Σε λειτουργία η νέα «πράσινη» τεχνική βάση της Aegean

13

Τη νέα τεχνική βάση και το κέντρο προσομοιωτών και εκπαίδευσης πληρωμάτων της σε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar της Ευρώπης, που υλοποιήθηκε με επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα χρόνο από την ανακοίνωσή της στις αρχές του 2023, παρουσίασε η Aegean σε δημοσιογραφική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης, «η επένδυση περιλαμβάνει μια εκτεταμένη ανακατασκευή του παλιού και εγκαταλελειμμένου για πάνω από 10 χρόνια υπόστεγου της παλιάς Ολυμπιακής και ενεργειακή αναβάθμιση και εγκατάσταση πάνελ, δημιουργώντας ένα μοναδικό φωτοβολταϊκό πάρκο 25km² στην οροφή, ένα πράσινο hangar που φιλοξενεί τις υπηρεσίες συντήρησης που εκτελούμε τόσο για εμάς, όσο και πλέον για τρίτους και ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας με 4 προσομοιωτές, οι οποίοι θα γίνουν 7 στην πλήρη ανάπτυξή του τα επόμενο χρόνια».

Oι εγκαταστάσεις αναβαθμίστηκαν ριζικά, η συνολικής έκτασης 25.500 τ.μ. οροφή αποκαθίσταται και τοποθετούνται 5.238 τεμάχια φωτοβολταϊκά πάνελ για να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα με δυνατότητα παραγωγής 3 MW ισχύος, 4,5 GWh ενέργειας σε ετήσια βάση, παραγωγή ικανή να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε λειτουργία. Ταυτόχρονα, οι χώροι εξοπλίζονται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα logistics για τη διαχείριση ανταλλακτικών και εξοπλισμού, ενώ τοποθετούνται και πιστοποιούνται, σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα, τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης για την ασφάλεια των κτηριακών εγκαταστάσεων, αλλά και του φωτοβολταϊκού πάρκου της οροφής. Η αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, η οποία καταλαμβάνει έκταση 2.300τ.μ., διαθέτει πρωτοποριακά συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης με στόχο την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη διαχείριση των 25.000 και πλέον κωδικών που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης.

Η επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο κ. Γερογιάννης, «όχι μόνο αναβαθμίζει τις δυνατότητες μας στον τομέα της βαριάς συντήρησης αεροσκαφών και εκπαίδευσης πληρωμάτων, αλλά πιστεύουμε ότι έχει προστιθέμενη αξία για την χώρα, καθώς από την πρώτη μέρα λειτουργίας προσελκύουμε ξένες αεροπορικές εταιρίες παρέχοντας υπηρεσίες βαριάς συντήρησης στα αεροσκάφη τους και εκπαίδευσης πληρωμάτων στους προσομοιωτές του κέντρου».

Η επένδυση στις νέες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και συντήρησης που δημιουργεί η Aegean συνοδεύεται και από μια σταθερή επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο που αποτελεί και την καρδιά αυτών των επενδύσεων, δήλωσε ο κ. Γερογιάννης. Ήδη η εταιρία έχει πάνω από 90 πιλότους στα πιλοτήριά της από το πρώτο πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους που ξεκίνησε το 2018, ενώ τον επόμενο μήνα θα αποφοιτήσουν και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το αντίστοιχο πρόγραμμα υποτροφιών για μηχανικούς που υλοποιεί από το 2022.

«Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούμε ένα πολύ καλό και αποτελεσματικό μείγμα γενεών που συνυπάρχουν στο σώμα των πιλότων μας και στο σώμα των μηχανικών μας, το οποίο εγγυάται συνέχεια και συνέπεια τόσο στην ποιότητα των δεξιοτήτων, όσο και στην κουλτούρα της AEGEAN», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean.

AEGEAN Technics

Τον Ιούλιο του 2024 η «AEGEAN Τechnics» πιστοποιείται από την ΑΠΑ και εκκινούν επίσημα, εντός του νέου υπόστεγου οι υπηρεσίες συντήρησης για τις ανάγκες της εταιρείας, αλλά και προς τρίτους (λίγους μήνες νωρίτερα στις εγκαταστάσεις της παλιάς τεχνικής βάσης είχαν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus, TUS. κ.λπ. που στο εξής παρέχονται στη νέα τεχνική βάση).

Η νέα Τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών σε έως και 12 θέσεις συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διαφόρων τύπων και στην ωρίμανση του το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

Στην Τεχνική βάση πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών με εργαλεία και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας στα δομικά στοιχεία και σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους, ενώ  παράλληλα, πραγματοποιούνται καθημερινές εργασίες συντήρησης, οι οποίες απαιτούν χρήση υπόστεγου. Στον αυτοματοποιημένο χώρο αποθήκευσης εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, οι μηχανικοί δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των ανταλλακτικών και των εργασιών συντήρησης ποιο ανταλλακτικό χρειάζονται και μέσω ενός οχήματος, μέσα σε λίγα λεπτά το ανταλλακτικό βρίσκεται στο ράφι τους. Το συνεργείο επισκευής δομικών μερών αεροσκαφών διαθέτει επίσης εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για επεξεργασία και κοπή μετάλλων, με μηχανές υψηλότατης ακρίβειας, όπως απαιτείται από τους κατασκευαστές.

Σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι (+ 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και + 50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019) με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.

AEGEAN│CAE Flight Training Center

Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της AEGEAN έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία και αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ και στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει έως και 7 προσομοιωτές πλήρους πτήσης, τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR.

Μέχρι σήμερα έχουν ήδη εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές πλήρους πτήσης (σε συνεργασία με την CAE, η οποία ανέλαβε την κατασκευή, τη διαχείριση και τη συντήρηση των συστημάτων) συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για 3 επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης. Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της AEGEAN, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

Οι προσομοιωτές προσφέρουν πραγματικές συνθήκες πτήσεις, τόσο στο εξωτερικό περιβάλλον, όσο και στο εσωτερικό. Στα «παράθυρα» απεικονίζεται το εξωτερικό περιβάλλον (αεροδρόμιο, ανάγλυφο, ουρανός, καιρικά φαινόμενα), ενώ υδραυλικοί μηχανισμοί κινούν όλο το «πιλοτήριο», ώστε οι πιλότοι να νιώθουν στο σώμα τους τις δυνάμεις της πτήσης. Στόχος είναι οι πιλότοι να εκπαιδευτούν σε σύνθετα σενάρια και απρόοπτες καταστάσεις που θα ήταν επικίνδυνο ή αδύνατο να αναπαραχθούν σε πραγματικές συνθήκες πτήσης. Επίσης, στο κέντρο εκπαίδευσης λειτουργούν και εξειδικευμένες εγκαταστάσεις για τη διενέργεια ειδικών ασκήσεων εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, όπως εκκένωση έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευση πραγματικής πυρόσβεσης, ενώ περιλαμβάνει και αίθουσες εκπαίδευσης, χώρους τεχνικής υποστήριξης και γραφεία. Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας περιλαμβάνει ένα ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320 πανομοιότυπο με πραγματικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο, καθίσματα, ντουλάπια, κουζίνες και τουαλέτες. Στα «παράθυρα» μπορεί κανείς να δει διαφορετικά σενάρια εκπαίδευσης για κάθε ενδεχόμενη φάση της πτήσης με αντίστοιχους ρεαλιστικούς ήχους. Η έμπειρη ομάδα εκπαιδευτών του προσωπικού της καμπίνας αναλαμβάνει την αρχική και επαναληπτική εκπαίδευση σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον, ώστε να καλύπτει κάθε πιθανό σενάριο που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.

tornosnews.gr