Τη στιγμή που εκατομμύρια άνθρωποι, από κάθε γωνιά του κόσμου, προσπαθούν να προστατευθούν από τον κορωνοϊό, παραμένοντας στα σπίτια τους, οι κροίσοι του πλανήτη αρχίζουν να… σαλπάρουν.
Πολλοί κινούνται προς εξωτικούς προορισμούς και ιδιόκτητα νησιά
«Τα περισσότερα γιοτ που είναι μεγαλύτερα από 90 μέτρα έχουν μίνι-νοσοκομεία, ή ασφαλή ιατρεία. Μετά την έξαρση του κορωνοϊού, τα πρακτορεία που παρέχουν νοσηλευτικές υπηρεσίες (σ.σ. νοσοκόμες) προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την τεράστια ζήτηση που υπάρχει» τονίζεται στο δημοσίευμα.
Το Forbes ήρθε σε επαφή με ειδικούς της βιομηχανίας των γιοτ οι οποίοι επιβεβαίωσαν ότι «ένας μεγάλος αριθμός από superyacht αυτή την ώρα ταξιδεύουν, ή ήδη βρίσκονται, σε ασφαλείς προορισμούς, κοντά σε ιδιόκτητα νησιά, μακριά από τα μαινόμενα πλήθη και την πιθανή μόλυνση από τον κορωνοϊό».
Ο Αλεξ Χάουμπριτς, του Yachtie World, δήλωσε στο Forbes ότι αρκετοί ιδιοκτήτες χρησιμοποιούν τα σκάφη και τις θαλαμηγούς τους για την κοινωνική αποστασιοποίηση, παρατηρώντας, ωστόσο, ότι πολλοί εργαζόμενοι σε γιοτ έχουν χάσει τις δουλειές τους.
Υπάρχουν περιπτώσεις, ωστόσο, όπου ακόμη και τα superyachts έρχονται αντιμέτωπα με μέτρα περιορισμού. «Η Αντίγκουα και η Μπαρμπούντα δεν δέχονται πλέον σκάφη από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Οι Μπαχάμες και οι Παρθένες Νήσοι, την ίδια ώρα, έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις, επιτρέποντας μόνο τις άκρως αναγκαίες, ενώ ο Αγιος Μαρτίνος, έκλεισε τα θαλάσσια σύνορά του για όλους τους επισκέπτες, ακόμη και στους… κροίσους με τα superyacht» εξηγεί το Forbes.
Με νοσοκόμες για όλες τις δουλειές
Το πρακτορείο Wilson Halligan εξοπλίζει γιοτ με προσωπικό και νοσηλευτές. Σε διαφήμισή του δίνει μια διαφορετική εικόνα από αυτό που θα περίμενε κάποιος, καθώς παρουσιάζει τις νοσοκόμες ως… γενικών καθηκόντων. Μεταξύ άλλων, στη διαφήμιση αναφέρεται ότι πρέπει να λειτουργεί τους ιατρικούς σταθμούς στο γιοτ, να ρυθμίζει το στοκ των ιατρικών υλικών, να κάνει παραγγελίες, να καλύπτει ιατρικά καθήκοντα. «Συχνά υπάρχουν δυο νοσοκόμες που δουλεύουν μαζί και, κάποιες φορές, ακόμη και γιατρός, για τα μεγαλύτερα σκάφη» προστίθεται στη διαφήμιση.
Το Forbes περιγράφει μια ακόμη πιο «σκοτεινή» εικόνα:
«Οι νοσοκόμες συχνά κάνουν διπλές βάρδιες, βοηθούν στα οικιακά και σε άλλες υπηρεσίες, και πολλές φορές όλο αυτό διαρκεί για πέντε μήνες και περισσότερο, με έναν μήνα ανάπαυλα και μετά… ξανά από την αρχή».
Μια νοσοκόμα που μίλησε στο περιοδικό υποστήριξε ότι στο superyacht στο οποίο εργαζόταν υπήρχε εξοπλισμός για ακτινογραφίες, ακόμη και θάλαμος αποπίεσης.
Ποια superyacht είναι κινητά… νοσοκομεία
Σύμφωνα με το Superyacht Fan, ένας πολύ μεγάλος αριθμός από θαλαμηγούς έχουν πλήρη νοσοκομειακό εξοπλισμό. Ενα από αυτά είναι το Al Salamah, του μπιν Αμπντούλ Αζίζ, το οποίο έχει δυο νοσοκομεία -ένα για τον ίδιο και την οικογένειά του και ένα ακόμη για επισκέπτες.
Νοσοκομεία έχουν το Al Raya, το Jubilee (της οικογένειας Ουόλτον), το Al Riyadh και το superyacht Turama. Το πασίγνωστο Eclipse του Ρόμαν Αμπράμοβιτς έχει πλήρως εξοπολισμένες ιατρικές αίθουσες και νοσηλευτές, όπως και τα McCarthur Explorer Yacht, Alexander, και Intrepid (του δισεκατομμυριούχου Ερικ Σμίντ).
Ο συντάκτης του Forbes περιγράφει στη συνέχεια και τη δική του εμπειρία στο superyach Flying Fox, όπου υπήρχε θάλαμος αποσυμπίεσης και ιατρική αίθουσα, με εκτενή εξοπλισμό για έκτακτες ανάγκες. «Εχω μπει σε πολλά ακόμη γιοτ, όπου οι χώροι των σπα έχουν τη δυνατότητα να μετατρέπονται σε ιατρικές αίθουσες, με παροχή οξυγόνου και πολλές ακόμη παροχές» σημειώνει.
Τα περισσότερα γιοτ των κροίσων του πλανήτη, καταλήγει το δημοσίευμα, έχουν και εξοπλισμό για τηλεϊατρική, προκειμένου να στέλνουν δεδομένα σε γιατρούς που βρίσκονται μίλια μακριά, ώστε να καθοδηγούν τη θεραπεία.