Φεβρουάριος στην Αιώνια Πόλη – Λίγο πριν έρθει το χάος

Γράφει η Κάλλια Μαλλιαράκη

Φλεβάρης του 2020. Ήταν ο μήνας που ξεκινήσαμε για το πολυπόθητο ταξίδι του μέλιτος. Ο γάμος μας έγινε τον Σεπτέμβρη του 2019 αλλά δεν είχαμε καταφέρει λόγω των υποχρεώσεων να πάμε κάπου.

Έτσι λοιπόν, αρχίσαμε να ψάχνουμε ωραίους αλλά και ρομαντικούς κυρίως προορισμούς. Μη έχοντας ταξιδέψει ξανά στο εξωτερικό είχα κάποιους ενδοιασμούς, όμως χαζεύοντας στο ίντερνετ, η Ρώμη μου έκλεινε προκλητικά το μάτι και με προσκαλούσε να χαθώ στη μαγεία της.

Ξεκινήσαμε κλείνοντας τα εισιτήρια και λίγο αργότερα το ξενοδοχείο. Ετοίμαζα τα πράγματά μας και προσπαθούσα να φτιάξω ένα πρόγραμμα για τις ημέρες που θα μέναμε εκεί, μιας και η οργανωτική μου φύση δε μου άφησε περιθώρια. Εν τέλει δικαιώθηκα, αφού η Ρώμη έχει τόσα πράγματα να δεις και όλα τόσο μοναδικά. Το μόνο που με έκανε λίγο επιφυλακτική ήταν ότι στο νοσοκομείο της Ρώμης υπήρχαν ήδη δύο κρούσματα του νέου κορωνοϊού.

Για εμάς στην Ελλάδα ήταν ακόμη κάτι άγνωστο, αφού ο ιός δεν είχε κάνει ακόμα την είσοδο στη χώρα μας. Στην αρχή για να πω την αλήθεια σκέφτηκα να ακυρώσω το ταξίδι, αλλά επικοινώνησα με το ξενοδοχείο της Ρώμης και αφού μου επιβεβαίωσαν πως τα πράγματα στην Ρώμη ήταν ήρεμα και ελεγχόμενα, έβαλα στη βαλίτσα μου δύο αντισηπτικά και μερικές μάσκες και ετοιμάστηκα για αναχώρηση.

Το ταξίδι στην Αιώνια Πόλη μόλις ξεκίνησε…

ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ – Ξεκινήσαμε την περιήγησή μας από το Κολοσσαίο και τη Ρωμαϊκή Αγορά. Το εντυπωσιακό αυτό αμφιθέατρο είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο δημοφιλή, τουριστικά αξιοθέατα της Ρώμης και δικαίως περιλαμβάνεται πάντα στο πρόγραμμα κάθε ταξιδιώτη.

Το Κολοσσαίο

Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στη Ρωμαϊκή Αγορά και είδαμε από κοντά τον Παλατινό Λόφο.

Αργότερα κατευθυνθήκαμε προς την εντυπωσιακή Φοντάνα Ντι Τρέβι, η οποία αποτελεί το πιο διάσημο και αναμφισβήτητα το πιο όμορφο συντριβάνι της Ρώμης. Εκατοντάδες τουρίστες συνωστίζονται κάθε μέρα έξω από το ιστορικό αξιοθέατο για μια φωτογραφία. Φυσικά, δεν παραλείψαμε να ρίξουμε ένα κέρμα στο νερό, ευχόμενοι -μεταξύ άλλων- να επιστρέψουμε στη Ρώμη, όπως λέει και ο μύθος.

Το δημοφιλέστερο αξιοθέατο στη Ρώμη. Η Φοντάνα Ντι Τρέβι

Εκεί απολαύσαμε και το γευστικότερο παγωτό που έχουμε δοκιμάσει ποτέ! Άλλωστε οι Ιταλοί δε φημίζονται άδικα για το Gelato τους.

Αφού περπατήσαμε στα στενά γύρω από τη Φοντάνα, κάναμε μία στάση στο μεγαλύτερο σε μέγεθος ρωμαϊκό μνημείο που έχει διασωθεί έως σήμερα, το σχεδόν άφθαρτο Πάνθεον, ή αλλιώς τον ναό «Όλων των Θεών».

Το Πάνθεον, ή αλλιώς ναός «Όλων των Θεών»

Έπειτα κατευθυνθήκαμε προς τη Πιάτσα Ναβόνα. Θαυμάσαμε και θα φωτογραφίσαμε την Κρήνη των Τεσσάρων Ποταμών του Μπερνίνι αλλά και το συντριβάνι του Ποσειδώνα.

Η ημέρα μας έκλεισε με απολαυστικά σπαγγέτι σε ένα από τα τουριστικά εστιατόρια της περιοχής και με έναν περίπατο στις όχθες του Τίβερη.

ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ – Έχοντας παρακολουθήσει την προηγούμενη ημέρα το δελτίο ειδήσεων και ανησυχώντας για τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊού, πήραμε μάσκες και αντισηπτικά για να μπούμε στο μετρό, με προορισμό το Βατικανό. Εκεί είδαμε από κοντά την εντυπωσιακή Βασιλική του Αγίου Πέτρου και φυσικά ανεβήκαμε στον Τρούλο για να απολαύσουμε τη μοναδική θέα.

Το Βατικανό
Η θέα από τη Βασιλική του Αγ. Πέτρου

Σειρά είχε η Καπέλα Σιξτίνα και τα μουσεία του Βατικανού με τις αίθουσες που εκθέτουν ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών. Αυτή η περιήγηση μας πήρε μια ολόκληρη μέρα, αφού η αναμονή για να μπεις είναι τεράστια. Παρ’όλα αυτά, άξιζε το κόπο, μιας και όσα συναντήσαμε ήταν μοναδικής ομορφιάς.

ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ – Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στην Πιάτσα ντι Σπάνια, μία από τις πιο γνωστές πλατείες της Ρώμης. Ανεβήκαμε στη Σκαλινάτα, και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες.

Η περίφημη Πιάτσα Ντι Σπάνια

Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στα στενά γύρω από την πλατεία και συγκεκριμένα στη Βία Κοντότι, έναν δρόμο στον οποίο βρίσκονται τα καταστήματα και οι μπουτίκ πολλών πασιγνωστών οίκων μόδας.

Εκεί εκτός από κάποια ψώνια, επισκεφτήκαμε και μερικά από τα εντυπωσιακά αξιοθέατα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, την Πιάτσα ντελ Πόπολο και την Βίλα Μποργκέζε.

Η Βίλα Μποργκέζε είναι το μεγαλύτερο δημόσιο πάρκο της Ρώμης και οφείλω να ομολογήσω πως περάσαμε τέλεια, αφού εκτός από το να εξερευνήσουμε τον ζωολογικό της κήπο, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μία μοναδική βαρκάδα στη λιμνούλα.

Βίλα Μποργκέζε. Το μεγαλύτερο δημόσιο πάρκο της πόλης
Ώρα και για μία βαρκάδα

Το βράδυ απολαύσαμε το ποτό και το φαγητό μας σε μία μποέμ γειτονιά της Ρώμης, το Τραστέβερε.

ΗΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ – Η τέταρτη ημέρα ήταν και η τελευταία αφού το μεσημέρι ταξιδεύαμε. Ενώ θεωρούσαμε πως ένα τριήμερο θα ήταν αρκετό, κάναμε λάθος!

Σήμερα που γράφω αυτό το κείμενο τίποτα στη Ρώμη δε θυμίζει τις μαγικές εκείνες εμπειρίες. 2 μήνες μετά κι η Ιταλία μετρά τις πληγές που δημιούργησε ένας ύπουλος και αόρατος εχθρός.

Το ταξίδι μας εκεί ήταν μια μοναδική εμπειρία. Ένα μόνο θα άλλαζα: Την ευχή μου στην Φοντάνα Ντι Τρέβι…