Πρεμιέρα για τα ξενοδοχεία σήμερα – Όλοι οι νέοι κανόνες λειτουργίας

366

Ανοίγουν σήμερα τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας με τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Να σημειωθεί ότι τα εποχικά ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους πρώτους τουρίστες από τις 15 Ιουνίου.

Στην ΚΥΑ (υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών, Υγείας και Τουρισμού) ξεχωρίζει η θέσπιση του Σήματος Πιστοποίησης που φέρει τον τίτλο “Health First” και το οποίο θα είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που θα λειτουργήσουν κατά το έτος 2020. Το εν λόγω σήμα θα αναρτάται σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του καταλύματος και θα αποδεικνύει ότι η επιχείρηση τηρεί τα πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου.

Παράλληλα, στην ΚΥΑ γίνεται εκτενής αναφορά στα μέσα προστασίας και υγιεινής:

  • Μέσα Ατομικής Προστασίας: Μάσκα (απλή χειρουργική ή πάνινη/υφασμάτινη), γάντια μιας χρήσης. Ειδικά για το προσωπικό της υπηρεσίας υποδοχής, μπορεί να γίνεται χρήση προσωπείου/ασπίδας προσώπου.
  • Βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού: Υγιεινή χεριών, χρήση αντισηπτικών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση σωματικών αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με το πρόσωπο και εν γένει τήρηση μέτρων προσωπικής και αναπνευστικής υγιεινής.
  • Διαχείριση ύποπτου κρούσματος
  • Βιβλίο συμβάντων: Βιβλίο (μη θεωρημένο), το οποίο περιλαμβάνει την καταγραφή περιστατικών που συνδέονται με την πρόληψη ή αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος
  • Προσωπικό του τουριστικού καταλύματος: Το σύνολο των απασχολούμενων, συμπεριλαμβανομένων όσων πραγματοποιούν πρακτική άσκηση.

Τι θα ισχύει για τις υπηρεσίες εστίασης

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

  • Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο
  • Διάταξη τραπεζιών στο χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ.
  • Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοικτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών
  • Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
  • Το προσωπικό του room service να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας
  • Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
  • Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.

Υποδοχή

  • Το προσωπικό να λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος)
  • Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
  • Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
  • Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω
  • Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη
  • Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης
  • Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)
  • Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων
  • Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
  • Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
  • Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο
  • Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες
  • Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων.

Καθαρισμός δωματίων

  • Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
  • Καθαριότητα και απολύμανση
  • Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
  • Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση
  • Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
  • Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
  • Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
  • Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
  • Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ
  • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
  • Άνοιγμα πορτών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
  • Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο
  • Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας.

Τουριστικά λεωφορεία

  • Σύσταση για τοποθέτηση διαχωριστικού υλικού ανάμεσα σε οδηγό και επιβάτες
  • Διάθεση αντισηπτικών στους επιβάτες
  • Υποχρεωτική παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος
  • Ταυτόχρονα προβλέπεται η υποχρεωτική παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος για τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών καταλυμάτων. Η παρακολούθηση θα είναι υποχρεωτική και θα συνδέεται με την ασφαλή και νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης.
  • Η διαδικασία της πιστοποιημένης εκπαίδευσης θα τελεί υπό την ευθύνη του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο μπορεί να την αναθέτει στον Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) και συνεργαζόμενους φορείς.

Τα πρόστιμα

Όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα παραβιάζουν τους όρους των ειδικών πρωτοκόλλων υγειονομικού περιεχομένου, θα τιμωρούνται με πρόστιμα από 500 έως 5.000 ευρώ, καθώς και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης από 15 έως 90 ημέρες.

Δείτε ολόκληρη την ΚΥΑ πατώντας ΕΔΩ