Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας επιστρέφει στις διεθνείς εκθέσεις για τον τουρισμό

77

Με τη συμμετοχή της σε περισσότερες από 20 διεθνείς εκθέσεις το 2022, αρχής γενομένης από την EXPO του Ντουμπάι, «επανέρχεται δια ζώσης στις εκθεσιακές διοργανώσεις του εξωτερικού» η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την αναγκαστική απουσία της, λόγω πανδημίας, όπως γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος.

Συνεργαζόμενη με το «Enterprise Greece», τη «Fraport Greece», τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού και το υπουργείο Τουρισμού, η Περιφέρεια θα επιδιώξει την ευρύτερη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με νέα αεροπορικά δρομολόγια, «γέφυρες» και προς νέες αγορές, ενώ παράλληλα θα συμμετάσχει στην παγκόσμια έκθεση EXPO του Ντουμπάι, από τις 25 ώς τις 27 Φεβρουαρίου, σε εκθεσιακές διοργανώσεις σε Σόφια, Βουκουρέστι, Χέρνινγκ (Δανία), Μόσχα, Παρίσι, Νάπολη και Ρίμινι, Κρακοβίτσα, Πολωνία, Πράγα, Ιαπωνία, Βελιγράδι, Τελ Αβίβ, Βρυξέλλες, Σίδνεϊ, Μαϊάμι, Λευκωσία, Κίνα, Φρανκφούρτη, Παρίσι, Λονδίνο, Βαρσοβία, αλλά και στη «δική μας» Philoxenia.

Όπως ανέφερε ο κ.Θάνος, κατά τη διάρκεια σημερινής συνάντησης εργασίας, οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας περιλαμβάνουν ακόμα τη στενή συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) για δράσεις προβολής στη «Seatrade Cruise Global» στο Μαϊάμι, τη φιλοξενία επαγγελματιών τουρισμού, την προβολή της Θεσσαλονίκης ως προορισμού και στην κινηματογραφική αγορά, μέσω του Film Office, μεταξύ άλλων στην έκθεση MIPTV 2022 στις Κάννες, την ανάδειξη των δυνατοτήτων της στα social media, αλλά και την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

«Είμαστε πολύ κοντά στην πιστοποίηση από το Συμβούλιο της Ευρώπης της πολιτιστικής διαδρομής των βημάτων του Αποστόλου Παύλου» γνωστοποίησε και πρόσθεσε ότι στον σχεδιασμό της Περιφέρειας δεν περιλαμβάνονται μόνο δράσεις τουριστικής προβολής, αλλά και πρωτοβουλίες στον τομέα των υποδομών, μέσα από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το νέο ΕΣΠΑ. Επιπλέον, βάσει νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η Περιφέρεια θα μπορεί πλέον «να μπει σε συνθήκες (σχήματα) συγχρηματοδότησης για τον τουρισμό (έργων και δράσεων, από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα), κάτι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί θα έχουμε τη δυνατότητα να προβάλουμε τον προορισμό πιο συγκροτημένα, ευέλικτα και στοχευμένα, σε συνεργασία με την αγορά και τους επαγγελματίες».

Γρ. Τάσιος: «Πιο ώριμοι από ποτέ» για κοινό τουριστικό προϊόν Θεσσαλονίκης- Χαλκιδικής

Ως ενιαίος τουριστικός προορισμός θα πρέπει να αντιμετωπίζονται πλέον η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική, όπως επισήμανε σε σύντομη παρέμβασή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται ν’ ανοίξει ο διάλογος για την παρουσίαση κοινού τουριστικού προϊόντος των δύο περιοχών: «Δεν υπάρχει πλέον κανένα νόημα να πηγαίνουμε έξω μόνοι μας, η Θεσσαλονίκη μόνη της και η Χαλκιδική μόνη της. Το έχουμε πράξει αρκετά τα τελευταία χρόνια (…) και νομίζω πως είμαστε πιο ώριμοι από ποτέ (…) να μπούμε σε άλλα μονοπάτια σε σχέση με τις συνέργειές μας, ώστε να παρουσιάζουμε ένα ενιαίο προϊόν» είπε, αναφέροντας ότι στο προϊόν αυτό πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο οι αεροπορικές αφίξεις μέσω του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όσο και ο οδικός τουρισμός, ο οποίος αποδίδει κι αυτός πολλές αφίξεις στην περιοχή. Πρόσθεσε πως φέτος ο ανταγωνισμός για  τον ελληνικό τουρισμό θα είναι πολύ μεγάλος, οπότε επιβάλλεται να υπάρξει συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων, ώστε να μη φύγουν οι νέες εθνικότητες που «κερδήθηκαν» το περασμένο καλοκαίρι στη Χαλκιδική, γιατί όπως ήρθαν αυτές οι αφίξεις, έτσι ξαφνικά μπορεί να χαθούν, αν δεν αναληφθεί δράση.

Ο κ.Τάσιος επισήμανε ακόμα ότι τα στοιχεία περί ανάκαμψης της αεροπορικής επιβατικής κίνησης, που ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα η «Fraport Greece», «δικαίωσαν τις προσδοκίες ολονών μας, πριν από 5-6 χρόνια, ότι το αεροδρόμιό μας θα αποκτήσει επιτέλους μια διαχείριση, που θα δώσει νέα προοπτική για τον τουρισμό. Είμαστε ένα δύσκολο αεροδρόμιο, σε μια περιοχή που δεν καλύπτει μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Χαλκιδική, την Πιερία και ευρύτερα την Κεντρική Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα και τα στατιστικά που είδαμε σήμερα, μας κάνουν ακόμα πιο αισιόδοξους για το μέλλον» σημείωσε, προσθέτοντας πάντως ότι οι αφίξεις από νέες εθνικότητες, που «ανακάλυψαν» την περιοχή, χάρη και στις νέες πτήσεις,  «δεν έχουν ακόμα αποτυπωθεί απόλυτα στις διανυκτερεύσεις του νομού Χαλκιδικής, χρειάζεται χρόνος».

Το νέο τουριστικό πόρταλ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεοδνίας, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το φετινό καλοκαίρι (ήδη λειτουργεί πιλοτικά από τον Ιανουάριο), παρουσίασε στη συνάντηση εργασίας ο Κωνσταντίνος Νάσιας της «Εxcel Software». Το νέο πόρταλ είναι δίγλωσσο, αφού το περιεχόμενό του προσφέρεται στα ελληνικά και τα αγγλικά (σύντομα και στα γερμανικά), ενώ μπορεί να «σηκώσει» απεριόριστο αριθμό γλωσσών. Μεταξύ άλλων, στο πόρταλ παρέχονται χρήσιμα στατιστικά στοιχεία για τον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, με δυνατότητα συγκρίσεων μεταξύ ετών και χωρών προέλευσης τουριστών, τα οποία είναι ανοιχτά και προσβάσιμα σε όλους και όχι μόνο στους επαγγελματίες του τουρισμού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ