Την Κρήτη την Ρόδο και την Κεντρική Μακεδονία επισκέφτηκαν, τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου, κορυφαίοι Travel Agents και δημοσιογράφοι της Βρετανίας στο πλαίσιο τριών ταξιδίων εξοικείωσης που υποστήριξε ή/και διοργάνωσε ο ΕΟΤ σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Περιφέρειες, ενισχύοντας αποτελεσματικά την προβολή των τριών προορισμών σε μεγάλες πλατφόρμες και ΜΜΕ της βρετανικής αγοράς.

Με στόχο την ανάδειξη της Κρήτης ως τουριστικού προορισμού υψηλής ποιότητας, η Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας, υποστήριξε ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) στο Λασίθι σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τη συμμετοχή 35 κορυφαίων
Personal Travel Agents της Co–op Travel, που είναι μέλος του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού συνεταιριστικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου «The Midcounties Co-operative». Οι επισκέπτες μας, είναι οι πλέον αποδοτικοί travel experts του δικτύου και διαθέτουν εκτεταμένες βάσεις δεδομένων πελατών. Το homeworking division “
The Personal Travel Agents”, στο οποίο ανήκουν, αριθμεί περισσότερους από 150 ανεξάρτητους επαγγελματίες σε όλη τη χώρα και σε ετήσια βάση διαχειρίζεται πωλήσεις ταξιδιών προς την Ελλάδα αξίας άνω των £7,7 εκατομμυρίων, εκ των οποίων το 21% αφορά στην Κρήτη, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική δυναμική του νησιού στη βρετανική αγορά.
Η δράση αυτή αναμένεται να αποφέρει σημαντικά οφέλη για την Κρήτη, καθώς στα ανταποδοτικά περιλαμβάνονται η αποστολή αποκλειστικού ενημερωτικού newsletter για την Κρήτη σε 80.000 πελάτες των Personal Travel Agents, η δημοσίευση στοχευμένων αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα των Personal Travel Agents, η πραγματοποίηση online εκπαιδευτικής συνεδρίας (webinar) για την Κρήτη —στην οποία έγινε παρουσίαση του προορισμού από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Δρ. Κυριάκο Κώτσογλου και χαιρετισμός από την Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας, κ. Α. Τζίφα— με δυνατότητα on-demand παρακολούθησης, καθώς και η δημοσίευση αφιερωμένου blog στην επίσημη πλατφόρμα των Personal Travel Agents.
Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα εμπειριών και δράσεων στο οποίο συμμετείχαν οι Personal Travel Agents αποτελούν χρήσιμο οδηγό για τις προτάσεις τους προς τους πελάτες τους καθώς βασίζεται στην προσωπική τους εμπειρία.

Στη Ρόδο η «The Sunday Times»
Την ίδια περίοδο, η Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου διοργάνωσε ταξίδι εξοικείωσης της Βρετανίδας δημοσιογράφου Catherine Adams, Senior Commissioning Editor των The Times, η οποία επισκέφθηκε τη Ρόδο με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών και οπτικού υλικού για τη συγγραφή ολοσέλιδου άρθρου με τίτλο “48 hours in Rhodes Town” στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση της The Sunday Times. Το αφιέρωμα που θα δημοσιευτεί τον Απρίλιο του 2026 έχει ως στόχο να αναδείξει τον φυσικό πλούτο του νησιού, την ιστορική και πολιτιστική του κληρονομιά, καθώς και τη γαστρονομική του ταυτότητα. Η δημοσίευση έχει ιδιαίτερα υψηλή δημοσιογραφική αξία, καθώς η Sunday Times διαθέτει 1,5 εκατομμύριο αναγνώστες, κυκλοφορεί σε 561.000 φύλλα και αριθμεί 593.000 συνδρομητές. Το αναγνωστικό κοινό ανήκει στην ανώτερη κοινωνική κατηγορία ΑΒ, ένα κοινό υψηλής αγοραστικής δύναμης και έντονου ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος. Η συγκεκριμένη προβολή θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς οι Times και η Sunday Times αποτελούν διεθνώς αναγνωρίσιμα μέσα ενημέρωσης, με ιδιαίτερο κύρος στο ταξιδιωτικό τους περιεχόμενο.

Τέλος, η δημοσιογράφος Natasha Blair, εκπρόσωπος του Silver Travel Advisor (www.SilverTravelAdvisor.com), ένα από τα πλέον εξειδικευμένα βρετανικά Μέσα για το κοινό 55+, το οποίο λειτουργεί ταυτόχρονα και ως ταξιδιωτικό πρακτορείο συνεργαζόμενο με μεγάλους tour operators, ταξίδεψε στην Κεντρική Μακεδονία κατόπιν πρόσκλησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την παρουσίαση της περιοχής στο κοινό της πλατφόρμας. Το Silver Travel Advisor διαθέτει 124.000 μέλη, 85.000 συνδρομητές direct mail επικοινωνία και 20.000 επαφές στη βάση δεδομένων του. Το σχετικό ρεπορτάζ αναμένεται να δημοσιευτεί εντός του 2025 και στη χειμερινή έντυπη έκδοση του περιοδικού, η οποία θα διανεμηθεί στις τουριστικές εκθέσεις Destinations Shows 2026 σε Λονδίνο και Μάντσεστερ, προσφέροντας μια εξαιρετική ευκαιρία προβολής της Ελλάδας σε ένα στοχευμένο και ιδιαίτερα δραστήριο ταξιδιωτικό κοινό.

Το πρόγραμμα του ταξιδίου περιελάμβανε προορισμούς πολιτιστικής κληρονομιάς, φυσικού πλούτου, γαστρονομίας και αστικής ζωής, μέσα από επισκέψεις στα Βασιλικά Μνημεία των Αιγών (Βεργίνα), στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου, στον Όλυμπο, σε οινοποιεία, μουσεία και ιστορικά σημεία ενδιαφέροντος. Η επίσκεψη προσέφερε μια ολοκληρωμένη εικόνα των μοναδικών βιωματικών εμπειριών που μπορεί να απολαύσει ο σύγχρονος ταξιδιώτης στη Βόρεια Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας ότι η Κεντρική Μακεδονία αποτελεί έναν ολοκληρωμένο, σύγχρονο και πολυθεματικό προορισμό για το βρετανικό κοινό. Κατά την επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, την Ημαθία, το Κιλκίς και την Πιερία, η δημοσιογράφος συμμετείχε σε πρόγραμμα που είχε σχεδιαστεί για να αναδείξει μια λιγότερο γνωστή αλλά αυθεντική πλευρά της Κεντρικής Μακεδονίας.
