Λάρισα: Το απόλυτο weekend destination στην καρδιά της Ελλάδας! (Μέρος 2ο)

171

Τα τελευταία χρόνια, η Λάρισα απέκτησε υποδομές, τουριστικές και μεταφορικές, αλλά το σημαντικότερο, απέκτησε κουλτούρα υποδοχής και φιλοξενίας. Τι θα λέγατε για μίνι απόδραση στην καρδιά της Θεσσαλίας;

Την πρώτη μέρα της εκδρομής την αφιερώσαμε εξ ολοκλήρου στην πόλη της Λάρισας. (μπορείτε να δείτε εδώ το 1ο μέρος) Η δεύτερη μέρα θα είναι γεμάτη πολιτισμό και… τσίπουρο! Ακολουθείστε μας!

2η ημέρα – Σάββατο: Μουσεία και Πολιτισμός / Ελασσόνα, Τσαριτσάνη, Τύρναβος)

Η μέρα μας ξεκίνησε ιδανικά! Παρ’ όλο που δε θέλαμε να αποχωριστούμε τα υπέροχα, απαλά μας κρεβάτια στο δωμάτιο του Grecotel Larisa Imperial, σηκωθήκαμε και πρώτη μας στάση ήταν το εστιατόριο του ξενοδοχείου. Για τη σημερινή μέρα, ένα πλούσιο πρωινό ήταν απαραίτητο και το πρωινό του ξενοδοχείου ήταν ό,τι καλύτερο. Η γυάλινη οροφή του εστιατορίου, που άφηνε όλο τον πρωινό ήλιο να μπαίνει, σε συνδυασμό με την τεράστια ποικιλία εδεσμάτων και τον απολαυστικό καφέ, μας έδωσαν όλη την ενέργεια που χρειαζόμασταν!

Η Λάρισα του Πολιτισμού: Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας – Δημοτική Πινακοθήκη «Κατσίγρα»

Σάββατο λοιπόν και το πρωί ήταν αφιερωμένο στον πολιτισμό! Η Λάρισα είναι μια πόλη που έχει επενδύσει στον πολιτισμό τα τελευταία χρόνια. Ήταν εξάλλου υποψήφια και για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021! Επισκεφτήκαμε αρχικά το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας (2413 508242), το νέο αρχαιολογικό και ιστορικό Μουσείο της πόλης, που είναι ήδη βραβευμένο σε διεθνείς διαγωνισμούς αρχιτεκτονικής. Ένα υπερσύχρονο κτίριο με μια τεράστια μόνιμη συλλογή, που παρουσιάζει όλες τις ιστορικές περιόδους της ζωής στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, από ευρήματα της παλαιολιθικής εποχής μέχρι και την Οθωμανική Περίοδο. Είναι ανοικτό και τα Σαββατοκύριακα από τις 8.30 το πρωί τους χειμερινούς μήνες και από τις 8.00 το πρωί τους θερινούς, μέχρι τις 20.00 το βράδυ. Ο πλούτος των εκθεμάτων ρίχνει φως στη μεγάλη Ιστορία της πλούσιας αυτής περιοχής, που ήταν επί χιλιετίες σταυροδρόμι πολιτισμών και διεκδικούμενο έδαφος, ακολούθησε δηλαδή τη μοίρα όλων των ελληνικών εδαφών. Αυτό που προσωπικά μου έκανε εντύπωση, ήταν τα ρωμαϊκά ευρήματα που καταδεικνύουν ότι το Αρχαίο Θέατρο της πόλης είχε χρησιμοποιηθεί, εκτός από θεατρικές παραστάσεις και για ρωμαϊκού τύπου μονομαχίες! Οι 2 ώρες που δώσαμε στο Διαχρονικό Μουσείο δεν είναι αρκετές για να μελετήσεις φυσικά όλα τα εκθέματα, αλλά σου δίνουν μια πολύ καλή ιδέα για το τι ήταν και είναι η Θεσσαλία.

Η επόμενή μας στάση ήταν η Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης που φέρει το όνομα Μουσείο Κατσίγρα (2410 616266), από τον ιατρό Γ. Κατσίγρα που δώρισε όλη τη συλλογή του 780 πινάκων από Έλληνες ζωγράφους των 2 τελευταίων αιώνων στο Δήμο Λαρισαίων. Αυτό αποτέλεσε τη βάση για την τωρινή συλλογή της, που εκτός από τους αρχικούς πίνακες περιλαμβάνει μερικά γλυπτά, μερικά ακόμα έργα τέχνης μεταγενέστερης δωρεάς και τα ιστορικής σημασίας έπιπλα γραφείου του μεγάλου αρχαιολόγου Ερρίκου Σλήμαν, σχεδιασμένα από τον Τσίλερ, που αποτελούσαν το προσωπικό γραφείο του. Το Μουσείο Κατσίγρα είναι ανοικτό από τις 10.00-14.00 και από τις 18.00-21.00 και τα Σ/Κ. Τα δυο σημαντικά μουσεία απέχουν μεταξύ τους γύρω στα 800 μέτρα και αν έρχεστε με αμάξι (όπως εμείς), να ξέρετε ότι έχουν και τα 2 παρκινγκ, αν και του Μουσείου Κατσίγρα είναι πολύ πιο ευρύχωρο.

Κατά τις 14.00 είχαμε τελειώσει πια από τα 2 σημαντικά μουσεία της πόλης, σκεπτόμενοι πόσα από τα εκθέματα δεν είχαμε προλάβει να δούμε. Όμως έτσι κι αλλιώς, είχαμε ήδη πάρει την απόφαση να ξαναέρθουμε σύντομα στη Λάρισα, οπότε μια δεύτερη επίσκεψη σε καθένα από αυτά θα ήταν σίγουρα στο πρόγραμμα!

Ελασσόνα – Τσαριτσάνη: Το βασίλειο της πέτρας

Γεμάτοι δέος για την ιστορία της περιοχής, μπήκαμε στο αυτοκίνητο για το πρώτο μέρος του μικρού road trip που είχαμε προγραμματίσει. Είχαμε σκοπό να δούμε αρκετά ιδιαίτερα μέρη, που είναι τόσο κοντά στη Λάρισα, που ίσως Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς, θα τα χαρακτήριζαν «προάστια». Θα ξεκινούσαμε από το πιο απομακρυσμένο για να επιστρέψουμε το βράδυ στη Λάρισα. Ξεκινήσαμε λοιπόν, μέσω της Επαρχιακής Οδού για Ελασσόνα, που βρίσκεται 40 χλμ. από τη Λάρισα, και σε μισή ώρα και κάτι είχαμε φτάσει. Η Ελασσόνα, λόγω θέσης είναι σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος, που ενώνει τη Θεσσαλία, με τη Μακεδονία και την Ήπειρο. Μια πόλη πραγματικά χτισμένη για να βλέπει τον Όλυμπο, η Ελασσόνα έχει κι αυτή τα μνημεία της, όπως το τοξωτό γεφύρι, που αποτελεί σύμβολο της πόλης και θυμίζει πολύ τα αντίστοιχα της Ηπείρου. Φυσικά, το ιστορικό Μοναστήρι της Παναγίας Ολυμπιώτισσας, που χρονολογείται από το 13ο αι., είναι το βασικό αξιοθέατο, αλλά ταυτόχρονα ένα θρησκευτικό προσκύνημα για όλη την περιοχή. Το προλάβαμε ανοιχτό κι έτσι ανάψαμε ένα κερί, κάτι που κάνουν αρκετοί άνθρωποι κάθε μέρα.

Τί κάνεις όταν έχει φτάσει 16.00 κι εσύ δεν έχεις φάει; Μα φυσικά πεινάς σαν λύκος και πας για φαγητό. Ευτυχώς στην Ελασσόνα πετύχαμε την ταβέρνα «στου Θωμά» (2493 024230). Μια κλασσική ελληνική ταβέρνα με τοπικό χρώμα κι ωραία κρέατα, που ευτυχώς βρήκαμε να κάτσουμε γιατί ήμασταν μόνο 2, κι όλο το μέρος ήταν πιασμένο από μεγάλες παρέες! Μετά το φαγητό και το απαραίτητο κέρασμα σε μορφή γλυκού, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και συνεχίσαμε!

Η Τσαριτσάνη ήταν ο επόμενος σταθμός μας σε αυτό το «ταξίδι επιστροφής». Μόλις 10 λεπτά από την Ελασσόνα, είναι ένα υπέροχο χωριό, που λες και είναι σκαλισμένο όλο από πέτρα. Η Τσαριτσάνη έχει μεγάλη ιστορία και μαζί με τα Αμπελάκια, ήταν κάποτε μια πολύ πλούσια κωμόπολη, που βάσισε την ευημερία της στο εμπόριο χρωματιστών υφασμάτων. Τα αρχοντικά και οι πύργοι που τη στολίζουν μαρτυρούν την οικονομική της ιστορία κι έχουν σωθεί από τις άγριες μάχες του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και αργότερα του Εμφυλίου. Τα θαύματα της πέτρας είναι εμφανή εδώ, με κάθε κτίριο να είναι μια μοναδική μαρτυρία της τέχνης και του πλούτου της περιοχής.

Τύρναβος: Πρωτεύουσα του Τσίπουρου και των αποσταγμάτων

20 χλμ χωρίζουν την Τσαριτσάνη από τον Τύρναβο, την πρωτεύουσα του Τσίπουρου. Σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί. Ο Τύρναβος φυσικά είναι πανελληνίως, μάλλον παγκοσμίως γνωστός για το τσίπουρο! Είναι λες και το μυρίζεις στον αέρα. Ο Αγροτικός Οινοποιητικός Συνεταιρισμός Τυρνάβου είναι υπεύθυνος για το συντονισμό της παραγωγής των εκλεκτών αποσταγμάτων της περιοχής. Έχει μέλη περίπου 500 επαγγελματίες, εφαρμόζει τεχνικές πατροπαράδοτες και σύγχρονες και εγγυάται το ποιοτικότερο αποτέλεσμα. Καρδιά της παραγωγής είναι το οινοποιείο και αποσταγματοποιείο του Συνεταιρισμού 1 χλμ έξω από την πόλη, που είναι επισκέψιμο και εκεί βρήκαμε αρκετές συσκευασίες τσίπουρου κι άλλων αποσταγμάτων. Όχι, δεν τα ήπιαμε όλα, εξάλλου οδηγούσαμε και πρέπει πάντα να είμαστε ασφαλείς για τους εαυτούς μας και τους άλλους. Πήραμε όμως δώρα, που ξέρουμε ότι κάποιοι θα εκτιμήσουν δεόντως!!

16 χλμ απέχει ο Τύρναβος από τη Λάρισα και όταν επιστρέψαμε τα φώτα της πόλης έλαμπαν καθώς είχε νυχτώσει. Το Grecotel Imperial Plaza μας καλωσόρισε, κι αφού ξεκουραστήκαμε και κάναμε μπάνιο, αποφασίσαμε να μην βγούμε. Την άλλη μέρα είχαμε ξύπνημα πρωινό και φουλ πρόγραμμα. Οπότε κάναμε κάτι ακόμα καλύτερο! Μείναμε στο ξενοδοχείο! Στο υπέροχο Lounge Bar απολαύσαμε 2 ωραία κοκτέιλ και κάτσαμε να συζητάμε για αρκετή ώρα. Η χαλαρωτική μουσική του μπαρ και η γυάλινη οροφή όπου βλέπαμε τον ουρανό δημιούργησε μια όμορφη ατμόσφαιρα που μας έκανε να μη θέλουμε να πάμε για ύπνο!