Την «αντοχή» του τουριστικού προορισμού της Πάρου στην πανδημία σημειώνει ο δήμαρχος του κυκλαδίτικου νησιού, Μάρκος Κωβαίος, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι με μέσο όρο πτώσης το 2020, σε επίπεδο χώρας, άνω του 50% συγκριτικά με το 2019 και παρά τη μείωση κατά 40% των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, το βασικό τρίμηνο των καλοκαιρινών μηνών του 2020 έκλεισε με πτώση μόλις 20%.
Στον απολογισμό που κάνει ο δήμαρχος Πάρου αναφέρει ότι η «αντοχή» του προορισμού επιβεβαιώθηκε και με τα πλέον πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, το δεκάμηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2021 στο αεροδρόμιο της Πάρου έφτασαν 92.399 επιβάτες. Σημαντικό δε στοιχείο της ποιοτικής αναβάθμισης του νησιού ήταν και το γεγονός ότι η Πάρος αποτέλεσε το τελευταίο τρίμηνο του 2021 το μοναδικό νησί των Κυκλάδων που, μαζί με άλλους νησιωτικούς προορισμούς, συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στους πλέον δημοφιλείς για πτήσεις με ιδιωτικά jets, όπως εξηγεί ο δήμαρχος.
Αποκαλυπτικά ως προς το οικονομικό αποτέλεσμα της χρονιάς που πέρασε είναι και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών σε επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών στοιχείων του κλάδου παροχής καταλυμάτων για την περίοδο από Μάιο έως Οκτώβριο 2021, πάντα σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο. Συγκεκριμένα σύμφωνα με αυτά, στην Πάρο εισπράχθηκαν 21.177.973 ευρώ. Ειδικά δε, στο τρίμηνο από Ιούνιο έως Αύγουστο καταγράφηκαν οι ακόλουθες εισπράξεις: τον Ιούνιο ήταν 1.807.031, τον Ιούλιο 5.655.309 και τον Αύγουστο 9.069.290 ευρώ. Χαρακτηριστική είναι η υπεροχή της Πάρου έναντι άλλων προορισμών ακόμα και τον Νοέμβριο, όπου καταγράφηκαν εισπράξεις 210.352 ευρώ, όπως εξηγεί. Εξίσου ικανοποιητικά ήταν και τα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τον χώρο της εστίασης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών του τρίτου τριμήνου 2021 έφτασε τα 38.303.518 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 104,7% έναντι του ίδιου διαστήματος του 2020.
Αναφορικά τέλος με την στρατηγική που ακουλούθησε ο δήμος την εξεταζόμενη τουριστική περίοδο ο κ. Κωβαίος ανάφερε ότι αυτή έλαβε υπόψη τις γενικότερες τάσεις που κατά καιρούς αναπτύχθηκαν, αλλά και τη συγκυρία (timing) της αναθέρμανσης της ζήτησης από συγκεκριμένες αγορές, σύμφωνα με τη γενικότερη πολιτική που ασκήθηκε από το κράτος όσον αφορά τις διμερείς σχέσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της προσέγγισης του Ισραήλ με οργάνωση διαδικτυακών επαφών με επαγγελματίες της ταξιδιωτικής αγοράς λίγες ημέρες πριν το ταξίδι του πρωθυπουργού στο Τελ Αβίβ, της προσέγγισης των βρετανικών ταξιδιωτικών γραφείων που διακινούν τουρίστες ηλικίας άνω των 50 ετών κλπ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ, imerisia.gr