Κολοσσαίο: Προσβάσιμες στο κοινό οι υπόγειες στοές και αίθουσές του

1

Καθηλώνουν οι εικόνες από την πλήρη αναστήλωση των υπογείων στοών του Κολοσσαίου στη Ρώμη. Πρόκειται για τη δεύτερη φάση της μεγάλης παρέμβασης που υλοποιείται με δωρεά 25 εκατομμυρίων ευρώ από τoν οίκο Tod’s.

«Ήταν μια εξαιρετικά σύνθετη εργασία. Η εντυπωσιακή νέα όψη των υπογείων στοών, είναι μια μαρτυρία όσων συνέβαιναν  κάτω από την μεγάλη αρένα του αμφιθεάτρου, από τη δημιουργία του ως το τελευταίο θέαμα το 523 π.Χ. Είναι ένα μνημείο μέσα στο μνημείο, τώρα απολύτως ορατό, μέσα από έναν διάδρομο σε σχήμα φιδιού, μήκους 160 μέτρων». Η φράση της υπεύθυνης του αρχαιολογικού πάρκου που αποτελεί το Κολοσσαίο, της Αλφονσίνα Ρούσο φανερώνει τη σημασία των υπογείων που αποκαλύφθηκαν. Ήδη οι εργασίες έχουν συμπληρώσει 7.000 ώρες, απασχολώντας 80 διαφορετικές ειδικότητες.

To ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού και ο οίκος Τοd’s μόλις ανακοίνωσαν ότι ολοκληρώθηκε η δεύτερη από τις συνολικά τρεις φάσεις του προγράμματος που έχει χρηματοδοτηθεί από την δωρεά ύψους 25 εκατομμύρια ευρώ του γνωστού ιταλικού οίκου. Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ως δωρεά για την αναστήλωση μνημείου. Από σήμερα, τα σωθικά του Κολοσσαίου, δηλαδή τα υπόγεια όπου περίμεναν οι μονομάχοι και τα λιοντάρια πριν βγουν για το παιχνίδι της επιβίωσης στην αρένα, έχουν αποκατασταθεί και προσφέρονται στους επισκέπτες για να τα εξερευνήσουν.

Η ανακοίνωση της δωρεάς και η έναρξη εκτέλεσης των μελετών έγινε το 2011 και τώρα, ακριβώς δέκα χρόνια μετά, ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση των υπογείων, καθοριστικής σημασίας για το επόμενο μεγάλο βήμα, την αποκατάσταση της αρένας. Το 2013 ξεκίνησε η πρώτη φάση της αναστήλωσης στις βόρειες και νότιες προσόψεις έκτασης 13.300 τ.μ..

Η δεύτερη φάση άρχισε το 2018 και αφορούσε αποκλειστικά και μόνο το «στομάχι» της αρένας, δηλαδή τα υπόγεια που ποτέ δεν ήταν ως τώρα ανοιχτά στο κοινό. Εκεί θα φτάνουν οι θεατές μέσα του νέου διαδρόμου που έχει τοποθετηθεί. Το τελικό στάδιο της αποκατάστασης θα επικεντρωθεί στις αίθουσες και στον τεχνολογικό εξοπλισμό. Επίσης θα ολοκληρωθεί η νέα αρένα που θα έχει έκταση 3.000 τ.μ., και θα φέρει δοκάρια από ξύλο και άνθρακα που θα μετακινούνται με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

πηγή: iefimerida.gr