Η λιγότερο γνωστή εταιρεία αυτοκινήτων Waymo, που ιδρύθηκε από την Google, ζήτησε να αξιοποιηθούν αυτόνομα ταξί στο Σαν Φρανσίσκο. Σε αυτήν την ιδέα, είναι θετικές και αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Cruise, η Honda και η General Motors.
Όπως διαβάζουμε και σε πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, δημοσιοποίησαν δημόσια έγγραφα που ήρθαν στην κατοχή τους. Η Waymo ζήτησε άδεια κυκλοφορίας για ρομποτικά ταξί με επαγγελματία οδηγό για περίπτωση ανάγκης, ενώ η Cruise δηλώνει έτοιμη για πλήρως αυτόνομες διαδρομές.
Το πολιτειακό υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια δεν έχει αποφανθεί ακόμα για τις αιτήσεις που κατέθεσε η Google στις 19 Ιανουαρίου και η Cruise στις 29 Μαρτίου, υποστηρίζει σχετικά το πρακτορείο ειδήσεων.
Ωστόσο, όσο περνάει ο καιρός, ο κόσμος βλέπει όλο και πιο συχνά τα αυτοκίνητα των συγκεκριμένων εταιρειών, στα οποία, έχει επενδυθεί η τεχνολογία της τεχνικής LIDAR, συσκευές δηλαδή που εξέχουν από την οροφή του αυτοκινήτου και σκανάρουν το δρόμο με δέσμες λέιζερ.
Λίγα στοιχεία για τη Waymo
Με τη 12ετή παρουσία της στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Waymo είναι μέλος του ομίλου Alphabet της Google, και προσφέρει διαδρομές με χρέωση σε προάστιο του Φοίνιξ στην Αριζόνα. Δυστυχώς, δεν κατάφερε να επεκτείνει τις δοκιμές τόσο γρήγορα όσο περίμεναν οι αναλυτές. Ύστερα από πολλά χρονιά στην εταιρεία, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Τζον Κράφτσικ παραιτήθηκε τον Απρίλιο από δύο.
Η Cruise από την άλλη, έχει μεγαλύτερη εμπειρία στο Σαν Φρανσίσκο, καθώς σύμφωνα με την αίτησή της, έχει ήδη ξεπεράσει τα 3,2 εκατομμύρια αυτόνομα χιλιόμετρα στην Καλιφόρνια. Ακόμη, σύμφωνα με τα έγγραφα της αίτησης, η εμπειρία της Google στην περιοχή όπου σκοπεύει να προσφέρει την υπηρεσία, περιορίζεται στα 134.000 αυτόνομα χιλιόμετρα.
«Ο δρόμος προς την κερδοφορία είναι πιο σύντομος στα πυκνά αστικά περιβάλλοντα» επεσήμανε στο Reuters ο Γκρέισον Μρούλτ, σύμβουλος στρατηγικής προσωπικών μεταφορών. Η Waymo επιβεβαίωσε στο πρακτορείο τα σχέδιά της και τόνισε πως σύντομα, σκοπεύει να καταργήσει τον οδηγό για περίπτωση ανάγκης. Η υπηρεσία της θα προσφέρεται όλο το 24ωρο για τη μεταφορά προσώπων και προϊόντων σε δρόμους της ευρύτερης περιοχής του Σαν Φρανσίσκο με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 105 χλμ./ώρα, χρησιμοποιώντας υβριδικά minivan Chrysler Pacifica και ηλεκτροκίνητα SUV Jaguar I-Pace. Σε πολύ ειδικές περιπτώσεις, όπως η κακοκαιρία για παράδειγμα, ή αν εκτελούνται έργα στο δρόμο, τον έλεγχο του οχήματος θα τον παίρνει στα χέρια του ο οδηγός. Η Cruise ξεκαθαρίζει ότι τα οχήματα της θα προσφέρονται απογευματινές ώρες μέχρι και τα ξημερώματα σε δρόμους όπου το μέγιστο όριο ταχύτητας δεν ξεπερνάει τα 50χλμ/ώρα.
Όταν οι εταιρείες πάρουν την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, η Cruise θα λάβει από τον ισπανικό όμιλο SoftBank επένδυση ύψους 1,35 δισ. δολαρίων, όπως είχαν συμφωνήσει στο παρελθόν.
Τέλος, αν το υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια παραχωρήσει τις άδειες, οι δύο εταιρείες θα πρέπει να λάβουν έγκριση και από την πολιτειακή Επιτροπή Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας ούτως ώστε να μπορούν να ζητούν κόμιστρα από το κοινό.