Ενδιαφέρον από τη Fraport για ακόμη 22 περιφερειακά αεροδρόμια

7

Την επέκταση των αεροδρομίων Κέρκυρας, Κω, Μυκόνου και Σαντορίνης δρομολογεί η Fraport Greece μέσα στα επόμενα χρόνια, σε ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους. Η επιλογή τους βασίζεται τόσο στον υψηλό όγκο επιβατικής κίνησης που καταγράφουν όσο και στο σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς οι υπάρχουσες υποδομές τους έχουν αρχίσει να φθάνουν στα όρια κορεσμού.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Καθημερινής, η φετινή χρονιά υπήρξε ιδιαίτερη για τη Σαντορίνη λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας που σημειώθηκε κατά τη χειμερινή περίοδο. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο επικεφαλής του Cluster A της Fraport Greece, Γιώργος Βαρσάμης, στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025, πρόκειται για ένα φαινόμενο με βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο, χωρίς να επηρεάζεται η παγκόσμια ακτινοβολία του νησιού, που παραμένει ναυαρχίδα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν η επιβατική κίνηση εμφάνισε πτώση έως και 50% σε σχέση με το 2024, η εικόνα έχει βελτιωθεί σημαντικά, με τις απώλειες να περιορίζονται αισθητά κυρίως τον Αύγουστο.

Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ενίσχυσης της δυναμικότητας και στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Χανίων, ώστε να μπορούν στο μέλλον να ανταποκριθούν στην αυξημένη κίνηση που αναμένεται στους συγκεκριμένους προορισμούς. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα δύο πρώτα εκτιμάται ότι θα ενδυναμωθεί και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας καθώς ρίχνεται πλέον στη μάχη το νέο ραντάρ στην Ανδραβίδα, το οποίο καλύπτει αυτές τις δύο περιοχές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, στα οποία περιλαμβάνονται και τα προαναφερθέντα, αντλούν, με μοναδική εξαίρεση το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, τη δυναμική τους κυρίως από τον τουρισμό, ο οποίος αποτελεί και τη βασική δεξαμενή της κίνησής τους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης των επιβατών προβλέπεται να παρουσιάσει σημάδια σταθεροποίησης, από τις υψηλές ταχύτητες που «έγραψε» μετά την επάνοδο στην κανονικότητα.

Πέραν της επένδυσης των 200 εκατ. ευρώ, η εταιρεία προβλέπει ετησίως επιπλέον 50 εκατ. ευρώ, τα οποία κατευθύνονται σε μικρότερης κλίμακας έργα και παρεμβάσεις για τη συντήρηση και την αναβάθμιση των υποδομών σε όλα τα αεροδρόμια του χαρτοφυλακίου της. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια «τρέχει» ένα πρόγραμμα ύψους 150 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης που αφορά την αναδιαμόρφωση των διαδρόμων και των τροχοδρόμων για την ενίσχυση της ασφάλειας. Στο μεταξύ, ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένει τον μεγάλο διαγωνισμό που ετοιμάζει το Υπερταμείο για την παραχώρηση των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία σήμερα λειτουργούν υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η μητρική της Fraport Greece εξετάζει το ενδεχόμενο να εκδηλώσει ενδιαφέρον μόλις ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία.

Θυμίζουμε ότι ήδη η Fraport AG, σε σύμπραξη με τους Ελληνες εταίρους της, τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου και τον όμιλο Κοπελούζου, αναμένεται σύντομα να αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Καλαμάτας μετά τη διενέργεια του αντίστοιχου διεθνούς διαγωνισμού, στον οποίο αναδείχθηκε ανάδοχος.