Οι Νορβηγοί θα σπάσουν το δικό τους ρεκόρ με την κατασκευή σήραγγας μήκους 27 χλμ. και βάθους 392 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Το Rogaland Fixed Link ή απλά το δημοσίο έργο Rogfast, περιλαμβάνει και μια υποθαλάσσια οδική σήραγγα μεταξύ των δήμων Randaberg και Bokn στην περιφέρεια Rogaland της Νορβηγίας.
Η νέα σήραγγα θα ονομάζεται Boknafjord και θα γίνει κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ όσον αφορά το μήκος των 27 χλμ. και το μέγιστο βάθος των 392 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Θα είναι μέρος της κύριας ευρωπαϊκής οδού E39 που βρίσκεται κατά μήκος της δυτικής ακτής της Νορβηγίας και θα συνδέει τις πόλεις Kristiansand – Stavanger – Haugesund – Bergen.
Η συγκεκριμένη σήραγγα των 27 χλμ. θα εκτείνεται κάτω από το Boknafjorden και το Kvitsoyfjorden, ενώ στο έργο περιλαμβάνεται και μια ακόμα σήραγγα σύνδεσης 4,1 χλμ., που ονομάζεται σήραγγα Kvitsoy και οδηγεί στον ομώνυμο νησιωτικό δήμο.
Το έργο εγκρίθηκε από το Νορβηγικό Κοινοβούλιο τον Μάιο του 2017 και είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2025–2026. Εκείνη την εποχή, το έργο προβλεπόταν να κοστίσει περίπου 1,67 δισ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση να ορίζεται σε 1,1 δισ. ευρώ από δάνειο που θα καταβληθεί από διόδια και 570 εκ. ευρώ απευθείας από την κυβέρνηση.
Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018, με τελετή για την πρώτη ανατίναξη βράχου της μελλοντικής είσοδου της σήραγγας. Τον Οκτώβριο του 2019, λόγω υπέρβασης του κόστους, το έργο διακόπηκε και όλα τα σχέδια για την έκδοση των συμβάσεων ακυρώθηκαν. Τον Δεκέμβριο του 2019, η κυβέρνηση της Νορβηγίας ζήτησε να αναθεωρηθεί ο προϋπολογισμός του έργου.
Μέχρι τον Απρίλιο του 2020, η αναθεωρημένη ενημέρωση του προϋπολογισμού της Νορβηγικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων εκτίμησε ότι το κόστος του συνολικού έργου είχε ανέβει στα 2,5 δισ. ευρώ, μια αύξηση της τάξης των 830 εκ. ευρώ. Σημείωσε όμως ότι κατά την διάρκεια του έργου θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων που θα φτάνει τα 400 εκ. ευρώ.
Τον Οκτώβριο του 2020, η Νορβηγική Υπηρεσία Δημόσιων Οδών έφερε το αναθεωρημένο σχέδιό της στην κυβέρνηση για έγκριση που προβλέπει ότι η ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας διασύνδεσης και το άνοιγμα όλου του Rogfast θα έχει ολοκληρωθεί το 2031.