Ηλεκτρονικό εισιτήριο και τηλεματική αποκτούν τα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τόσο στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όσο και στο Μετρό, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2023. Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια -που κατατέθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή – προβλέπεται η επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Το σύστημα τηλεματικής υποτίθεται πως θα στηρίξει τις καταγγελίες επιβατών, οι οποίοι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιείται ένα καθορισμένο δρομολόγιο τόσο από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ, αλλά και από τα ΚΤΕΛ, μπορούν να προχωρούν σε καταγγελίες. Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πως με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών το πρόστιμο που θα επιβάλλεται σε ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ αν δεν εκτελούν καθορισμένο δρομολόγιο θα ξεκινάει από τα 2.000 ευρώ και θα διπλασιάζεταισε περίπτωση υποτροπής.
Ειδικά για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης από την πλήρη κατάρρευση του ΟΑΣΘ, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πως στις περιοχές ευθύνης του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ μπορούν να εκτελούν δρομολόγια αστικών συγκοινωνιών και τα ΚΤΕΛ, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, εξαιρουμένου του 2020.
Για το σκοπό αυτό υπογράφεται σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΘ ή του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ που μπορεί να είναι διάρκειας μέχρι δύο ετών -ήδη προωθείται σχετική συμφωνία του ΟΑΣΘ με ΚΤΕΛ για την ανάθεση 25 λεωφορειακών γραμμών. Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης προβλέπεται πως εκτός από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μπορούν να εκτελούν δρομολόγια αστικών συγκοινωνιών και άλλα ΚΤΕΛ με βάση σχετική συμφωνία.