Επιβάτες και φορτία θα μπορούν σύντομα να διασχίζουν την αιγυπτιακή έρημο με τρένο υψηλής ταχύτητας. Η υψηλής ταχύτητας και ηλεκτροκίνητη κύρια σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέει το Κάιρο με τη Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα και τις γύρω νέες πόλεις.
Η γερμανική εταιρεία Siemens Mobility υπέγραψε σύμβαση με την αιγυπτιακή Εθνική Αρχή Σηράγγων (NAT) νωρίτερα αυτό το μήνα για την κατασκευή των αρχικών 660 χιλιομέτρων από το σχεδιαζόμενο δίκτυο των 1.800 χιλιομέτρων, δημιουργώντας «μια σύνδεση τύπου Διώρυγας του Σουέζ στις ράγες».
Η πρώτη γραμμή θα συνδέει τις πόλεις-λιμάνια Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με τη Marsa Matrouh και την Αλεξάνδρεια στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με την εταιρεία, το πρώτο τμήμα αυτής της γραμμής θα λειτουργήσει το 2023.
Η Siemens, η οποία συνεργάζεται για το έργο με τις εταιρείες Orascom Construction S.A.E. και The Arab Contractors, αναφέρει ότι η συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 4,5 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μερίδιό της είναι περίπου 3 δισ. δολάρια.
Μια «διώρυγα του Σουέζ» σε ράγες
Ο πληθυσμός της Αιγύπτου ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια, έχοντας υπερδιπλασιαστεί από το 1980. Το Κάιρο, με πληθυσμό περίπου 20 εκατομμυρίων κατοίκων, εξαπλώνεται στη γύρω έρημο.
Για να ανταποκριθεί στην ανάπτυξη αυτή, το γρήγορο τρένο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σύνολο δαπανών για υποδομές στην Αίγυπτο, συμπεριλαμβανομένης της νέας πρωτεύουσάς της, 48 περίπου χιλιόμετρα ανατολικά του Καΐρου.
«Το τρένο θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού και θα καταστήσει το σιδηρόδρομο την πιο αποτελεσματική επιλογή μετακίνησης», λέει στο CNN ο Μάικλ Πίτερ, διευθύνων σύμβουλος της Siemens Mobility.
Σύμφωνα με τη Siemens, η σύνδεση θα μεταφέρει περισσότερα από 30 εκατομμύρια άτομα ετησίως και θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού έως και 50%, ενώ θα αυξήσει τη χωρητικότητα των εμπορευμάτων κατά 15%.
«Το τρένο υψηλής ταχύτητας θα ενισχύσει τις υποδομές των περιοχών από τις οποίες διέρχεται και θα βοηθήσει στην επίτευξη της αστικής εξάπλωσης», δήλωσε ο Kamel El-Wazir, υπουργός Μεταφορών της Αιγύπτου, σε δελτίο τύπου. Η ελπίδα είναι ότι η γραμμή θα συμβάλει και στην προώθηση του τουρισμού – μια βιομηχανία στην οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό η χώρα.
Ένα μεγαλεπήβολο έργο
Η Siemens Mobility λέει ότι θα παρέχει τις βασικές τεχνολογίες — τρένα υψηλής ταχύτητας, προαστιακά τρένα και σιδηροδρομικές υποδομές — ενώ η NAT θα κατασκευάσει την πολιτική δομή, όπως σήραγγες και γέφυρες. Για την ολοκλήρωση του έργου, λέει ότι θα δημιουργηθούν 15.000 τοπικές θέσεις εργασίας.
«Η ολοκλήρωση θα πρέπει να γίνει κάπου γύρω στο 2027», λέει ο Πίτερ. «Έχουμε καλή εμπειρία στην εκτέλεση τέτοιου είδους μεγαλεπήβολων έργων».
Επιπλέον, η Siemens λέει ότι το ηλεκτροκίνητο σύστημα θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 70%, σε σύγκριση με τις σημερινές εκπομπές από τις μεταφορές με αυτοκίνητα και λεωφορεία.
Η Siemens θα υπογράψει συμβάσεις για την κατασκευή των επόμενων δύο γραμμών του δικτύου, που θα συνδέουν την ευρύτερη περιοχή του Καΐρου με το Ασουάν και το Λούξορ, μέσω της Χουργκάντα με τη Σαφάγκα.
Πηγή: CNN