Smart Tourism 2025: Μία ελληνική πόλη υποψήφια στα βραβεία της Κομισιόν για τον αειφόρο τουρισμό

13

Ένας Ελληνικός προορισμός είναι στους φιναλίστ για το βραβείο Πράσινου Πρωτοπόρου προορισμού στα βραβεία Έξυπνου Τουρισμού 2025 που θα απονείμει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Νέα Προποντίδα είναι ανάμεσα στις 7 πόλεις που επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 16 αιτήσεις υποψήφιων προορισμών, οι οποίοι θα διαγωνισθούν για την εξαιρετική συμβολή τους στην αειφορία στον τουρισμό, στο πλαίσιο της κατηγορίας  2025 Green Pioneer of Smart Tourism του διαγωνισμού (θα απονεμηθούν επίσης βραβεία και στην κατηγορία 2025 European Capital of Smart Tourism).

Η Νέα Προποντίδα έχει υιοθετήσει προοδευτικές λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών CO2, αναδεικνύοντας την προσήλωσή της σε ένα βιώσιμο μέλλον. Έργα όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού δημόσιου φωτισμού LED, οι έξυπνες στάσεις λεωφορείων και τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων αντικατοπτρίζουν μια στρατηγική προσέγγιση για τη δημιουργία ενεργειακά αποδοτικής υποδομής. Επιπλέον, οι συνεχείς προσπάθειες του δήμου να κάνει την κοινότητα συμμετοχική μέσω της εκπαίδευσης σε αυτές τις πρωτοβουλίες είναι ουσιαστικές για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία τους, αναφέρει η Κομισιόν.

Οι υπόλοιποι φιναλίστ είναι οι προορισμοί Aveiro της Πορτογαλίας, Benidorm της Ισπανίας, Jurmala και Liepāja της Λετονίας, Panevėžys της Λιθουανίας και Sliven της Βουλγαρίας.

Φιναλίστ στην κατηγορία 2025 European Capital of Smart Tourism, από 21 υποβληθείσες αιτήσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό, είναι οι Βρυξέλλες, η Γένοβα, η Κonya, το Lahti, η Lviv, το Πόρτο και το Τορίνο.

Όλοι οι φιναλίστ θα παρουσιάσουν τις προτάσεις τους σε μια Ευρωπαϊκή κριτική επιτροπή στις 26 και 27 Νοεμβρίου 2024, μετά την οποία θα επιλεγούν η 2025 European Capital και ο Green Pioneer of Smart Tourism.

Οι νικήτριες πόλεις θα λάβουν εκτενή υποστήριξη σε επίπεδο επικοινωνίας και branding, που περιλαμβάνει τη δημιουργία διαφημιστικού βίντεο, την εγκατάσταση ενός γλυπτού hashtag στην πόλη και την υλοποίηση προσαρμοσμένων διαφημιστικών εκστρατειών με στόχο την αύξηση της προβολής τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.