“Ευελπιστώ ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα έχουμε τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα και αντιστοίχως και τα ελληνικά, για το πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει η κρουαζιέρα στη χώρα μας, και ίσως να είμαστε η πρώτη χώρα σε επίπεδο Ευρώπης, που θα μπορέσει να επανεκκινήσει η συγκεκριμένη δραστηριότητα».
Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στο διαδικτυακό συνέδριο του «Olympia Forum», με θέμα την επόμενη ημέρα για την Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά, που οργάνωσε η εφημερίδα «Πατρίς» του Πύργου.
«Η κρουαζιέρα είναι μία διεθνής δραστηριότητα που απαιτεί διεθνείς κανόνες, και αυτό που αναμένουμε, είναι τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα για το πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει η κρουαζιέρα και να έχουμε έτοιμες τις κατευθυντήριες οδηγίες. Από κει και πέρα, εμείς, σε συνεργασία πάντοτε με τους ειδικούς επιστήμονες, θα διαμορφώσουμε τα δικά μας πρωτόκολλα για να μπορέσει η κρουαζιέρα να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατό», εξήγησε.
Περαιτέρω αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έκανε λόγο και για την εθνική στρατηγική λιμένων, η οποία όμως όπως είπε, χρειάζεται επικαιροποίηση.
«Είμαστε σε μία διαδικασία επανανασύνταξης, αλλά αυτό που θέλω να τονίσω, είναι ότι σίγουρα υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω αξιοποίησης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Η περαιτέρω αξιοποίηση, προϋποθέτει περισσότερες επενδύσεις και εκσυγχρονισμό στις υποδομές, για αυτό με βάση το σχέδιο νόμου το οποίο βγήκε στη διαβούλευση, επιτέλους η χώρα μας θα αποκτήσει θεσμοθετημένη νησιωτική πολιτική, αφού μέσα στον νόμο περιλαμβάνονται συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, με τα οποία μπορούμε να επενδύσουμε σε συγκεκριμένες λιμενικές υποδομές. Επειδή ακριβώς, το κονδύλι το οποίο διαχειρίζεται το υπουργείο Ναυτιλίας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι μόλις 4,5 εκατομμύρια ευρώ, εμείς θέλουμε να το αυξήσουμε, για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε έρθει σε συμφωνία με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, και με την σύμφωνη γνώμη και του υπουργείου Οικονομικών, θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα πακέτο 50 με 60 εκατομμυρίων ευρώ».
Και συμπλήρωσε: «Αυτά τα χρήματα, θα μπορέσουμε να τα επενδύσουμε σε συγκεκριμένες λιμενικές υποδομές της χώρας, βάσει βεβαίως και συγκεκριμένων μελετών ωριμότητας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε στο βέλτιστο βαθμό τα λιμάνια μας, που όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι αποτελούν ατμομηχανές ανάπτυξης σε περιφερειακό και σε εθνικό επίπεδο». Μάλιστα, όπως σημείωσε, «το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε την δυνατότητα να αξιοποιήσουμε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο».
Επίσης, τόνισε ότι «υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες, αφού τα λιμάνια μας βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία και το κάθε ένα έχει συγκεκριμένο συγκριτικό πλεονέκτημα, για αυτό θα πρέπει να επενδύσουμε στα συγκεκριμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα, προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απόδοση για κάθε ένα ξεχωριστά”.