Πώς οι ψηφιακές εφαρμογές αναβαθμίζουν τις τουριστικές υπηρεσίες κρατών και επιχειρήσεων

17

Ορισμένα παραδείγματα μεγάλων διεθνών τουριστικών ομίλων που έχουν αγκαλιάσει το ταξίδι της ψηφιοποίησης και χαράζουν το δρόμο για τον ελληνικό τουριστικό κλάδο καταγράφει το ΙΝΣΕΤΕ στη μελέτη του για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Ελληνικού Τουρισμού.

Επίσης, αναφέρει και τρεις πρακτικές που υιοθετήθηκαν από κράτη για βελτίωση των τουριστικών τους υπηρεσιών.

Ιδού, οι δράσεις, οι όμιλοι, τα κράτη και τα αποτελέσματα που είδαν με την υιοθέτηση τέτοιων εφαρμογών:

Τεχνητή Νοημοσύνη | HOTEL ICON: Σύστημα διαχείρισης εσόδων (RMS) με δυνατότητα AI βοηθά το ξενοδοχείο να προβλέψει με ακρίβεια τη ζήτηση και να τιμολογήσει τα διαθέσιμα δωμάτια με βάση την κατηγορία τους ώστε να επιτύχει βελτιστοποίηση των συνολικών εσόδων.

Το αποτέλεσμα:

  • Καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν εντός 3 μηνών
  •  Εξοικονόμηση ανθρωποωρών

Βιομετρική | Heathrow: Τεχνολογία βιομετρικής αναγνώρισης προσώπου ως μέρος της διαδικασίας του check-in, της διαχείρισης αποσκευών και του ελέγχου στις πύλες επιβίβασης.

Το αποτέλεσμα:
• Ταχύτερη και προβλέψιμη διέλευση των συνόρων
• Μείωση του χρόνου αναμονής

Blockchain | TUI Group: Κεντρικό blockchain σύστημα με όλα τα συμβόλαια για εύκολη διαχείριση και αυτοματοποίηση ενός μεγάλου μέρους των
διαθέσιμων δωματίων και ξενοδοχείων.

Το αποτέλεσμα:
• Ασφάλεια των δεδομένων χωρίς την εμπλοκή πολλών ενδιάμεσων καναλιών
• Ασφάλεια πληρωμών μέσω αποκεντρωμένου ελέγχου

Εκτεταμένη Πραγματικότητα | Marriott : Υπηρεσία επισκεπτών που επιτρέπει την παραγγελία εμπειριών εικονικής πραγματικότητας στα δωμάτια. Πλατφόρμα εικονικού ταξιδιού με εμπειρίες ταξιδιωτών με 360ο και 3D δυνατότητα προβολής μέσω ενός ακουστικού εικονικής πραγματικότητας.

Το αποτέλεσμα:
• Αποτελεσματική προώθηση υπηρεσιών μέσω της προεπισκόπησής τους
• Βελτιωμένη εμπειρία πελάτη

Data Analytics | MELIA HOTELS: Ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ βασισμένη σε data analytics και αναβαθμισμένο πρόγραμμα επιβράβευσης.

Το αποτέλεσμα:
• Αυξημένη μετατροπή δυνητικών πελατών
• Μειωμένα έξοδα σε ενδιάμεσους ταξιδιωτικούς πράκτορες

Internet of Things | Vulcania:  Εγκατάσταση 160 beacons στους χώρους του πάρκου και δημιουργία εφαρμογής iBeacon για την παραγωγή ειδοποιήσεων
σε πραγματικό χρόνο για προσφορές και καθοδήγηση για δραστηριότητες και εγκαταστάσεις.

Το αποτέλεσμα:

• Αυξημένες πωλήσεις στα καταστήματα του πάρκου
• Μειωμένες ουρές και συνωστισμός

Πρωτοπόρα κράτη δημιουργούν ένα ενοποιημένο οικοσύστημα τουρισμού μέσω της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών 

Πλατφόρμα Προορισμού | Ντουμπάι

• Δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών τουριστικών προϊόντων για την αύξηση ορατότητας και ελκυστικότητας της χώρας, αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στον προορισμό και αύξηση της συνεισφοράς τουριστικού κλάδου στο ΑΕΠ.
• Δημιουργία αδιάκοπης εμπειρίας για τον πελάτη με ψηφιακές τεχνολογίες στα αξιοθέατα προορισμού, για τη βελτίωση των πωλήσεων στον προορισμό και αύξηση της μέσης τιμής παραγγελίας.

Data Hub | Σιγκαπούρη

• Πλατφόρμα για την προβολή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τον τουρισμό και παροχή πληροφοριών για τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών,
διευκολύνοντας τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
• Εξαγωγή >150 API πληροφοριών και περιεχομένου για τον ιστότοπο ή την εφαρμογή των επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο.
• Δυνατότητα σύνδεσης με άλλες τουριστικές επιχειρήσεις για τη διερεύνηση συνεργασιών και τη δημιουργία συνεργειών.

Data Analytics | Ισπανία

• Ανάλυση δεδομένων για την κατανόηση και πρόβλεψη ζήτησης, καθώς και τον τύπο πελατών σε διαφορετικές τουριστικές περιοχές της Ισπανίας, μειώνοντας την αβεβαιότητα για τις μικρές τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας.
• Παροχή ειδοποιήσεων, δημιουργία περιοδικών αναφορών, προσαρμοσμένες αναλύσεις και οπτικοποίηση δεδομένων.

Πηγή: tornosnews