Οι τάσεις στο Search δείχνουν πως ο κόσμος έχει ανάγκη να ταξιδέψει. Συγκεκριμένα, οι τρεις βασικές ερωτήσεις που τέθηκαν στην Google παγκοσμίως σχετικά με τα ταξίδια τον Ιούνιο, ήταν «πότε μπορούμε να ταξιδέψουμε ξανά;», «πότε θα επαναφέρουν τα διεθνή ταξίδια», και «πότε θα είναι και πάλι ασφαλές να ταξιδέψουμε;». Τον Αύγουστο οι κορυφαίες ερωτήσεις εστιάζουν στο πότε και πού μπορούμε να ταξιδέψουμε «τώρα».
“Ευκαιρία για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επαφής με τους εν δυνάμει ταξιδιώτες»
«Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαμε μαζί με τη Boston Consulting Group, το 31% των συμμετεχόντων σκοπεύουν να κανονίσουν ταξίδι αναψυχής όταν νιώσουν ασφαλείς», αναφέρει σε σημείωμά του ο Pierric Duthoit, Senior Lead, του Google Global Tourism Acceleration Center. Προσθέτει ότι «παρότι η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού αποτελεί σημείο αναφοράς μιας ιδιαίτερα δύσκολης περιόδου για τον τουρισμό, είναι επίσης μια ευκαιρία για να προετοιμαστούμε και να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επαφής με τους εν δυνάμει ταξιδιώτες».
Το πρόγραμμα το #greecefromhome
Να σημειωθεί ότι η Google παρέχει σε τουριστικές επιχειρήσεις, κυβερνήσεις, εργαζόμενους και ειδικούς του κλάδου, τα μέσα για μια ανάκαμψη κατά τη περίοδο την πανδημίας. Στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, δημιούργησε το #greecefromhome, ένα νέο πρόγραμμα εκμάθησης ψηφιακών δεξιοτήτων από το σπίτι, το οποίο αποτελεί συνέχεια του Grow Greek Tourism Online. Το πρόγραμμα αυτό είχε στόχο την προσφορά βοήθειας ανθρώπων από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας ενώ ενίσχυσε επιχειρηματίες του τουρισμού με ψηφιακές δεξιότητες.
Προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα ταξιδιού
Όπως αναφέρει σε σημείωμά του ο Pierric Duthoit «ο τουριστικός κλάδος στηρίζεται στα ιστορικά δεδομένα ώστε να κάνει σωστές προβλέψεις για τη μελλοντική ζήτηση. Όμως στο υφιστάμενο, ιδιαίτερα ασταθές περιβάλλον, αυτό δεν είναι αρκετό. Για αυτό το λόγο μοιραζόμαστε πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στο Google Search (με όρους όπως διακοπές στην εξοχή ή ενοικιάσεις αυτοκινήτων κοντά μου), τις περιοχές στις οποίες αυξάνεται η χρήση του σε παγκόσμιο επίπεδο και τις ανάλογες ερωτήσεις που καταθέτονται.
Οι πληροφορίες και αναλύσεις, οι οποίες είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο Think with Google, μπορούν να βοηθήσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις νέες τάσεις των καταναλωτικών συνηθειών. Για παράδειγμα, όσο ο κόσμος κάνει αναζήτηση στο Search για εγχώριο τουρισμό σε ανοιχτούς χώρους, οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να «απαντούν» με διαφημιστικές καμπάνιες που προωθούν φυσικούς προορισμούς, και να ετοιμαστούν για μια επερχόμενη αύξηση των κρατήσεων.
Συνεργασία με Υπουργεία Τουρισμού, επαγγελματίες του κλάδου, και ταξιδιωτικές εταιρείες
Η Google συνεργάζεται με Υπουργεία Τουρισμού, επιχειρήσεις, και ειδικούς σε όλη την Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Αφρική για να προωθήσει τις ψηφιακές τεχνογνωσίες στο τουριστικό κλάδο. Ενδεικτικά, συνεργάστηκαν με το UN World Tourism Organization (UNWTO), για την εκπαίδευση τουριστικών θεσμών και επιχειρηματιών σε μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία ώστε να είναι σε επαφή με τους ταξιδιώτες στο σπίτι τους και την προσέλκυση νέων επισκεπτών όπου είναι δυνατόν.
Επίσης, το πρώτο UN & Google Tourism Acceleration Program που θα λάβει χώρα διαδικτυακά αυτή τη Τετάρτη (23 Σεπτεμβρίου), σχεδιάστηκε για τους Υπουργούς Τουρισμού των κρατών-μελών του ΟΗΕ, κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, θεσμούς και τουριστικούς οργανισμούς. Θα εστιάσει σε πληροφορίες αναφορικά με τα ταξίδια και το τουρισμό από την Νότια Αφρική, την Κένυα, και τη Νιγηρία, με τους συμμετέχοντες να αποκτούν μια καλύτερη κατανόηση των αλλαγών στη συμπεριφορά ώστε να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους προς κάλυψη των νέων αναγκών.
Σε συνέχεια της στήριξης προς την εύρεση καινοτόμων λύσεων, η Google for Startup Spain θεσμοθετεί το Growth Academy for TravelTech Startups. Τα έντεκα startups που δραστηριοποιούνται στο τουρισμό και θα επιλεγούν, θα συνεργαστούν με την Google για τη δημιουργία ειδικών στρατηγικών, με στόχο την απόκτηση νέων πελατών και συνεργασιών και, συνεπακόλουθα, την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους.
Ειδικότερα για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια της καραντίνας σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, στο πλαίσιο του #greecefromhome, εκπαιδεύθηκαν περισσότεροι από 6.000 επιχειρηματίες του τουρισμού από όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στη στήριξη του τουριστικού κλάδου κάθε περιοχής, μέσα από ψηφιακά εργαλεία, πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα και ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πληροφορίες: ert.gr