Πέθανε σε ηλικία 85 ετών ο σπουδαίος εικαστικός Βασίλης Δημητρίου. Ο Βασίλης Δημητρίου ζωγράφιζε αφίσες ταινιών σε δεκάδες κινηματογραφικές αίθουσες επί 65 και πλέον έτη.
Οι μικρότεροι τον γνωρίζουν από τις χειροποίητες κινηματογραφικές γιγαντοαφίσες που κοσμούν τα τελευταία χρόνια τον κινηματογράφο Αθήναιον στους Αμπελόκηπους.
Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων σε αφιέρωμά του στον Ελληνα ζωγράφο έγραφε:
«Ο Δημητρίου, επιζήσας της γερμανικής Κατοχής, παραμένει αποφασισμένος να παλέψει ολομόναχος ενάντια στην digital εκτύπωση, για όσο αντέξει. Κι αυτό διότι για εκείνον, είναι τέχνη ότι βγαίνει από την καρδιά. Για περισσότερα από 65 χρόνια, ο μικροσκοπικός με τον μπερέ καλλιτέχνης έχει σχεδιάσει όλα τα μεγάλα ονόματα». «Για περισσότερα από 65 χρόνια, ο μικροσκοπικός με τον μπερέ καλλιτέχνης έχει σχεδιάσει όλα τα μεγάλα ονόματα» έγραφε το AFP, επισημαίνοντας, ότι «σε κάποια δίνει μεγαλύτερη προσοχή».
«Αυτούς που αγαπώ, τους ζωγραφίζω καλά. Εκείνους που δεν αγαπώ δεν τους ζωγραφίζω καλά. Για παράδειγμα, έχω ζωγραφίζει τον Κλιντ Ίστγουντ 50 φορές. Αν κλείσω τώρα τα μάτια μου, μπορώ να ζωγραφίσω τον Κλιν Ίστγουντ» είχε δηλώσει ο Βασίλης Δημητρίου.
Εκτενές αφιέρωμα από τους New York Times
«Σήμερα, είναι ο τελευταίος ζωντανός ζωγράφος billboard στην Ελλάδα, και ένας από τους λίγους στην Ευρώπη, η τέχνη του είναι στα πρόθυρα της εξαφάνισης. Όταν οι βουβές ταινίες ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1920, τα στούντιο του Χόλιγουντ χρησιμοποίησαν γραφίστες για να μεταδώσουν την αίγλη και τον ενθουσιασμό των νέων κυκλοφοριών και χειροποίητες πινακίδες έρχονταν για να κοσμούν θέατρα σε όλο τον κόσμο. Η άνοδος του αυτοκινήτου βοήθησε στην τόνωση μιας ακμάζουσας βιομηχανίας βαμμένων πινακίδων αυτοκινητόδρομων σε όλη την Αμερική, την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία. Αλλά σε μια εποχή μαζικής παραγωγής εκτυπώσεων, η πρακτική ήταν εκτός λειτουργίας. Μόνο ένας μικρός αριθμός ανθρώπων όπως ο κ. Δημητρίου διατηρεί την παράδοση» ανέφεραν οι NY Times.