Κερδοφόρο το γ΄ τρίμηνο του 2021 για την Aegean

238

Κέρδη εμφάνισε για πρώτη φορά από την εκδήλωση της πανδημίας η Aegean κατά το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, με το οργανικό όμως αποτέλεσμα, σε επίπεδο εννεαμήνου, να παραμένει ζημιογόνο. Η θέση σε ισχύ του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού και η άρση του μεγαλύτερου μέρους των περιορισμών στη μετακίνηση κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, επέτρεψαν στην Aegean να επιχειρήσει με μεγαλύτερη προσφερόμενη χωρητικότητα. Ο όμιλος προσέφερε 4,6 εκατ. θέσεις και μετέφερε 3,3 εκατ. επιβάτες συνολικά, με την κίνηση να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και 1,8 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας για την περίοδο διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 70,3%, βελτιωμένος συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020, που είχε διαμορφωθεί στο 65,7%. Ωστόσο, είναι σημαντικά χαμηλότερος συγκριτικά με τα επίπεδα του συντελεστή πληρότητας πριν από την πανδημία, που έφταναν το 87,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Παρ’ όλα αυτά, κατά το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου η Aegean υπερδιπλασίασε τα μεγέθη του κύκλου εργασιών, αλλά και της επιβατικής κίνησης εξωτερικού σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Συγκεκριμένα, ενίσχυσε τα ενοποιημένα έσοδα κατά 115%, στα 334 εκατ. ευρώ και κατέγραψε οργανικά κέρδη προ φόρων ύψους 59 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 37 εκατ. ευρώ. Το τρίτο τρίμηνο του 2021 είναι το πρώτο από την έναρξη της πανδημίας που ο όμιλος καταγράφει οργανική κερδοφορία, προσφέροντας το 76% της χωρητικότητας σε χιλιομετρικές θέσεις (ASK’s) συγκριτικά με το αντίστοιχο, πριν από την εμφάνιση της COVID-19, τρίτο τρίμηνο 2019. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία λειτούργησε με απευθείας πτήσεις προς το εξωτερικό από τις βάσεις της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Κέρκυρα, Μύκονο και Λάρνακα υποστηρίζοντας τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Το 2022 θα είναι ισχυρότερο, ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης.

Σε επίπεδο εννεαμήνου, που συμπεριλαμβάνει την επίδραση του δεύτερου lockdown που διήρκεσε μέχρι τις αρχές Μαΐου 2021, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 487 εκατ. ευρώ (+42%). Ο όμιλος μετέφερε 5 εκατ. επιβάτες, από 4,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2020, ενώ οι ζημίες προ φόρων σε συγκρίσιμη οργανική βάση περιορίστηκαν σε 33 εκατ. ευρώ, έναντι 238 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

«Αξιοποιήσαμε αποτελεσματικά την επανερχόμενη ζήτηση προς τη χώρα μας και τη σταδιακή άρση των περιορισμών. Για άλλη μια φορά προσαρμόσαμε με ευελιξία το πρόγραμμά μας, ανταποκρινόμενοι στις ευκαιρίες από μεγάλες αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Αυστρία, αλλά και σε αγορές με σημαντικούς περιορισμούς, όπως η Αγγλία, η Ρωσία, οι σκανδιναβικές χώρες και το Ισραήλ. Ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες ενίσχυσης των κεφαλαίων μας και επιταχύναμε τις προκαταβολές προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320/321 neo για το 2022-2023, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες μας. Παρά τη μερική, κατά 75%, αξιοποίηση του στόλου μας, αλλά και την υστέρηση σε πληρότητες σε σχέση με τα προ πανδημίας μεγέθη του 2019, καταφέραμε να είμαστε μια από τις ελάχιστες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη που παρουσίασαν θετικό οργανικό αποτέλεσμα στο ισχυρό σε ζήτηση τρίτο τρίμηνο. Πιστεύουμε όμως ότι το 2022 θα είναι ισχυρότερο, ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, επιτρέποντάς μας καλύτερη ποιότητα εκμετάλλευσης και καλύτερη απόδοση στις εξελισσόμενες επενδύσεις αναβάθμισης στόλου και υπηρεσιών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης.

Πηγή: Καθημερινή