Άμεση κρατική στήριξη ζητούν αεροπορικές εταιρείες

10

Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών πρόκειται να πληγεί περισσότερο από κάθε άλλον τομέα της διεθνούς οικονομίας, είχε δηλώσει στα μέσα Μαρτίου ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ. Ενδεχομένως, αυτή η φράση να είναι ελαφρώς υπερβολική, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού ένα μήνα μετά οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως έχουν καθηλώσει τη συντριπτική πλειονότητα των αεροσκαφών τους, έχουν θέσει σε διαθεσιμότητα πολλούς υπαλλήλους και έχουν κάνει αμέτρητες εκκλήσεις για κρατική βοήθεια.

Τεράστια οικονομική στήριξη πρόκειται να δρομολογήσει η γαλλική κυβέρνηση προς τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, Air France-KLM.

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν στον Τύπο, η αεροπορική βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για εγγυήσεις δανείων ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, διότι, όπως δήλωσε ο Γαλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ, ο κορωνοϊός έχει παραλύσει την αεροπορική βιομηχανία. «Η Air France χάνει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μήνα», σχολίασε ο Λε Μερ στη γαλλική τηλεόραση. «Η Air France δεν θα χρειαστεί απλώς μία χείρα βοηθείας, αλλά τεράστια υποστήριξη από το κράτος. Η Air France θα λάβει αυτή την τεράστια στήριξη, καθώς θέλουμε να διατηρήσουμε αυτή την εταιρεία με κάθε κόστος», τόνισε ο ίδιος. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο υφυπουργός Μεταφορών της χώρας, Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί, δήλωσε στη γαλλική τηλεόραση ότι το ποσό των 6 δισ. ευρώ σε δάνεια εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού είναι «μη ρεαλιστικό».

Mολονότι πριν από είκοσι ημέρες ο επικεφαλής της Lufthansa είχε δηλώσει ότι δεν χρειαζόταν ακόμη κρατική ενίσχυση, χθες άφησε να εννοηθεί πως θα ζητήσει στήριξη από τη γερμανική κυβέρνηση. Με 1,5 δισ. ευρώ σε ρευστότητα, «αυτή η στήριξη δεν χρειάζεται τώρα», είχε αναφέρει στις 19 Μαρτίου ο Σπορ, τονίζοντας ότι ο στόλος της εταιρείας αξίζει περίπου 10 δισ. ευρώ, τα οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ωστόσο, με διαφορετική στάση εμφανίστηκε χθες ο ίδιος λέγοντας ότι «χάνουμε περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ από τα αποθεματικά μας ανά ώρα». «Δεν θα μπορέσουμε να επιβιώσουμε από αυτή την κρίση, η οποία παρατείνεται συνεχώς, χωρίς κρατική βοήθεια», υποστήριξε ο Σπορ. Η γερμανική αεροπορική έχει ήδη αντλήσει 5,5 δισ. ευρώ από τις πιστωτικές της διευκολύνσεις.

Σημειώνεται πως η Lufthansa, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, καθήλωσε αυτή την εβδομάδα 40 αεροσκάφη της και διέκοψε τη λειτουργία της θυγατρικής της Germanwings, προκειμένου να επιβιώσει. Επιπλέον, έχει μειώσει κατακόρυφα τις πτήσεις της και θα προχωρήσει σε περαιτέρω δραστικές αλλαγές στις Austrian και Brussels Airlines, επίσης θυγατρικές της. «Θα πάρει μήνες μέχρι να αρθούν πλήρως οι περιορισμοί στις παγκόσμιες μετακινήσεις και χρόνια έως ότου η ζήτηση επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Σπορ.

Πηγή: Καθημερινή