Σε τροχιά υλοποίησης η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

36

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εστίασε στα τρία βήματα που έχουν ήδη γίνει και έχουν φέρνουν την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Λευκάδας πιο κοντά στην υλοποίησή της.

«Τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε». Αυτά ήταν τα λόγια του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σχετικά με το πολυαναμενόμενο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας, που αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των επαγγελματιών του νησιού.

Κατά την επίσκεψη του στη Λευκάδα, ο υπουργός πραγματοποίησε  ομιλία σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας με θέμα «Τα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα – Αναβάθμιση των υποδομών και βελτίωση προσβασιμότητας στη Λευκάδα». 

Σημείωσε ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιεί αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι η κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου οδικού δικτύου, που διατρέχει την Αιτωλοακαρνανία συνδέοντάς την με την Ιόνια Οδό, και καταλήγει στη Λευκάδα: Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, καθώς και ο διπλός άξονας που θα τον ενώνει με το νησί, δηλαδή το Βόνιτσα-Λευκάδα και το Άκτιο–Άγιος Νικόλαος. 

«Ένα πακέτο οδικών έργων, που η ολοκλήρωσή τους θα ευνοήσει άμεσα και αποφασιστικά το νησί.  Η Λευκάδα έρχεται ακόμα πιο κοντά στη Δυτική Ελλάδα, καθώς οι μετακινήσεις από και προς το νησί γίνονται πιο εύκολες, πιο γρήγορες και βέβαια πιο ασφαλείς», τόνισε ο Καραμανλής.

«Και ας μην ξεχνάμε: το Άκτιο-Αμβρακία, όχι μόνο το παραλάβαμε βαλτωμένο από την προηγούμενη κυβέρνηση, όχι μόνο κινδύνευε να μην γίνει ποτέ, αλλά οδεύαμε με βεβαιότητα να τιμωρηθούμε και με δημοσιονομική προσαρμογή εξαιτίας ακριβώς της πολύ μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίησή του», πρόσθεσε και υπογράμμισε:

«Γι’ αυτό ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, ήταν ένα από τα πρώτα έργα με τα οποία καταπιαστήκαμε μόλις αναλάβαμε. Καταφέραμε να το σώσουμε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Και σήμερα, το Άκτιο–Αμβρακία, όχι μόνο υλοποιείται, αλλά προχωρά και πιο γρήγορα από τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει».

Ψηλά στην ατζέντα η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη συνέχεια δήλωσε ότι τώρα που το Άκτιο–Αμβρακία οδεύει σε τροχιά ολοκλήρωσης, μπορούν πλέον να εξεταστούν σε ρεαλιστική βάση και όλα τα δεδομένα για την υποθαλάσσια σύνδεση του νησιού

«Γνωρίζω καλά πόσο αυτό το έργο έχει συζητηθεί εκτενώς. Γνωρίζω πόσο το θέλουν αυτό το έργο οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του νησιού», είπε απευθυνόμενος στα τοπικά στελέχη.  «Γνωρίζετε και εσείς το προσωπικό ενδιαφέρον του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να γίνει πραγματικότητα», συνέχισε και πρόσθεσε:

«Κοιτάξτε, θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας γιατί εγώ πρεσβεύω αυτή τη σχολή πολιτικής σκέψης να λέω λίγα και να με κρίνετε από αυτά που κάνω. Η φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού είναι η υποθαλάσσια σήραγγα. Χωρίς ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο που να οδηγεί στη Λευκάδα (και αυτό είναι που κάνουμε με το Άκτιο – Αμβρακία) δε θα είχε νόημα να συζητάμε την υποθαλάσσια ζεύξη. Τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε. Και από εμένα όπως σας είπα δε θα ακούσετε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα.

Τα τρία βήματα που έχει κάνει το υπουργείο

Αυτό λοιπόν που ήρθα σήμερα να σας πω κατηγορηματικά είναι ότι δουλεύουμε συστηματικά για να καταστήσουμε αυτό το έργο υλοποιήσιμο».

Ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε μάλιστα τρία συγκεκριμένα βήματα που έχει κάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας:

«Πρώτον, εξασφαλίσαμε το πράσινο φως από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος η οποία γνωμοδότησε θετικά για το έργο.

Δεύτερον, χαρακτηρίσαμε πριν από περίπου δύο μήνες την Υποθαλάσσια Ζεύξη ως Έργο Εθνικού Επιπέδου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι αυτό το έργο πλέον εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό.

Και τρίτον, έχουμε προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου προκειμένου να ωριμάσουν οι μελέτες του έργου. Χωρίς μελετητική ωριμότητα το έργο αυτό δε μπορεί να δημοπρατηθεί και δε μπορούμε να βρούμε χρηματοδότηση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Αυτή είναι η κατάσταση που παραλάβαμε και αυτά είναι τα βήματα που κάναμε. Για να γίνει και αυτό το έργο πραγματικότητα, για να αφήσει η Λευκάδα το χθες πίσω της και να μπορέσει να μπει σε δρόμους αναπτυξιακούς πολύ σημαντικούς».

Τι θα περιλαμβάνει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης

Η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ, εκ των οποίων 1,24 χλμ σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, 2,08 χλμ. εκτός τεχνικού ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται τεχνικό υποθαλάσσιας σήραγγας συνολικού μήκους 1.030 μ, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 χλμ. H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση. Παράλληλα με την κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί η κατασκευή του χαμηλού επιχώματος επι χαλικοπασσάλων στην περιοχή της λιμνοθάλασσας.

Στο σκεπτικό της απόφασης αναγνωρίζεται η ανάγκη μόνιμης οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα, με τρόπο ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, διότι έτσι θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης και των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών, θα αναβαθμιστεί ο τουρισμός και θα μειωθεί το κόστος των μεταφορών, με αποτέλεσμα την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τις τοπικής και της εθνικής οικονομίας.

πηγή: carandmotor.gr