Το μεγαλύτερο επενδυτικό έργο της χώρας μας, τα πολλά τελευταία χρόνια, που θα δώσει στο ΑΕΠ της Ελλάδας τουλάχιστον 2% το έτος και που θα έχει τεράστιο αποτύπωμα σε κάθε δραστηριότητα, ακόμα και στο περιβάλλον, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Σήμερα, κατά την Εκτακτη Γενική Συνέλευση της Lamda Development, o διευθύνων σύμβουλος Οδυσσέας Αθανασίου παρουσίασε αναλυτικά το πλάνο της εταιρείας για το Ελληνικό, το οποίο παίρνει “σάρκα και οστά” ύστερα από την υπογραφή των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και από την πρόοδο που σημειώνεται με τον διαγωνισμό για το καζίνο και το resort (Integrated Resort and Casino – IRC).
Η επένδυση στο Ελληνικό, θα αγγίξει τα 8 δισ. ευρώ, σε μια έκταση που είναι το ένα τρίτο της περιοχής του Ελληνικού, δύο φορές μεγαλύτερη του πάρκου του Λονδίνου, τρεις φορές του Μονακό και 25 φορές του Εθνικού Κήπου της Αθήνας και “θα βάλει αλλού τον πήχη”, όπως είπε ο Οδυσσέας Αθανασίου.
Πρόκειται για ένα μοναδικό στο είδος του έργο, καθώς θα περιλαμβάνει έργα υποδομής, μια smart city, μια “έξυπνη” πόλη ουσιαστικά, με 10.000 πολυτελείς κατοικίες (1.000 στην παραλία και 9.000 τριγύρω, με 1 εκατ. διαθέσιμα τετραγωνικά μέτρα), 5 κτίρια εκ των οποίων το Marina Tower θα φθάσει τα 200 μέτρα ύψος, 4 ξενοδοχεία με 1.000 δωμάτια εκτός του resort (ένα στη Μαρίνα Αγ. Κοσμά που θα μοιάζει με σκάφος, ένα family resort, ένα δεξιά στον χώρο και το resort), 2 εμπορικά κέντρα (ένα Mall στη Λ. Βουλιαγμένης και ένα boutique Mall στη Μαρίνα Αγ. Κοσμά), καζίνο, Medical Tourism Center και βέβαια πάρκο αναψυχής (στο κέντρο), ενώ έργα θα γίνουν και στη διαχείριση των υδάτων.
Η Lamda Development υπολογίζει από θα προσελκύσει στην Αθήνα, άνω του 1 εκατ. τουρίστες ανωτέρου βιοτικού επιπέδου, που θα μπορέσουν να διαμείνουν παντού στην πόλη και θα έχουν αυξημένη μέση δαπάνη, στα 1.500 ευρώ, από 850 ευρώ που είναι σήμερα.
Το σχέδιο περιλαμβάνει τουλάχιστον 10 αρχιτεκτονικά τοπόσημα, με διεθνή ονόματα, όπως για παράδειγμα το μουσείο Guggenheim στο Μπιλμάο και το Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη, που άλλαξαν την εικόνα των περιοχών αυτών και αύξησαν τον τουρισμό.
Ηδη έχουν προσεγγίσει την εταιρεία πρέσβεις κρατών, προτείνοντας εταιρείες των χωρών τους για συνεργασία.
Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων, περίπου 60%, θα επέλθει από τις πωλήσεις των κατοικιών, δηλαδή το οικιστικό μέρος της επένδυσης. Στόχος είναι να απορροφηθούν 10.000 κατοικίες, προκειμένου η εταιρεία να είναι πολύ κερδοφόρος. Ηδη υπάρχει μεγάλη ζήτηση, από Ελληνες του εξωτερικού και από Κινέζους που θέλουν Glden Visa, με τη δουλειά να ξεκινά ουσιαστικά τώρα, από τη στιγμή που προχωρούν οι αδειοδοτήσεις.
“Φανταστείτε ο κόσμος ότι θα κινείται σε ένα πάρκο με 45 χιλιόμετρα πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους και θα μετακινείται με τραμ από τη Λ. Βουλιαγμένης μέχρι τη Λ. Ποσειδώνος (παραλιακή),” είπε χαρακτηριστικά ο Οδυσσέας Αθανασίου.
Τι θα γίνει εντός της πρώτης πενταετίας
Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει κατά την πρώτη πενταετία, την κατασκευή περίπου 1.000 πολυτελών κατοικιών στην παραλιακή ζώνη, τα εμπορικά κέντρα (Malls) και το Integrated Resort and Casino – IRC. Οι κατοικίες είναι που θα συμβάλλουν στην κερδοφορία, όπως και η εμπορική δραστηριότητα, ενώ το ξενοδοχείο θα επηρεάσει περισσότερο την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Η εταιρεία σκοπεύει να πουλά με 3.500 – 4.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, διαθέτοντας πάνω από 500 κατοικίες τον χρόνο.
Στον βόρειο άξονα, προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο (Mall), με 72.000 τ.μ. για ενοικίαση (37 ευρώ / τ.μ. τον μήνα), δύο φορές μεγαλύτερο του αντίστοιχου στο Μαρούσι καθώς και το δεύτερο Mall στη Μαρίνα Αγ. Κοσμά. Θα λειτουργήσουν 2013 – 2014.
Επίσης, την πρώτη πενταετία θα λειτουργήσει και το Integrated Resort and Casino – IRC, που θα συμβάλλει στα έσοδα και στην τουριστική ανάπτυξη.
Οσον αφορά τη σχεδιαζόμενη δαπάνη της εταιρείας, την πρώτη πενταετία, φθάνει στα 2 δισ. ευρώ, με τραπεζικό δανεισμό 850 εκατ., ενώ στόχος είναι να έχει 1,2 δισ. έσοδα.
Η εταιρεία για να μετριάσει το οικονομικό ρίσκο, αύξησε το μετοχικό της κεφάλαιο και μολονότι μπορεί η ίδια να κατασκευάσει τα ξενοδοχεία, επιλέγει να συνεργαστεί με τις κορυφαίες στο είδος τους εταιρείες (ξενοδοχεία, ουρανοξύστες, ιατρικό κέντρο κ.α.) και να λειτουργήσει με σχήμα κοινοπραξίας (joint venture), κι ας έχει μειοψηφία. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι να αναλάβουν ηγετική δράση κορυφαίες εταιρείες.
Παράλληλα, η επικοινωνία του έργου προς το κοινό. θα ξεκινήσει σταδιακά και θα εντείνεται. Επίσης, η εταιρεία θα πλαισιώσει τα στελέχη της με νέα πρόσωπα, έμπειρα στον τομέα τους.
Ενυδρείο και Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων στο Golden Hall
“Αν δεν είχαμε τέτοια εμπορική δραστηριότητα, δεν θα καταθέταμε πρόταση για το Ελληνικό,” ανέφερε ο Οδυσσέας Αθανασίου, καθώς από 50 εκατ. κερδοφορία το 2009, τον Σεπτέμβριο του 2019 έφθασε στα 59 εκατ. Μάλιστα, ενώ η κατανάλωση στην περίοδο της κρίσης μειώθηκε και τα Malls της εταιρείας είχαν 4% κλειστά καταστήματα, όταν η αγορά γενικά είχε 30%, η εταιρεία εμφάνισε +10% τζίρο από την εποχή που ήταν στο peak της. Επίσης, από το 2014 κάνει συνεχή ρεκόρ κερδοφορίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ακολουθεί τις εξελίξεις με το ηλεκτρονικό εμπόριο (online), που θα αναπτυχθεί και στη χώρα μας και για το λόγο αυτό θα ενισχύσει τους χώρους αναψυχής στα εμπορικά κέντρα, ξεκινώντας με τη λειτουργία ενυδρείου και Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων στο Golden Hall, ώστε να αυξήσει την τουριστική δραστηριότητα, ενώ μέσω ανεξάρτητης εταιρείας που θα ελέγχει όλα τα Malls, θα εισαχθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο στο χρηματιστήριο.
Καταλήγοντας, η πορεία τη μετοχής από τον Ιούλιο του 2014 έως τώρα, έχει αύξηση 84%, με μέση απόδοση 12,5%.
Πηγή: HuffPost