Πολύ μεγάλη κίνηση στην Διώρυγα της Κορίνθου – Ετοιμάζεται πεζόδρομος για τουρίστες

60

Περισσότερα από 1.100 πλοία και σκάφη, από 35 διαφορετικές χώρες, πέρασαν τη διώρυγα της Κορίνθου κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο της επαναλειτουργίας της, επιβεβαιώνοντας τον κομβικό της ρόλο για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Τα περισσότερα πλωτά προέρχονταν από ευρωπαϊκές χώρες, με κυριότερες τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Εσθονία, τη Νορβηγία, την Ισπανία. Υπήρξαν, όμως, και πλοία ή σκάφη από τις ΗΠΑ, ή ακόμα και από τη Νέα Ζηλανδία.

Στην πλειονότητα τους ήταν κρουαζιερόπλοια, επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (750 διελεύσεις). Μάλιστα οι διελεύσεις σκαφών των δύο τελευταίων κατηγοριών, είναι αυξημένες κατά 7% και 63% αντιστοίχως, σε σύγκριση με το 2009 που η διώρυγα βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία. Σε ένα από τα σκάφη που διέσχισαν τη διώρυγα στις αρχές Ιουλίου επέβαινε ο θρυλικός παίκτης του NBA Μάτζικ Τζόνσον, ο οποίος έκανε διακοπές στην Ελλάδα και πόσταρε φωτογραφίες στα social media αγκαλιά με τη σύζυγό του Κούκι.

Η διώρυγα της Κορίνθου ήταν πάντοτε μια ατραξιόν για τους τουρίστες, όμως τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πόσο σημαντική είναι επίσης για την τοπική και για την εθνική οικονομία. Και αυτό γιατί είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα.

Λίγες ημέρες προτού ανοίξει ξανά η διώρυγα της Κορίνθου, την επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και διασχίζοντας της με πλωτό μέσο, ενημερώθηκε για την πρώτη φάση των παρεμβάσεων μετά τις μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που σημειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021. Τότε ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «σε ένα έργο-σύμβολο, ταυτισμένο απόλυτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας, δεν είχε γίνει εδώ και 130 χρόνια ουσιαστική παρέμβαση».

Οι παρεμβάσεις στην διώρυγα, πραγματοποιούνται σε δύο φάσεις. Η πρώτη ολοκληρώθηκε ήδη, και η δεύτερη ακολουθεί το φθινόπωρο. Μετά την ολοκλήρωση της θερινής περιόδου, οπότε θα είναι περιορισμένη η διέλευση των πλοίων, η διώρυγα θα διακόψει εκ νέου τη λειτουργία της για λίγους μήνες και όταν ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες θα παραδοθεί ασφαλής και θωρακισμένη, κατά το δυνατόν, από φυσικές καταστροφές στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Τι συνέβη στην διώρυγα της Κορίνθου

Τον Νοέμβριο του 2020 εξαιτίας καταπτώσεων, η διώρυγα της Κορίνθου έκλεισε, με συνέπεια να διακοπούν οι διελεύσεις πλοίων και σκαφών. Αφού έγινε η απαραίτητη τεχνογεωλογική μελέτη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανέθεσε σε ανάδοχο εταιρεία την αποκατάσταση των πρανών και τον καθαρισμό του καναλιού. Όταν ολοκληρώθηκαν αυτές οι εργασίες, η διώρυγα άνοιξε στις αρχές Ιουλίου. Το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οι λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών. Το συνολικό κόστος των εργασιών υπολογίζεται περίπου στα 30,6 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, ανατέθηκαν τον Σεπτέμβριο από το Υπερταμείο και παραδόθηκαν τον Μάιο, πέντε μελέτες για τη διερεύνηση των αναπτυξιακών προοπτικών της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας της Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ). Σε αυτές περιλαμβάνονται το αναπτυξιακό master plan, η μελέτη για την ενδεχόμενη χωροθέτηση λιμένων/μαρίνας, η μελέτη για την διαπλάτυνση και εκβάθυνση του καναλιού, η φωτομετρική αποτύπωση των πρανών και η μελέτη διεύρυνσης της σταθερότητας των πρανών στο σύνολο του καναλιού. Επίσης, η ΑΕΔΙΚ απέκτησε πρόσφατα ένα ρυμουλκό, το οποίο αναβάθμισε σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στολίσκου σκαφών της εταιρείας.

Προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια στην διώρυγα, θα φτιαχτεί το προσεχές διάστημα περίφραξη, ενώ προωθείται η κατασκευή πεζόδρομου, παράλληλου με το κανάλι, ώστε να μπορούν και οι πεζοί να επισκέπτονται τον χώρο με άνεση, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω τουριστική ανάδειξη του καναλιού.

πηγή: iefimerida.gr