Αυτές είναι οι κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2020

24

Κανένας από εμάς δε γνωρίζει σίγουρα τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια σε αυτή τη συναρπαστική, απρόβλεπτη και συνεχώς μεταβαλλόμενη “βιομηχανία ”, παρά με τη βοήθεια ειδικών. Η γνωστή τουριστική βρετανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα TravelMole, εξέτασε την «κρυστάλλινη σφαίρα» της για να αποκαλύψει κάποιες από τις βασικές ταξιδιωτικές τάσεις για το 2020.

Τι χαρά! Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν

Παρά την αυξανόμενη τάση για μειωμένες πτήσεις, ανησυχίες γύρω από το Brexit και άλλους παράγοντες, οι αποδράσεις εξακολουθούν να είναι σημαντικές για τους Βρετανούς. Όπως επισήμανε στην έρευνα της η ABTA, «Travel Trends 2020», τα ταξίδια αποτελούν προτεραιότητα ως αναφορά τις δαπάνες του 2020 για το 27% των ανθρώπων, σε σύγκριση με το 25% που δήλωσε το ίδιο το προηγούμενο έτος. Οι οργανωμένες διακοπές θα παραμείνουν δημοφιλείς, με την Ευρώπη να είναι ψηλά στη λίστα προτιμήσεων (57%) και οι εγχώριες θα εξελιχθούν εξίσου καλά.

Αλλά για που;

Με τη μακρόχρονη, τετραετή απαγόρευση πτήσεων προς το Sharm el Sheikh που άρθηκε τον Οκτώβριο, οι δημοφιλείς καταδύσεις και χειμωνιάτικες διακοπές, επιστρέφουν στο χάρτη. Τα πακέτα της TUI ξεκινούν τον Φεβρουάριο, κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών.Η EasyJet επιστρέφει στην Τυνησία από το καλοκαίρι του 2020, με πτήσεις προς το θαλάσσιο θέρετρο Enfidha από το Gatwick, μετά την απαγόρευση του ως προορισμό από το Υπουργείο Εξωτερικών το 2015. Οι 12 προορισμοί σύμφωνα με την ABTA, (με αλφαβητική σειρά ) για το 2020 είναι: Basilicata, Chicago και Lake Michigan, Georgia, Grenada, Madrid και γύρω πόλεις, Morocco, Namibia, South Korea, Singapore, The Netherlands, Uruguay και Vienna.

Για πόσες «διανυκτερεύσεις»;

Η ζήτηση στους operators για 10-14 διανυκτερεύσεις εξακολουθεί να είναι μεγάλη, συμπεριλαμβανομένης της νέας εταιρείας ταξιδιωτικών διακοπών του Ηνωμένου Βασιλείου, easyJet Holidays. Ωστόσο, σύμφωνα με τα Preferred Hotels & Resorts, οι μικρές διαμονές για λιγότερο από τέσσερις νύχτες, εντός του Ηνωμένου Βασιλείου, αυξάνονται σε δημοτικότητα. Η αντιπρόεδρος εταιρικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, Caroline Klein δήλωσε “ Σέναν κόσμο όπου όλοι είναι διαρκώς «συνδεδεμένοι» με την τεχνολογία, οι ολιγοήμερες αποδράσεις σε πιο συχνά διαστήματα, προσφέρουν μια ιδανική ευκαιρία για χαλάρωση και «επαναφόρτιση». Η απομάκρυνση, ακόμη και για λίγες μέρες, έστω και αν εξακολουθείτε να ανταποκρίνεστε στα emails, βοηθά πολύ”.

Και με ποιον;

Τα ταξίδια πολλαπλών-γενεών προβλέπεται να αυξηθούν σε δημοτικότητα φέτος. Πάντα υπήρχε μια αγορά «διακοπές με φίλους», αλλά το 2019, η λέξη «φίλος» πήρε τη δική της έννοια.Έρευνα από την Pingit δείχνει ότι τα 2/3 των ανθρώπων είναι πιο πιθανό να φύγουν ταξίδι με φίλους απ΄ ότι ήταν πριν 5 χρόνια.

Οι τετράποδοι φίλοι θα έρθουν και αυτοί μαζί

Ο καλύτερος «φίλος» του ανθρώπου φαίνεται να ταξιδεύει περισσότερο το 2020, αφού η αβεβαιότητα του Brexit οδήγησε σε μείωση του αριθμού των ζώων που ταξιδεύουν κατά 8%, σύμφωνα με τη Brittany Ferries. Μετά την μείωση ακολουθούν έξι συνεχόμενα χρόνια ανάπτυξης και προσθήκη περισσότερων φιλικών προς τα κατοικίδια χώρων υποδοχής, στο στόλο των 13 πλοίων της εταιρείας. Η Brittany Ferries περίμενε να ταξιδέψουν περισσότερα από 100.000 κατοικίδια ζώα το 2019, αλλά τελικά μόνο 88.100 σκύλοι και γάτες ταξίδεψαν σε Αγγλία και Βισκαικό Κόλπο. Με τη συμφωνία Brexit του Boris Johnson που πιθανόν να περάσει, οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων μπορούν άνετα να ταξιδέψουν το 2020 χωρίς επιπλέον ελέγχους. Θα ακολουθήσει μεταβατική περίοδος μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, κατά τη διάρκεια της οποίας οι ιδιοκτήτες θα μπορέσουν να περάσουν κανονικά τα «σύνορα» καθώς τα διαβατήρια για κατοικίδια ζώα θα συνεχίσουν να ισχύουν.

Οι άνθρωποι θα αναζητήσουν λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς

Οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν προορισμούς με λιγότερη επισκεψιμότητα ή αλλιώς θα επιλέξουν να ταξιδεύουν σε δημοφιλή μέρη εκτός σεζόν. Η είδηση αυτή ακούγεται σαν μουσική στα αυτιά αυτών που για χρόνια έχουν προσπαθήσει να προσελκύσουν επισκέπτες σε δημοφιλείς προορισμούς στη χαμηλή σεζόν .

H ABTA προβλέπει ότι τα «αργά ταξίδια» θα είναι μια από τις κορυφαίες τάσεις ταξιδιού για το 2020. «Τα αργά ταξίδια» είναι εξίσου απολαυστικά για κάθε ταξίδι όπως είναι και ένας καλός προορισμός. Ένα πιο ελαφρύ πλάνο ταξιδιού χωρίς τις συνηθισμένες διαδρομές σε όλα τα συνηθισμένα τουριστικά hotspots, μπορεί να χαλαρώσει έναν ταξιδιώτη και να απολαύσει το ταξίδι του. Με περισσότερο χρόνο σε έναν προορισμό, μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα της διαδρομής και να προσφέρει στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να υποστηρίξουν περισσότερες τοπικά διευθυνόμενες επιχειρήσεις – με αποτέλεσμα να έχουν θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και κοινότητα», λέει η ABTA.

Τάση τα ταξίδια με τρένο;

Στην πραγματικότητα, το «flygskam» είναι πιθανό να αποτελέσει πολύ σημαντικό θέμα, σύμφωνα με το Responsible Travel, το οποίο αναφέρει ότι τα ταξίδια με το σιδηρόδρομο θα «εκτοξευτούν» το 2020, ειδικά εάν οι tour operators καλλιεργήσουν θετικά αυτήν την αναπτυσσόμενη τάση και διευκολύνουν τους ταξιδιώτες προσφέροντάς τους εισιτήρια τρένων αντί για πτήσεις».

«Για όσους επιλέγουν να πετάξουν, θα δούμε λιγότερες πτήσεις για μικρά διαλείμματα και αντίθετα, περισσότεροι ταξιδιώτες θα παραμείνουν περισσότερο στο 2020. Προβλέπουμε την επιστροφή των «καλών παλιών ημερών», δηλαδή μακρόχρονες διακοπές κατά την καλοκαιρινή περίοδο ετησίως, ενδεχομένως με σύντομης διάρκειας αποδράσεις σε κοντινούς προορισμούς ή διακοπές χαμηλότερου budget με καλύτερες περιβαλλοντικά επιλογές μετακίνησης», λέει το Responsible Travel.

Η τεχνολογία θα οδηγήσει σε περαιτέρω ταξιδιωτικές πωλήσεις

Οι πελάτες απαιτούν μια πιο εξατομικευμένη υπηρεσία, αλλά αυτό δεν σημαίνει μόνο “πρόσωπο με πρόσωπο”. Για παράδειγμα, στοχευμένες διαφημίσεις που χρησιμοποιούν πληροφορίες που προέρχονται από τις συνήθειες περιήγησης ενός ατόμου ή από προηγούμενες αγορές για να δείξουν όχι μόνο τις διακοπές, αλλά και τα προϊόντα που σχετίζονται με ταξίδια. Η έρευνα της ABTA Travel Trends 2020 διαπίστωσε ότι οι πράκτορες διαπιστώνουν αύξηση της ζήτησης ψηφιακής εξυπηρέτησης των πελατών, και αναζητούν διάφορους τρόπους για να λάβουν υποστήριξη κατά τη διάρκεια διαδικτυακών κρατήσεων.

«Πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των TUI, Hays Travel και Travel Counselors υιοθετούν μια προσέγγιση πολλαπλών καναλιών για την εξατομίκευση των υπηρεσιών τους για τους πελάτες – συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας εξειδικευμένων ομάδων εξυπηρέτησης πελατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επενδύοντας πολλά εκατομμύρια λίρες για αναβάθμιση τεχνολογίας και την απευθείας συνομιλίας τους μέσω εφαρμογών messenger», ανέφερε η ABTA.

Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις επιπτώσεις του Τουρισμού

Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις των διακοπών τους, με την καλή μεταχείριση των ζώων, τα πλαστικά μιας χρήσης και τώρα την κλιματική αλλαγή, να βρίσκονται ψηλά στην ημερήσια διάταξη, καθώς και την επίγνωση των επιπτώσεων του Τουρισμού στους ντόπιους και στις υποδομές. Τον Οκτώβριο του 2019, η Parks Australia έβαλε τέλος στην πρακτική που επέτρεπε στους τουρίστες να ανέβουν στο Uluru, 34 χρόνια μετά την επίσημη επιστροφή της περιοχής στους παραδοσιακούς ιδιοκτήτες του Anangu.

Περισσότεροι φόροι για τον Τουρισμό

Περισσότεροι προορισμοί φαίνεται να θέτουν σε εφαρμογή τους τουριστικούς φόρους, μετά την εισαγωγή των εισφορών στη Νέα Ζηλανδία και τη Baja California Sur του Μεξικού, μεταξύ άλλων περιοχών, το 2019. Tο Άμστερνταμ σχεδιάζει χρέωση 3 ευρώ πάνω από το φόρο 7% που εφαρμόζει ήδη, ενώ η Τουρκία σκέφτεται να εισάγει φόρο μέχρι £ 2,50/διανυκτέρευση, ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου, η οποία θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ τον Απρίλιο. Κανείς δεν τάσσεται υπέρ των τουριστικών φόρων. Η Ibiza, η οποία εισήγαγε τον τουριστικό της φόρο το 2018, βρίσκεται υπό πίεση να τον καταργήσει, διότι η εισφορά αποτελεί σοβαρή απειλή για την τοπική τουριστική βιομηχανία.

Πηγή: money-tourism.gr