Αυτές είναι οι 5 νέες τάσεις στα ταξίδια για το 2020, σύμφωνα με την Airbnb

50

Πέντε τάσεις που θα κυριαρχήσουν στα ταξίδια το 2020, παρουσίασε η πλατφόρμα βραχυχρόνιων μισθώσεων Airbnb. Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την έρευνα, οι τουρίστες έχουν σταματήσει να αναζητούν την καλύτερη τιμή, αντίθετα κυνηγούν ταξίδια που θα τους προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες.

Το 57% των Αμερικανών προτιμά να δαπανά τα χρήματα των διακοπών σε εμπειρίες παρά σε υλικά αγαθά ενώ το 37% σκοπεύει να αυξήσει τις δαπάνες σε εμπειρίες το 2020, ιδιαίτερα οι γυναίκες (39%) και οι νεαρής ηλικίας ενήλικες (46% οι Gen Z ), (48% οι millennials ).

Οι Αμερικανοί της γενιάς Gen Z τείνουν να δαπανούν τα περισσότερα σε δραστηριότητες διακοπών ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες προτιμούν πιο περιορισμένες οικονομικά επιλογές.

Ανεξάρτητα όμως, του πόσο βαθιά μπαίνει το χέρι στην τσέπη, οι νέες τάσεις που παρατηρούνται στον τομέα των ταξιδιών είναι οι εξής:

Απόδραση στη φύση

Το 2020 το 25% και το 32% των Millennials σχεδιάζουν μια περιπετειώδη εκδρομή στη φύση με αποτέλεσμα να σημειώνεται αύξηση στα ταξίδια περιπέτειας. Προορισμοί που προσφέρονται για τέτοια ταξίδια είναι το Κατμαντού, το Νεπάλ, το Μαράκες και το Μαρόκο.

Σε μεγάλη ζήτηση βρίσκονται επίσης δραστηριότητες πεζοπορίας και περιπάτων στη φύση. Επίσης, οι τουρίστες έρχονται πιο κοντά με τη φύση κάνοντας κρατήσεις σε «φυσικά» σπίτια, όπως τα igloo (αύξηση 83%) και οι baby boomers προτιμούν ιδιαίτερα τις κατασκηνώσεις (171% αύξηση).

Επιστροφή στο παρελθόν

Το 32% των Αμερικανών επιθυμούν να μάθουν για την ιστορία και τον πολιτισμό των προορισμών το 2020 μπαίνοντας έτσι στη θέση των ντόπιων.

Η προσφορά για ιστορικές εμπειρίες παρουσίασαν αύξηση 271% το 2019 και το 2020 αύξηση 116% στις κρατήσεις σε όλο τον κόσμο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τη γενιά Gen Z (+176%) και τους millennials (+118%) έναντι του 2019.

Σε καταλύματα της πλατφόρμας, που έχουν στην περιγραφή τους λέξεις κλειδιά ιστορικής σημασίας (για παράδειγμα Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος), έχουν ήδη καταγραφεί πάνω από 50000 κρατήσεις για τη σεζόν του 2020.

Αποσύνδεση, επανασύνδεση και διαλογισμός

Το 40% των Αμερικανών δήλωσαν ότι επιθυμούν πως θέλουν να χαλαρώσουν στις διακοπές τους, ενώ το ένα τετάρτο εξ αυτών επιθυμεί να επιδοθεί σε δραστηριότητες που ανεβάζουν τα επίπεδα προσωπικής ευεξίας και τους βοηθούν να αποτοξινωθούν από την τεχνολογία. Το 12% της γενιάς Gen Z σκοπεύει να κάνει πνευματικό ή θρησκευτικό ταξίδι, περισσότερο από κάθε άλλη γενιά ταξιδιωτών.

Μάλιστα, το 16% των Αμερικανών δήλωσαν ότι επιθυμούν να δαπανήσουν το χρόνο των διακοπών στην εξερεύνηση του προορισμού μόνοι τους. Οι κρατήσεις για έναν ταξιδιώτη παρουσιάζουν αύξηση 79% το 2020 στην Airbnb.

Επιπρόσθετα, οι εμπειρίες διαλογισμού παρουσιάζουν αύξηση κρατήσεων 106% σε σύγκριση με το 2019.

Αποδράσεις σαββατοκύριακου

Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς, θα ήθελαν να δαπανήσουν τα χρήματά τους σε απόδραση Σαββατοκύριακου και περισσότεροι φέτος εξερευνούν τους προορισμούς με αυτοκίνητο, με τις αναζητήσεις για καταχωρήσεις με δωρεάν πάρκινγκ να εμφανίζουν αύξηση 46%.

Οι απλοϊκοί και αποδοτικοί χώροι επίσης, όπως οι καλύβες βοσκών, για παράδειγμα, συγκεντρώνουν 112% περισσότερη ζήτηση φέτος σε σύγκριση με το 2019.

Εναλλακτικές γαστρονομικές εμπειρίες

Οι γαστρονομικές εμπειρίες βασίζονται όλο και περισσότερο στα φυτά και οι εμπειρίες με επιλογές vegan παρουσίασαν (το 2019 έναντι του 2018) αύξηση 579% ενώ οι αντίστοιχες με επιλογές vegetarian 570%.

Αυτού τους είδους ταξιδιώτες προτιμούν το Μεξικό και την Αβάνα.

Ενώ οι ιδιοκτήτες στην Airbnb προσφέρουν πιο αειφόρες επιλογές φαγητού, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν τις τοπικές επιλογές τροφών, με τις εμπειρίες που περιλαμβάνουν το ψήσιμο φαγητού (+155%) και τα ζυμαρικά (+88%) να ανεβαίνουν σε κρατήσεις το 2020 έναντι του 2019.

Το φαγητό παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα για τα ταξίδια και τη σύνδεση των τουριστών με νέους προορισμούς. Οι δράσεις φαγητού οδηγούν σε περισσότερες κρατήσεις σε νέους προορισμούς. Το 35% των αμερικάνων θέλουν να απολαμβάνουν το φαγητό τους στις διακοπές με τη γενιά Ζ και τους Millennials να αποτελούν τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της τάσης αυτής.