Πώς η Β. Ελλάδα μπορεί να καταγράψει ρεκόρ τουριστών φέτος;

1.261

Η εποχή του κορωνοϊού επιφυλάσσει όπως φαίνεται εκπλήξεις όχι μόνο στην καθημερινότητά και τις συνήθειες μας αλλά και στον τρόπο με τον οποίο θα κάνουμε ταξίδια.

Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, οι οδικές μετακινήσεις είναι αυτές που θα πρωταγωνιστήσουν στον τομέα των μεταφορών αλλά και αυτές που θα τονώσουν κατά κάποιο τρόπο την τρέχουσα τουριστική περίοδο. Ένα ταξίδι με όχημα φαντάζει ως η πλέον ασφαλέστερη και συμφέρουσα επιλογή αν αναλογισθεί κανείς την μεγάλη πτώση των τιμών στα καύσιμα.

Λόγω των περιορισμών στις αεροπορικές μετακινήσεις παραδοσιακοί προορισμοί όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου θα χάσουν σημαντικό ποσοστό τουριστών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, πολύ πιθανόν, η Β. Ελλάδα να καταγράψει ποσοστά ρεκόρ σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας λόγω του οδικού τουρισμού.

Η Ελλάδα διαθέτει πολλούς προορισμούς στους οποίους μπορούμε να απολαύσουμε ξέγνοιαστες οικογενειακές και ήσυχες διακοπές, διαφορετικές όμως από αυτές που έχουμε συνηθίσει στα νησιά με τον μαζικό εισερχόμενο τουρισμό. Μάλιστα, εκτός από τα όμορφα μέρη, η χώρα μας διαθέτει και αρκετούς σύγχρονους οδικούς άξονες οι οποίοι θα αποτελέσουν με τη σειρά τους ένα ισχυρό πλεονέκτημα για την τόνωση του οδικού τουρισμού. Για παράδειγμα, κάποιος που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη μπορεί εύκολα και γρήγορα να κινηθεί στον βασικό κορμό της ηπειρωτικής Ελλάδας και να καταλήξει με άνεση ακόμα και στην Πελοπόννησο.

Βέβαια, αυτή η μορφή τουρισμού αφορά συγκεκριμένες περιοχές της χώρας και όχι τα νησιά μας (με εξαίρεση το νησί της Λευκάδας) στα οποία αναπτύσσεται ο κύριος όγκος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω είναι η άμεση εφαρμογή υγειονομικού πρωτοκόλλου για τα καταλύματα που θα θέτει όρους και για εκείνους που θα έρθουν αλλά και για τους εργαζομένους στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Οδικός τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα

Εδώ και χρόνια ο οδικός τουρισμός αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της Βόρειας Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι από τα 8 εκατομμύρια τουριστών που ήρθαν στη χώρα μας, πάνω από τα 7 κατευθύνθηκαν σε προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας, με τη Χαλκιδική να κατέχει τα ηνία. Κύριοι πελάτες οι Βούλγαροι, οι Σέρβοι αλλά και οι Τούρκοι.

Ωστόσο, αυτήν την περίοδο, όλα είναι ρευστά καθώς δεν έχουν τεθεί οι κανόνες με τους οποίους μπορεί να υπάρξει ασφαλής μετακίνηση των τουριστών τόσο εκείνων που θα έρθουν με τουριστικά λεωφορεία όσο και των μεμονωμένων ταξιδιωτών και για το άνοιγμα των συνόρων.

Τι δείχνουν τα περσινά νούμερα για τον οδικό τουρισμό

Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας). Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Κύριες αγορές έλευσης τουριστών μέσω των οδικών αξόνων είναι η Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.

Θεοχάρης: Δε θα θέλαμε με τίποτε να περιοριστεί η φετινή χρονιά μονό στον οδικό τουρισμό

Στην παρέμβαση του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης τόνισε ότι «ο οδικός τουρισμός θα ανακάμψει πιο γρήγορα και συνεπώς πρέπει να υπάρξουν οι συνθήκες για γρήγορο άνοιγμα των συνόρων». Από την άλλη υπογραμμίζει ο κ. Θεοχάρης ότι «ο οδικός τουρισμός δεν είναι το καλύτερο είδος τουρισμού, οπότε δε θα θέλαμε με τίποτε να περιοριστεί η φετινή χρονιά μονό σε αυτό το είδος».

Για το υπουργείου Τουρισμού, αποτελεί προτεραιότητα ο οδικός τουρισμός από τις αγορές των Βαλκανίων με τον κ. Θεοχάρη να τονίζει τα εξής: «Διαμορφώνουμε όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις οδικές πύλες εισόδου της χώρας και παράλληλα κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τάχιστα να καταστήσουμε εφικτές τις ροές από τα Βαλκάνια». «Ο οδικός τουρισμός αποτελεί τομέα ο οποίος μπορεί να συμβάλλει στη στήριξη της ζήτησης στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς άλλα και στην επέκταση της περιόδου», υπογραμμίζει ο κ. υπουργός.