Πέντε τάσεις-κλειδιά που θα αλλάξουν το τοπίο των ταξιδιών το 2025 παρουσιάζει η νέα έρευνα τάσεων του κορυφαίου παρόχου τεχνολογικών λύσεων στην ταξιδιωτική βιομηχανία Amadeus.
Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα της Amadeus αλλά και στις προβλέψεις ταξιδιωτικών τάσεων της Globetrender, ανέδειξε τις ακόλουθες τάσεις για το 2025…
– Νέες ημέρες ακμής | Η νοσταλγία τροφοδοτεί την τάση των «νέων ημερών ακμής», με το παρελθόν να βρίσκεται στο επίκεντρο. Από την επιστροφή των ταινιών και των CD της δεκαετίας του ’90 μέχρι την αγάπη της γενιάς Gen Z για τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, η σύγχρονη κουλτούρα αγκαλιάζει το ρετρό.
Στα ταξίδια, οι ενήλικες επιδιώκουν να ξαναζήσουν τα χαμένα χρόνια, τους μακρινούς μήνες του μέλιτος και τα παιδικά όνειρα – για παράδειγμα, η Airbnb παρουσίασε ενοικίαση εμπνευσμένη από το Polly Pocket – και οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συρρέουν στο Μαϊάμι, το hotspot της εποχής του “Miami Vice”.
Καθώς οι millennials μπαίνουν στη μέση ηλικία, θα δούμε την αναβίωση των κλασικών διακοπών με τροχόσπιτο και σε κατασκήνωση. Το Eurocamp προβλέπει τεράστια άνοδο στις κρατήσεις, με το 2024 να διαμορφώνεται ως η καλύτερη χρονιά του εδώ και πέντε δεκαετίες. Στις ΗΠΑ, οι καλοκαιρινές κατασκηνώσεις ενηλίκων βρίσκονται επίσης σε άνθηση, με το Club Getaway να καταγράφει άνοδο 9% στα έσοδα από ενήλικες το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
-Εξατομικευμένες πτήσεις | Το 2025, τα αεροπορικά ταξίδια θα φτάσουν σε νέα… ύψη εξατομίκευσης, συνδυάζοντας την έξυπνη τεχνολογία με τις εξατομικευμένες εμπειρίες κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αν και πολλοί επιβάτες αξιοποιούν περιεχόμενο από τις δικές τους συσκευές, οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν το ενδιαφέρον συνδυάζοντας την αλγοριθμική ψυχαγωγία με υπερ-εξατομικευμένα συστήματα κατά την πτήση που προσφέρουν νέο περιεχόμενο – από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές μέχρι διαφημίσεις και προϊόντα για αγορά – που είναι προσαρμοσμένα στον μεμονωμένο ταξιδιώτη βάσει του ιστορικού προτιμήσεών του, ως μέλη του προγράμματος loyalty.
Με το Wi-Fi υψηλής ταχύτητας από παρόχους όπως η Starlink της SpaceX να είναι πλέον διαθέσιμο, οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν το αγαπημένο τους περιεχόμενο κατά τη διάρκεια της πτήσης σαν να βρίσκονται στο σπίτι. Μπορεί επίσης να δούμε αεροπορικές εταιρείες να δανείζουν όλο και περισσότερο ακουστικά εικονικής πραγματικότητας σε επιβάτες πρώτης και business class – το 2024, η premium start-up αεροπορική Beond άρχισε να προσφέρει Apple Vision Pro στους επιβάτες του δρομολογίου της προς Μαλδίβες.
-Καινοτόμα ξενοδοχεία | Το 2025, τα ξενοδοχεία θα γίνουν πρωταγωνιστές στους τίτλους των μέσων ενημέρωσης επειδή θα αποτελούν όλο και περισσότερο προορισμούς από μόνα τους, καθώς θα μυούν τους επισκέπτες στην τοπική κουλτούρα, την ιστορία και τη φυσική ομορφιά του περιβάλλοντός τους. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γοητευθούν από τα ανακαινισμένα Mozambiquan Dhows στο Jannah Lamu στην Κένυα ή από το Maryhill Estate στη Σουηδία.
Ενώ πολλά πρωτοπόρα ξενοδοχεία ανήκουν σε ανεξάρτητες ιδιοκτησίες, ορισμένα ανήκουν σε μεγαλύτερες αλυσίδες. Το 2025 ανοίγουν ξενοδοχεία όπως το Reverb Hamburg, ιδιοκτησίας της Hard Rock, που άνοιξε σε καταφύγιο της εποχής του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, τα Bunkhouse ξενοδοχεία στις ΗΠΑ, γνωστά για τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών μπουτίκ με ναυαρχίδες στο Τέξας, την Καλιφόρνια και το Κεντάκι και το Edition Lake Como της Marriott International, που βρίσκεται σε μια ιταλική έπαυλη του 19ου αιώνα. Μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι προσαρμόζονται επίσης, λανσάροντας επιμελημένες boutique συλλογές όπως η Handwritten Collection της Accor, η οποία αναμένεται να περιλαμβάνει περισσότερα από 17 ξενοδοχεία παγκοσμίως έως το 2025.
-Η άνοδος της Ασίας | Μετά από χρόνια περιορισμών στα ταξίδια, οι ταξιδιώτες είναι ενθουσιώδεις και πάλι για την εξερεύνηση των πολιτιστικών θησαυρών της Ασίας. Η Κίνα ανοίγει τις πόρτες της σε εκατομμύρια επισκέπτες επεκτείνοντας τα ταξίδια χωρίς βίζα, ενώ οι νέες βίζες για ψηφιακούς νομάδες της Ταϊλάνδης και το ευρύτερο πρόγραμμα χωρίς βίζα για 93 χώρες πρόκειται να προσελκύσουν παγκόσμιο κοινό.
Η ποπ κουλτούρα επίσης κεντρίζει το ενδιαφέρον, με την επερχόμενη σεζόν του The White Lotus που διαδραματίζεται στην Ταϊλάνδη, με τη δεύτερη σεζόν του Squid Game που αναμένεται να τονώσει τα ταξίδια στη Νότια Κορέα και με το ανανεωμένο ενδιαφέρον για την ιστορία της Ιαπωνίας λόγω της τηλεοπτικής σειράς Shōgun. Επιπλέον, η Iberia ξεκίνησε πρόσφατα απευθείας πτήσεις μεταξύ Μαδρίτης και Τόκιο, καθιστώντας ευκολότερο από ποτέ για τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν την Ιαπωνία.
Τα επόμενα 15 χρόνια, η IATA προβλέπει ότι η Ασία-Ειρηνικός θα καταγράψει την ταχύτερη αύξηση στον αριθμό επιβατών και θα συμβάλει σε περισσότερο από το ήμισυ της καθαρής αύξησης του παγκόσμιου αριθμού επιβατών έως το 2043. Τα δεδομένα της Amadeus αντικατοπτρίζουν αυτή τη δυναμική καθώς τα εξερχόμενα ταξίδια από το Chengdu της Κίνας αυξήθηκαν από το 2016 έως το 2023 κατά 66% σε 35,2 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ από το Guangzhou αυξήθηκαν κατά 20%. Το Δελχί σημείωσε επίσης αύξηση 31% με πάνω από 30 εκατομμύρια εξερχόμενους επιβάτες το 2023.
– Συνδέσεις στην πραγματική ζωή | Έχοντας έρθει αντιμέτωποι με την… ψηφιακή κούραση, οι ταξιδιώτες κλείνουν τις εφαρμογές τους και ανοίγουν τα διαβατήριά τους, χρησιμοποιώντας τα ταξίδια για να κάνουν νέους φίλους και ακόμη και να βρουν ρομαντισμό στην πραγματική ζωή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων της Amadeus, τα μοναχικά ταξίδια αναψυχής το 2023 αυξήθηκαν κατά 15,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με περαιτέρω αύξηση 9,2% μέχρι στιγμής για το 2024. Η έκθεση τάσεων του 2025 προβλέπει κύμα ομαδικών και σόλο περιπέτειών που έχουν σχεδιαστεί για να πυροδοτούν γνήσιες συνδέσεις, από τα ταξίδια “Solo-ish” της G Adventures που έχουν στόχο την καταπολέμηση της μοναξιάς, μέχρι το TimeLeft, μια εφαρμογή για ταξιδιώτες που τους επιτρέπει να συναντούν πέντε αγνώστους για δείπνο κάθε Τετάρτη η οποία λειτουργεί σε περισσότερες από 60 χώρες. Ο κοινωνικά προσανατολισμένος τουρισμός των φεστιβάλ βρίσκεται επίσης σε άνοδο, με μέλη της LGBTQ+ κοινότητας να συγκεντρώνονται στην Ουάσιγκτον για το World Pride 2025.
πηγή: tornosnews.gr