωτών, με μέσο όρο 6,49 διακοπές ετησίως, έναντι 5,27 το περασμένο έτος και 3,89 το 2019.
Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης μια στροφή στις προτεραιότητες των Βρετανών ταξιδιωτών, με το 73% να αναφέρουν την ξεκούραση ως κύριο κίνητρο διακοπών και το 63% ο ποιοτικός χρόνος με οικογένεια και φίλους. Οι μισοί Βρετανοί ανέφεραν ότι οι διακοπές είχαν θετική επίδραση στην πνευματική τους υγείας, με το ποσοστό των millennials που δήλωσαν το ίδιο να ανεβαίνει στο 56%.
Οι διακοπές έχουν γίνει το τελευταίο έξοδο όπου οι Βρετανοί θα έκαναν περικοπές προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος ζωής. Μόνο το 32% δήλωσε ότι θα περιορίσει τις δαπάνες των διακοπών, έναντι υψηλότερων ποσοστών που δήλωσαν ότι θα περιορίσουν τα έξοδα για γκάτζετ, ρούχα, γεύματα και δραστηριότητες αναψυχής.
Παράλληλα, καταγράφεται αύξηση των κρατήσεων που πραγματοποιούνται μέσω επαγγελματιών του τουρισμού, με το 38% να χρησιμοποιεί ταξιδιωτικό πράκτορα ή τουρ οπερέιτορ, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 34% πέρυσι. Η άνοδος αυτή αποδίδεται στην αυξημένη επιθυμία υποστήριξης στα ταξίδια εάν κάτι πάει στραβά, πιθανόν ενισχυμένη από τα πρόσφατα προβλήματα που συνάντησαν οι ταξιδιώτες εξαιτίας πυρκαγιών και καθυστερήσεων στα αεροδρόμια.
Πηγή: tornosnews.gr