Μια νέα μεγάλη τάση αναδύεται στους ταξιδιώτες το 2022, οι οποίοι επιθυμούν οι επόμενες διακοπές τους να είναι οι καλύτερες που έχουν κάνει, αναζητώντας ταξιδιωτικές εμπειρίες με νόημα και με επίδραση.
Σύμφωνα με τη νέα έρευνα (27 Αυγούστου – 6 Σεπτεμβρίου 2021) της Expedia, 2022 Travel Trends Report, η οποία βασίζεται σε δεδομένα της πλατφόρμας και σε παγκόσμια έρευνα, πάνω από τα δύο τρίτα των Αμερικανών (68%) έχουν μεγάλες φιλοδοξίες για τις επόμενες διακοπές τους και πολλοί προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού όπως η Ρώμη, το Μπαλί, το Λονδίνο και το Παρίσι.
Η Expedia αποκαλεί τη νέα αυτή απενοχοποιημένη τάση στα ταξίδια «GOAT» (Greatest of All Trips).
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 12.000 ταξιδιώτες από 12 χώρες, έδειξε ότι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες αναζητούν τον ενθουσιασμό και την έκσταση (41%) σε τέτοιου είδους ταξίδια καθώς και την αίσθηση ότι έχουν αξιοποιήσει το μέγιστο το ταξίδι τους (40%). Επίσης, οι ταξιδιώτες είναι πιο πρόθυμοι από ποτέ να δαπανήσουν χρήματα για το επόμενο ταξίδι τους (40%).
Οι νέες προτεραιότητες των ταξιδιωτών που συνδέονται με την τάση «GOAT» το 2022 είναι…
- Το 37% των Αμερικανών προγραμματίζουν συνδυαστικές διακοπές στο εσωτερικό και το εξωτερικό το 2022 με κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού τους Ριβιέρα Μάγια/ Πλάγια δελ Κάρμεν/ Τουλούμ, Ρώμη, Μπαλί, Λονδίνο και Παρίσι.
- Η πανδημία δυσκόλεψε τα ταξίδια και τον αυθορμητισμό για αυτά, με το 37% των Αμερικανών ταξιδιωτών να παραδέχονται ότι είναι λιγότερο αυθόρμητοι από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης. Όμως, ενώ οι ταξιδιωτικές συστάσεις και οδηγίες θα συνεχιστούν στο άμεσο μέλλον, οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να απελευθερωθούν στα επόμενα ταξίδια τους. Το 25% προτίθενται να είναι πιο αυθόρμητοι και να ζουν τη στιγμή και άλλο ένα 26% να είναι πιο ευέλικτοι και να πηγαίνουν με τη ροή.
- Έπειτα από πολλές ακυρώσεις διακοπών και εκδηλώσεων, το 40% των Αμερικανών ταξιδιωτών θέλουν να ικανοποιήσουν τους εαυτούς τους και να δαπανήσουν χρήματα στο επόμενο ταξίδι. Από τις πολυτελείς εμπειρίες (15%), μέχρι την αναβάθμιση σε δωμάτια και πτήσεις (16%) και την επίσκεψη σε ονειρικούς προορισμούς (32%), το 2022 θα χαρακτηριστεί από τις δαπάνες σε όλα όσα κάνουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό να μείνει αξέχαστο. Η έρευνα αποκάλυψε ακόμα ότι οι ταξιδιώτες ηλικίας 18-34 είναι πιο πιθανό να έχουν τέτοια συμπεριφορά στα ταξίδια (80% έναντι 56% των ηλικιών άνω των 50) ενώ οι Gen-X προτιμούν τα πολυτελή εστιατόρια (18% έναντι 16% του μέσου όρου).
- Το 2022 οι Αμερικανοί ταξιδιώτες θα επιδιώξουν να βγουν από τη ζώνη άνεσής τους στα ταξίδια (22%) και να βυθιστούν στον προορισμό, στον πολιτισμό του και σε εμπειρίες εντελώς διαφορετικές από τις δικές τους (19%).
Από τη δοκιμή νέων φαγητών (40%) και τον πειραματισμό με τοπικές γεύσεις (31%), μέχρι την παρακολούθηση μιας τοπικής μουσικής εκδήλωσης (14%) και την αναζήτηση μοναδικών εμπειριών και προορισμών (23%) οι αμερικανοί ταξιδιώτες έχουν την περιέργεια να μάθουν και να αποκτήσουν εμπειρίες από τον κόσμο.
- Το 2022 οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν απλώς νέα μέρη, αλλά και την αίσθηση του ενθουσιασμού για άλλη μια φορά (41%), με το 11% να επιθυμεί να δοκιμάσει δραστηριότητες και εμπειρίες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη και το 24% να αναζητά μια αξέχαστη βραδινή έξοδο.
Όσον αφορά το επόμενο ταξίδι τους, το 21% ενθουσιάζεται περισσότερο να κάνει πράγματα που δεν θα έκανε ποτέ, όπως να κοιμηθεί κάτω από τα αστέρια (19%), να ταξιδέψει μόνος/μόνη (17%) ή να κάνει ρομαντικές διακοπές (10%).
- Ένα επιτυχημένο ταξίδι δεν καθορίζεται πλέον από τα like στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών μετακινούνται προς το να είναι παρόντες και προσεκτικοί. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των Αμερικανών ταξιδιωτών αναζητούν μια αίσθηση ικανοποίησης και πνευματικής ευεξίας στις επόμενες διακοπές τους και σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) σκοπεύουν να περάσουν λιγότερο χρόνο στις ηλεκτρονικές συσκευές προκειμένου να είναι περισσότερο παρόντες.
Η εμπειρία ταξιδιού που αναζητούν περισσότερο οι Αμερικανοί είναι η δυνατότητα για ξεκούραση και να μην κάνουν τίποτα στις διακοπές τους (38%). Προκειμένου να φτάσουν αυτό το επίπεδο ικανοποίησης, πάνω από το ένα τέταρτο (27%) σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερο χρόνο στον προορισμό για να βιώσουν όλα όσα έχει να προσφέρει. Τα ταξίδια το 2022 θα έχουν στο επίκεντρο την ποιότητα και όχι την ποσότητα, και οι ταξιδιώτες προτιμούν την απλή ευχαρίστηση προκειμένου να επιτύχουν τους σκοπούς «GOAT».
Πηγή: tormosnews.gr