Άντζελα Γκερέκου στο Passenger.gr: Βασικός στόχος του ΕΟΤ η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

251

“Η κρίση της πανδημίας αποτελεί σταθμό αλλά χωρίς στάση ξεκούρασης”, αναφέρει η Πρόεδρος του ΕΟΤ, Άτζελα Γκερέκου στο Passenger.gr, τονίζοντας ότι “μέσα από την προβολή αλλά και επικοινωνία αποσκοπούμε σε μια ανάρρωση με σταθερά βήματα αλλά και μια μεθοδική εγρήγορση στην ανάπτυξη του κλάδου”. Η κ. Γκερέκου περιγράφει τους βασικούς στόχους του Ε.Ο.Τ και το πως αυτοί θα υλοποιηθούν ενώ παράλληλα κάνει λόγο για αλλαγές στο μοντέλο του μαζικού τουρισμού.

Αναλυτικά η συνέντευξη:

1. Κυρία πρόεδρε κλείνετε ήδη ένα χρόνο στον Ελληνικό Οργανισμού Τουρισμού, ποιες είναι οι προτεραιότητες του οργανισμού στον τομέα του τουρισμού και ποιοι οι ρεαλιστικοί στόχοι για την αναδόμησή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;

Όλοι οι φορείς που μιλάμε για τον τουρισμό, άλλοι λιγότερο ή περισσότερο βρισκόμαστε στο μάτι του κυκλώνα αυτή ειδικά την μετά covid περίοδο. Είναι λογικό σε τέτοιες εποχές με πρωτοφανείς κρίσεις να υπάρχει ανασφάλεια για το μέλλον. Η στρατηγική μας από την αρχή και ειδικά στην μετά πανδημία εποχή, βρίσκεται στην καρδιά του κοινωνικού διαλόγου. Μέσα από την προβολή αλλά και επικοινωνία αποσκοπούμε σε μια ανάρρωση με σταθερά βήματα αλλά και μια μεθοδική εγρήγορση στην ανάπτυξη του κλάδου. Η εξωστρέφεια ήταν πάντα σημείο τομής για την προβολή του Ελληνικού τουρισμού ,τώρα ο συνδυασμός εξωστρέφειας και ασφάλειας είναι κάτι που ήρθε για να μείνει.
Από την αρχή της θητείας μου ως πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, αναφέρομαι σε αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος καθώς στην ψηφιακή αναβάθμιση του Ε.Ο.Τ. ως εργαλείο ανταγωνιστικότητας καθώς θα συμβάλει και στην καλύτερη μέτρηση της αποδοτικότητας σε όλες τις δράσεις και πάντα με σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Έχουμε όπως ήδη έχω αναφέρει , κατατεθεί οι προτάσεις καθώς και η δυνατότητα ψηφιοποίησης του ιστορικού αρχείου του οργανισμού.

Παράλληλα με το ψηφιακό μας αποτύπωμα ,κινηθήκαμε άμεσα και για το σχεδιασμό της μείωσης του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος , ως προς το Co2 στην ατμόσφαιρα , όσο και την ενημέρωση αλλά και την εκπαίδευση στην μεθοδολογία σε πιο base line μέτρα.

Με το χτίσιμο γέφυρας, με παγκόσμιους οργανισμούς εξειδικευμένους στην αειφορια αλλά και στην αποτελεσματικότητα για την δημιουργία και υλοποίηση εφαρμογή, ακόμα πιο βιώσιμων πρακτικών καθώς και την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας, το Ελληνικό τουριστικό μοντέλο αποκτά μια άλλη δυναμική .

2. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του Ε.Ο.Τ και πως θα υλοποιηθούν;

Βασικός μας στόχος, η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος τόσο σε κατάρτιση και δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και στην θεσμική ενδυνάμωση μέσα από την χρήση εργαλείων και πρακτικών με άμεσα διαχειριστικά πλεονεκτήματα,για την γρήγορη υλοποίηση των στόχων μας , ώστε να μην γίνουν όλες οι νίκες μας αυτές ,μέρος ενός στίχου του ποιήματος wasteland του Τομας Ελιοτ .

Λέμε ναι στη βελτίωση του ψηφιακού μας αποτυπώματος λέμε ναι στην μείωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος , αλλά χρειάζεται ταυτόχρονη αύξηση του αναπτυξιακού απότυπώματος. Οι εποχές αλλάζουν ζούμε ήδη στην κρίση της Covid εποχής ένα δεύτερο lockdown θα ήταν καταστροφικό για την οικονομία μας. Η Ελλάδα μέχρι σήμερα έχει λάβει έξι κοινοτικά προγράμματα σε ποσό που αναλογεί όσο ένα ΑΕΠ περίπου όσο το μισό ολόκληρου του χρέους μας. Η κοινοτική χρηματοδότηση αποτελεί κομβικό σημείο για τον τουρισμό αλλά και την ανάπτυξη της χώρας μας. Επίσης η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την αδειοδότηση και λειτουργία των τουριστικών επενδύσεων, για την διευκόλυνση και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού είναι must. Χρειαζόμαστε νέα εργαλεία για τον τουρισμό μας, πιο ευέλικτα με καλύτερη αρχιτεκτονική αλλά και την απλούστευση των διαδικασιών, με λιγότερη γραφειοκρατία, για την γρήγορη εκταμίευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων καθώς και την χάραξη μιας πιο δια περιφερειακής ανάπτυξης και συνεργασίας. Έτσι ώστε να εξαλειφθεί η όποια αντίφαση μεταξύ απορροφητικότητας και εκτέλεσης που είναι και το ζητούμενο. Γνωρίζουμε πλέον καλά ότι ναι μεν υπάρχουν αναπτυξιακά προγράμματα που χρειάζονται για την ανάπτυξη της χώρας μας, αλλά αυτό προϋποθέτει πολλούς παράγοντες, καθώς τα νούμερα δείχνουν ότι έχουμε δυσκολίες στην απορρόφηση τους. Αυτό αποτελεί ένα γεγονός που χρειάζεται άμεσες λύσεις αλλά και απαιτεί να εργαστούμε όλοι οι φορείς ενωμένοι , ακόμα πιο σκληρά από ποτέ τώρα ώστε να διεκδικήσουμε τα χρήματα αυτά για τη αποτελεσματική υλοποίηση σε όλους τους τομείς της οικονομίας.

3. Θα υπάρξει ξεχωριστή τουριστική καμπάνια για τον εσωτερικό τουρισμό; Όπως επίσης και ξεχωριστή καμπάνια για τον χειμώνα; 

Ναι ήδη προετοιμαζόμαστε και για τον χειμώνα αλλά και για το 2021. Η κρίση της πανδημίας αποτελεί σταθμό αλλά χωρίς στάση ξεκούρασης, οφείλουμε όλα τα συναρμόδια υπουργεία φορείς να ήμαστε σε εγρήγορση και να ξαναχτίσουμε σε πιο γερά θεμέλια τον τουρισμό μας που αποτελεί από τα πιο σημαντικά κομμάτια της οικονομίας της χώρας μας.

Ο Ε.Ο.Τ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού στοχεύουμε :

Στη μέγιστη διεθνής προβολή της χώρας (που περιλαμβάνει τα θέματα ασφάλειας, οδηγίες κτλ, αλλαγή νοοτροπίας για πιο υπεύθυνο τουρισμό και προώθησης της εικόνας μας διεθνώς στη βάση ανάδειξης της πλούσιας πολιτιστικής μας ταυτότητας, και κουλτούρας)

Ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ελληνικού φυσικού περιβάλλοντος,αλλά και των Ελληνικών προϊόντων, ως πεδίο κερδοφορίας για ξενοδοχειακές μονάδες και για συναφείς δραστηριότητες.

Επίσης  αναβάθμιση των Υποδομών, που σημαίνει σε μεγάλο βαθμό βελτίωση των αεροδρομίων για τις διεθνείς αφίξεις καθώς και καλύτερη λειτουργία των μεταφορών όπως για παράδειγμα η δημιουργία υποδομών για τα υδροπλάνα που βρισκόμαστε στην τελική ευθεία.

Συνεργασία και επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων φορέων με άμεση καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, ώστε ο Εκάστοτε Επενδυτής μιλώντας με τον Υπουργείο, με την Περιφέρεια, με το Δήμο, με τα συναφή Υπουργεία να λαμβάνει την ίδια εικόνα και την ίδια πληροφόρηση

Επίσης δίνουμε έμφασή στην Καινοτομία, στην εκπαίδευση τεχνολογική και κοινωνική, ενισχύοντας τις start up εταιρείες και στον τουριστικό τομέα αλλά και αναδεικνύοντας καινοτόμες δράσεις της κοινωνίας των πολιτών σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση και τις Επιχειρήσεις

4. Συμφωνείτε με την άποψη ότι το μοντέλο του μαζικού τουρισμού έφτασε στο τέλος του και αν ναι τότε ποιο πρέπει να είναι το νέο μοντέλο τουρισμού που πρέπει να υιοθετήσουμε;

Στο τέλος του δεν μπορώ να σας πω ότι έφτασε αλλά μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι έφτασε η ώρα της ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ.

Για εμάς στον Ε.Ο.Τ. οι προτεραιότητες ήταν σαφείς και παραμένουν , ώστε να οδηγηθούμε σε ένα ποιοτικότερο μαζικό τουρισμό και στην παράλληλη ανάπτυξη όλων των δυνατοτήτων που προσφέρουν όλες οι Περιφέρειες για τις θεματικές μορφές τουρισμού που γνωρίζουν πιο καλά από τον καθένα.

Επίσης το να φέρουμε κοντά την ερευνητική και πανεπιστημιακή κοινότητα με το travel industry αποτελεί κλειδί στην διαχείριση αλλά και ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος. Χαράζουμε από την αρχή, μια νέα στρατηγική προβολής , με στόχο τον εκσυγχρονισμό του μαζικού τουρισμού σε ποιοτικότερο, αλλά και στην ανάδειξη του θεματικού τουρισμού σε τουρισμό εμπειριών που καλούμε να γίνει μέρος ο επισκέπτης μας.

Προσωπικά θα πω εδώ ότι θεωρώ πολύ σημαντικό μέσα σε αυτά τα πλεονεκτήματα, την σύνδεσή των εφαρμοσμένων τεχνών με το τουριστικό μας προϊόν. Τόσο ως προς την εκμάθηση των τεχνών(βιωματικός τουρισμός) αυτών από τους ίδιους τους επισκέπτες μας, όσο και την παραγωγή προϊόντων, τονίζοντας την Ελληνική λαϊκή παράδοση ως ανταγωνιστικό προϊόν. Προσδίδοντας έτσι ιδιαίτερή βαρύτητά στην μοναδικότητα της τουριστικής ταυτότητας της χώρας μας. Η δημιουργία προσωπικών εμπειριών και µνήµης είναι το ζητούμενο στον σημερινό κόσμο, είναι αυτή που επιτρέπει στον άνθρωπο να αναπτύξει µια σφαιρική εικόνα, να αισθανθεί πολίτης του κόσμου, να ενσωματωθεί µε τον κάθε τόπο και με τους ντόπιους κατοίκους με σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και στις παραδόσεις και την κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας δημιουργώντας στιγμές για τον φιλοξενούμενο μας που θα τον συνοδεύουν για μια ζωή .

Προχωράμε στην ψηφιακή αναβάθμιση του Ε.Ο.Τ.

Είναι ωφέλιμο πλέον για όλους το Brand name που λέγεται Ελλάδα, να το δούμε µε µια νέα µατιά, και μέσα από µια παγκοσµιοποιηµένη κοινωνία, που ο ρόλος της τεχνολογίας και του ίντερνετ αποτελεί το βασικό μέσο πληροφόρησης και διάδοσης μηνυμάτων .

Δίνουμε βάση στην κάθε τοπική ιδιαιτερότητα (local distinstiveness) και μοναδικότητα (local uniqueness).
Επενδύουμε σε πρωτόκολλα συνεργασίας ανάδειξής του Ελληνικού πολιτιστικού στοιχείου με τον τουρισμό.

Δημιουργούμε νέα εργαλεία για την αναβάθμιση του Ελληνικού προϊόντος και επενδύουμε στην έννοια του μεταμορφωτικού τουρισμού (transformational tourism) ως αποτέλεσμα της ευζωίας και της εξέλιξης του Ελληνικού τρόπου ζωής.

Η γρήγορη ανταπόκριση στις εξελίξεις σε συνδυασμό με την αλλαγή νοοτροπίας για πιο ποιοτικό και υπεύθυνο τουρισμό, οι στρατηγικές προτεραιότητές μας για εξειδίκευση, και την ανάπτυξη νέας επιχειρηματικότητας, αποτελούν για την κοινωνική, την πολιτιστική αλλά και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, έναν σταθμό σίγουρης επιτυχίας. Και μια τέτοια επιτυχία του τουρισμού αποτελεί Εθνική υπόθεση ,αλλά και μια ισχυρή μια βιώσιμη κινητήρια δύναμη για την οικονομική για κοινωνική πρόοδο με σεβασμό στο περιβάλλον για την ευημερία της πατρίδας βγάζοντας μας νικητές στην όποια κρίσή