Τα ταξίδια το 2024 αντιμετωπίζονται από τους ταξιδιώτες όχι απλώς ως μια απόδραση από την καθημερινότητα, αλλά ως η ίδια η ζωή.
Το 78% δηλώνει ότι νιώθει πιο ζωντανό απο ποτέ κατά την περίοδο των διακοπών και το 68% είναι περισσότερο ο εαυτός τους στις διακοπές από ο,τι στην καθημερινότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή το 68% πιστεύει επίσης ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του κατά την περίοδο των διακοπών.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνα που διενήργησε η μεγάλη ταξιδιωτική πλατφόρμα Booking.com σε δείγμα 27.000 ταξιδιωτών από 33 χώρες, με στόχο να αποκαλύψει τις κορυφαίες τάσεις που θα επικρατήσουν στα ταξίδια το 2024.
Δείτε τις 7 κορυφαίες τάσεις που αποκάλυψε η έρευνα…
(Alter) Ego Enthusiasts
-37% δημιουργούν ψεύτικες ιστορίες για την πραγματική τους ζωή και τις αφηγούνται στους ανθρώπους που γνωρίζουν στα ταξίδια.
-62% απολαμβάνουν την ανωνυμία τους στα ταξίδια και τη δυνατότητα να αναδημιουργούν τον εαυτό τους.
-68% αισθάνονται ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους κατά τη διάρκεια των διακοπών.
-57% βρίσκονται σε ενέργεια «πρωταγωνιστή» κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
-42% θα προτιμούσαν να νοικιάσουν ένα καλύτερο αυτοκίνητο στις διακοπές τους.
Cool-cationers
-51% προβλέπουν ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει τον τρόπο σχεδιασμού των διακοπών τους.
-56% ανέφεραν ότι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν στις κοντινές περιοχές, θα αξιοποιήσουν τις διακοπές τους για να απολαύσουν χαμηλότερες θερμοκρασίες σε εναλλακτικούς προορισμούς.
-75% νιώθουν χαλαροί όταν είναι κοντά στο υγρό στοιχείο κατά τη διάρκεια των διακοπών.
-36% ενδιαφέρονται για διακοπές που είναι εστιασμένες στο υγρό στοιχείο.
Surrender Seekers
-52% θέλουν να κάνουν έκπληξη εκδρομή όπου το πάντα στο ταξίδι είναι άγνωστο μέχρι την άφιξη.
-Ο διαισθητικά περιπετειώδης ταξιδιώτης του 2024 θέλει να αποφύγει τις ομογενοποιημένες διακοπές, με το 56% να προτιμά να βγει από την πεπατημένη και το ένα τρίτο (34%) να επιδιώκει να ταξιδέψει με αγνώστους.
– Η πλειονότητα (55%) θα ήθελε να μην έχει έτοιμα σχέδια πριν από το ταξίδι το 2024, ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν…. όπου τους πάει ο άνεμος.
-69% προτιμούν να ταξιδεύουν χωρίς συγκεκριμένα σχέδια για να αλλάξουν κατεύθυνση βάσει του τι νιώθουν στη στιγμή.
– Το 48% θα εμπιστευόταν την τεχνητή νοημοσύνη στο σχεδιασμό ενός ταξιδιού για αυτούς, με το ένα τρίτο των baby boomers (30%) και έναν στους πέντε (20%) της «σιωπηλής γενιάς» να καταφεύγουν τελικά στην τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσει στα ταξιδιωτικά τους σχέδια για το επόμενο έτος.
Culinary Excavators
-61% ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την ιστορία των “must” γαστρονομικών εμπειριών στον προορισμό τους.
-81% θέλουν να δοκιμάσουν την αυθεντική κουζίνα του προορισμού.
-46% επιθυμούν εμπειρία φαγητού phygital (Phygital είναι η έννοια χρήσης της τεχνολογίας για τη γεφύρωση του ψηφιακού κόσμου με τον φυσικό) αναβαθμισμένη με την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα.
Reboot Retreaters
-58% θέλουν να ταξιδέψουν για να επικεντρωθούν αποκλειστικά στον ύπνο τους.
-39% θα ήθελαν να ταξιδέψουν για να βρουν νέο ερωτικό ενδιαφέρον (matchmaking holiday) ή για να ξεπεράσουν μια σχέση που τελείωσε (heartbreak holiday).
-Πάνω από το ένα τρίτο (35%) θα επικεντρωνόταν σε διακοπές θλίψης για να ξεπεράσει έναν, μία πρώην.
-Για όσους εξακολουθούν να έχουν ισχυρές σχέσεις, το ένα τέταρτο (24%) έχει προτεραιότητα στα ταξίδια του 2024 να εμβαθύνει τη σχέση με τον σύντροφό του/της.
-Για τους γονείς, το 58% σχεδιάζει μοναχικό ταξίδι το 2024, αφήνοντας πίσω παιδιά και συντρόφους, και με στόχο του ταξιδιού να αναζωογονηθούν.
– Με διάθεση να επανακαθορίσουν την «πραγματική» ζωή τους ακόμη περισσότερο, οι μισοί από τους ταξιδιώτες (51%) αποκάλυψαν ότι ο απογυμνωμένος τρόπος ζωής των αγροτικών και ιθαγενών κοινοτήτων, όπου η αυτάρκεια είναι τρόπος ζωής, θα τους άρεσε ως επίκεντρο της ταξιδιωτικής εμπειρίας το 2024 .
A La Carte Affluencers
– Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (56%) θα αναζητήσουν πληροφορίες και συμβουλές από την τεχνητή νοημοσύνη όσο βρίσκονται σε διακοπές για να αναβαθμίσουν τις εμπειρίες τους.
– Οι μισοί (50%) σχεδιάζουν να επιλέξουν προορισμούς όπου το κόστος ζωής είναι μικρότερο από την πόλη τους, ενώ το να ταξιδεύουν πιο κοντά στον τόπο κατοικίας είναι επίσης ελκυστικό για ορισμένους που θα αναζητήσουν πολυτελείς διακοπές ως στρατηγική μείωσης του κόστος (43%).
– 51% θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν υπηρεσίες ανέσεων ενός ξενοδοχείου πέντε αστέρων αντί να μείνουν εκεί, με αντίστοιχο ποσοστό γονέων (47%) να σχεδιάζουν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το σχολείο για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εκτός περιόδου αιχμής ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα.
Mindful Aesthetes
-53% αναζητούν καταλύματα με καινοτόμες βιώσιμες πρακτικές.
-60% θέλουν να βλέπουν τη βιωσιμότητα σε δράση.
-Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) θέλουν να δουν τη μεταφορά του εξωτερικού περιβάλλοντος στους εσωτερικούς χώρους, με χώρους πρασίνου και φυτά.
-60% ενδιαφέρονται για βιώσιμες ταξιδιωτικές εφαρμογές όπου μπορούν να ξεκλειδώσουν ανταμοιβές, όπως εμπειρίες με ντόπιους σε ασυνήθιστες περιοχές (47%) ή επισκέψεις σε απομακρυσμένες τοποθεσίες στις οποίες οι τουρίστες κατά τα άλλα έχουν περιορισμένη πρόσβαση (44%).
πηγή: tornosnews