Μια πραγματικά διαφορετική και απόκοσμη διακοσμητική προσέγγιση για τα φετινά Χριστούγεννα επέλεξε το περίφημο μουσείο σύγχρονης Τέχνης Tate Modern, στο Λονδίνο. Το μουσείο ανέθεσε τη διακόσμηση στην Αν Χάρντι, η οποία έκανε την πρόσοψή του να μοιάζει με ένα βυθισμένο αρχαίο ναό, παραδομένο στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας.
Προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η Βρετανή καλλιτέχνης χρησιμοποιεί στην εγκατάστασή της παράξενα φώτα, κουρελιασμένα πανό και άλλα αντικείμενα για να μεταμορφώσει τη μεγαλοπρεπή είσοδο του κτηρίου του 19ου αιώνα σε μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό.
Κάθε χρόνο η Winter Commission (Χειμερινή Επιτροπή) του μουσείου αναθέτει σε διαφορετικό καλλιτέχνη το διάκοσμο της πρόσοψης για την περίοδο των Χριστουγέννων. Με τίτλο «The Depth of Darkness, the Return of Light (Το Βάθος του Ερέβους, η Επάνοδος του Φωτός»), η φετινή εγκατάσταση αποτελεί φόρο τιμής σττο Χειμερινό Ηλιοστάσιο και απηχεί τους ρυθμούς της γης και την παλίρροια και την άμπωτη του Τάμεση που κυλά δίπλα:
«Πηγή έμπνευσης για τον τίτλο είναι παγανιστικές περιγραφές του Χειμερινού Ηλιοστάσιου – της πιο σκοτεινής στιγμής της χρονιάς», όπως αναφέρεται στην παρουσίαση της Tate Britain. «H εγκατάσταση αναφέρεται στους κύκλους των εποχών και στα πιο μακρόχρονα οικολογικά μοτίβα αλλά και σε σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα καθώς και στην ελπίδα για θετική αλλαγή».
Αντικείμενα, τα οποία αντιπροσωπεύουν τα κατάλοιπα που ρυπαίνουν τους ωκεανούς και τα ποτάμια, είναι αφημένα, σα να κατρακυλούν στη σκάλα της κλειστής κεντρικής εισόδου, δίνοντας την οπτική εντύπωση ότι είναι παγιδευμένα σε μια μονόχρωμη γλίτσα.
Η Χάρντι συνόδευσε το έργο με μια τετραφωνική ηχητική εγκατάσταση. Σε αυτή, χρησιμοποίησε ηχογραφήσεις από το περιβάλλον, τις οποίες πραγματοποίησε ενώ έκανε καγιάκ στον Τάμεση.
«Το Βάθος του Ερέβους, η Επάνοδος του Φωτός» θα παραμείνει στην Tate Modern ως τις 26 Ιανουαρίου 2020.
Πηγή: CNN