Έρχεται η έξυπνη τουριστική κάρτα για τη Θεσσαλονίκη

38

H «έξυπνη τουριστική κάρτα της Θεσσαλονίκης», η πρώτη έξυπνη κάρτα προορισμού για την Ελλάδα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Philoxenia 2023 από το εταιρικό σχήμα του έργου Thessaloniki Tourism Blockchain και τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης που είναι αρωγός.

Η έξυπνη εφαρμογή για την τουριστική κάρτα της Θεσσαλονίκης, που θα είναι διαθέσιμη στο τέλος του έτους, δίνει τη δυνατότητα στον τουρίστα να βρει σε μία εφαρμογή όλο το απαραίτητο πληροφοριακό υλικό για την πόλη, τα σημεία ενδιαφέροντος αυτής, τον τρόπο που μπορεί να τα επισκεφτεί έχοντας ως γνώμονα τη βιωσιμότητα, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της Θεσσαλονίκης, να τα αγοράσει και να τα απολαύσει κερδίζοντας χρόνο και χρήμα, ανέφερε μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» η υπεύθυνη του έργου από την πλευρά του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, κ. Γλυκερία Μυρόβαλη.

Ειδικότερα, μπορεί να βρει προϊόντα και υπηρεσίες σε εκπτωτικές τιμές, ενώ δε χρειάζεται να περιμένει σε ουρές και περνάει κατευθείαν με qr code, μια διαδικασία που μας είναι γνωστή από τα πιστοποιητικά του Covid. Στην παρούσα φάση η καινοτόμα εφαρμογή για την προβολή της πόλης είναι σχεδόν έτοιμη για Android και τεστάρεται ενώ ακολουθεί και το ios. Θα είναι διαθέσιμη στα stores (google & app) ως Thessaloniki Blockchain, δωρεάν.

Πρόκειται για την πρώτη έξυπνη τουριστική κάρτα που θα κυκλοφορεί στην Ελλάδα με στόχο να εξυπηρετεί τον τουρίστα αλλά και την ίδια την πόλη και τη βιωσιμότητά της καθώς και όλο το τουριστικό οικοδόμημα. Μπορεί να υπάρχουν ήδη κάρτες με προκαθορισμένα πακέτα, όπως π.χ. η τριήμερη κάρτα για τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα, ωστόσο στην κάρτα της Θεσσαλονίκης συνδυάζονται υπηρεσίες με τρόπο δυναμικό. Υπάρχει μια λίστα με φορείς που συμμετέχουν και βρίσκονται μέσα στην κάρτα και από αυτές ο τουρίστας μπορεί να επιλέξει όποια επιθυμεί. Είναι σαν μια shopping list. Αρχικά ο «ψηφιακός» τουρίστας θα μπορεί να δει μέσω της εφαρμογής την πόλη από απόσταση, να τη μελετήσει βλέποντας premium υλικό που περιέχει βίντεο, προτεινόμενες περιπατητικές ή ποδηλατικές διαδρομές κ.λπ ώστε να σχεδιάσει το ταξίδι του, ενώ όταν τελικά έρθει στην πόλη, έχοντας προαγοράσει και προπληρώσει τις υπηρεσίες, το ταξίδι του γίνεται πιο εύκολο και άνετο.

«Μέσα από την εφαρμογή θέλουμε να μετατρέψουμε τον δυνητικό ψηφιακό τουρίστα σε φυσικό δίνοντας του μάλιστα την ευκαιρία να δημιουργήσει μια δυναμική τουριστική κάρτα (Thessaloniki pass) δίνοντάς του παράλληλα την ευκαιρία να φτιάξει τη δική του διαδρομή περιήγησης», δήλωσε μιλώντας στην παρουσίαση στη Philoxenia η Πρόεδρος του ΟΤΘ κ. Βούλα Πατουλίδου.

H Thessaloniki Tourism Blockchain, συνδυάζει καλές πρακτικές από το εξωτερικό, όπου υπάρχουν αντίστοιχες κάρτες όμως δεν συνδυάζουν την τεχνολογία blockchain, ενώ, επιπλέον, η κάρτα στη Θεσσαλονίκη συνδυάζει και την πληροφορία και τη δυνατότητα διασύνδεσης με αγορά υπηρεσιών, ενώ λειτουργεί και ως shopping list.

Η τεχνολογία blockchain

Όπως αναφέρθηκε έχει ενσωματωθεί το blockchain στην έκδοση της κάρτας. Για έναν τουρίστα που θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, η εφαρμογή μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ηλεκτρονικό σουβενίρ, που θα δείχνει τα μουσεία που επισκέφθηκε, τις περιηγήσεις που έκανε κλπ, ενώ από την άλλη, σε δεύτερο στάδιο, μετά την πρώτη πιλοτική εφαρμογή, η τεχνολογία του blockchain θα χρησιμοποιηθεί και για τις πληρωμές.

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση του έργου στο πλαίσιο του οποίου αναπτύσσεται η τουριστική κάρτα της Θεσσαλονίκης προέρχεται από τη Δράση «Επενδυτικά Σχέδια Καινοτομίας», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Όταν θα ολοκληρωθεί το έργο, τον Σεπτέμβριο του 2024, η επιδίωξη της σύμπραξης των φορέων που το υλοποιούν (η εταιρεία softweb η οποία αναπτύσσει την εφαρμογή, το ΕΚΕΤ/ΙΜΕΤ και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος) είναι να προχωρήσει εμπορικά, οπότε σε δεύτερη φάση το blockchain σχεδιάζεται να εισαχθεί στις πληρωμές. Ωστόσο ακόμα και σε αυτήν την πρώτη πιλοτική φάση θα μπορούν να γίνονται αγορές υπηρεσιών μέσω της κάρτας.

Όσο για το ποιες υπηρεσίες θα μπορεί να αγοράζει ο τουρίστας, η κ. Μυρόβαλη αναφέρει για παράδειγμα ότι γίνονται συζητήσεις για την πολιτιστική γραμμή Νο50 του ΟΑΣΘ, ενώ υπάρχει letter of support με το ΝΟΗΣΙΣ. Επίσης οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν και τουριστικά γραφεία που πραγματοποιούν περιηγήσεις εντός και εκτός πόλης, ενώ μετά τις επαφές που έγιναν στο πλαίσιο της Philoxenia, θα ενταχθεί και το κομμάτι του οινοτουρισμού, καθώς και κάποια adventure travels στην περιοχή.

Έτσι κι αλλιώς από το έργο υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φορείς της πόλης αλλά και όσους έχουν κάποια δραστηριότητα στη Θεσσαλονίκη από τη γύρω περιοχή, καθώς είναι ένα εγχείρημα που για να είναι βιώσιμο, απαιτεί τη στήριξη όλου του τουριστικού οικοσυστήματος. Ήδη στο πλαίσιο του έργου έχουν γίνει διάφορες σχετικές συναντήσεις ενώ υπάρχει και η υποστήριξη από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης. «Προσπαθούμε να “ανοίξει” όσο γίνεται περισσότερο», όπως λέει η κ. Μυρόβαλη, γι αυτό γίνονται ενέργειες για να συμβληθούν και άλλοι φορείς με τελικό στόχο φυσικά την ικανοποίηση του τουρίστα από μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που θα του προσφέρεται μέσω της κάρτας.

Πηγή: “ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ”